Geforceerd 60Hz/60fps bij streamen

Michster

Well-known member
Hoi allen,

Recent een nieuwe tv gekocht en over het algemeen heel tevreden.

Probleem 1 is als volgt: kodi kan ik gewoon direct op de tv installeren omdat het google tv os heeft. TV is verbonden via wifi en krijgt een deftig signaal normaal. Als ik echter iets afspeel via kodi, moet de stream regelmatig bufferen. Via youtube/netflix apps heb ik dit niet voor.

Op mijn vorige tv stak gewoon een Chromecast met google tv in en deze draaide alles van kodi zonder iets van bufferen stotteren.

Nu zeg je misschien: gebruik dan gewoon de oude chromecast met de kodi app daarop geïnstalleerd? -> Probleem 2: als ik dit doe, lijkt alle content via kodi geforceerd in 60 fps/Hz te spelen en het is wreed afleidend/ergerlijk bij 25-30fps content.

Ik heb al zitten kijken bij zowel de settings van de externe chromecast als de instellingen van de tv zelf, maar ik kan niet mijn vinger plaatsen waarom hij dit doet met het beeld.

Edit: overdag is er geen gebuffer bij het afspelen van Media en ik merk nu dat de tv steeds verbindt via 2.4Ghz en niet via 5Ghz. Mesh-wifi, dus ik kan geen aparte SSID's instellen voor 2.4 en 5Ghz
 
Laatst bewerkt:
Kodi heeft een instelling om uit te sturen volgens de content die er afgespeeld wordt. Alleen weet ik niet als je nog iets aan uw GoogleTV ook moet veranderen.

Op mijn ShieldTV heb ik geloof ik wel die optie
 
Terug
Bovenaan