Geschiedenis Podcasts

Hans Moleman

Well-known member
Misschien is het een idee om alle geschiedenis podcasts wat in 1 topic te bundelen, gezien er hier toch nog wat mannen fan zijn van dit soort podcasts, en daar toch normaal geen nieuwe seizoenen bijkomen?

De val van Srebrenica

Dan Carlin's Hardcore HistoryAlle geschiedenis Ooit (De nieuwe afleveringen achter een paywall, maar nog genoeg leuks van vroeger te vinden)

De ziel van Parijs

Leopold II

Het verlies van België

De zonnekoning

Napoleon

Berlijn, het verhaal van de muur

De Bourgondiërs

Geschiedenis voor herbeginners

Deze heb ik allemaal al beluisterd, en vond ik goed tot zeer goed.
 
Zonet een overdosis Franse geschiedenis door Johan Op de Beeck achter de rug. Een paar maanden geleden begonnen met De Zonnekoning, dan doorgegaan met de Franse Revolutie om te eindigen met Napoleon.

Op de Beeck is zeker een goede verteller nietwaar, al is het iets wat droger dan bv een Bart Van Loo. Nu vond ik het absoluut geen bezwaar. Podcasts waren redelijk diepgravend en hebben me wel zin gegeven om op een goede dag zijn boeken eens te gaan lezen. Napoleon vond ik veruit het meest interessant -ook omwille van de gebeurtenissen rond zijn persoon. Zonnekoning was ook zeer goed. Franse Revolutie vond ik de minste van de drie -iets te veel personages zodat het soms moeilijk volgen was, maar desondanks interessant.


Stond al een tijdje als volgende op het menu. Straks het eerste deel tijdens het naar huis fietsen. Ben benieuwd. :smile:
 
Heb als afscheidscadeautje op een project een voucher gekregen voor de volledige collectie van Dan Carlin. Damn, heb ik daar al met veel plezier naar geluisterd!
 
Terug
Bovenaan