Geen yakuza, maar wel samurai in SEGA's Like a Dragon: Ishin!

Yakuza 5: een PS3-spel dat we destijds nauwelijks ontvingen, omdat SEGA toen twijfelde om een westerse release überhaupt goed te keuren. Dit vanwege slechte verkoopcijfers, iets wat makkelijk tot de dood van deze dramatische videogames kon resulteren ... De komst van Yakuza 0 (een formidabele prequel) stak daar gelukkig een stokje voor, want de misdaadserie explodeerde sindsdien qua populariteit, laat staan dat de meeste delen intussen op meerdere platformen verschenen! Eén vaak gevraagde titel liet echter een lange tijd op zich wachten, ondanks dat hardnekkige fans SEGA hierover herhaaldelijk lastig vielen. Vandaag bezweken de Japanse uitgever en Ryu Ga Gotoku Studio eindelijk onder de druk, want Like a Dragon: Ishin! (van nature een PS3- / PS4-titel) krijgt na al deze jaren niet alleen een vertaling, maar zelfs een makeover in de vorm van een remake!

Like a Dragon: Ishin! zal dus met andere woorden vanaf 21 februari 2023 in onze winkelrekken belanden, dit voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S | X en PC. De onderstaande trailers duiden dit ongetwijfeld aan, maar deze spin-off bevindt zich in feite in een ander tijdperk vergeleken met de gewoonlijke iteraties. Tuurlijk, de personages zien er misschien wel familiair uit en ze worden ook nog eens vertolkt door dezelfde stemacteurs als voordien, maar de karakters die je hier (in 1860) ontmoet, zijn wel degelijk gloednieuw en soms zelfs gebaseerd op historische figuren. Bovendien speelt Ishin! zich af in een fictieve versie van Kyoto waar je regelmatig samurai tegen het lijf zal lopen, dus zowel de toon van het verhaal als de eigenlijke gameplay verschilt tegenover de doorsnee Yakuza-titel.

Verwacht dus veel zwaardgevechten met massa's bloed dat alle kanten op spuit! Deze spin-off hanteert maar liefst vier verschillende vechtstijlen (Swordsman, Gunman, Wild Dancer en Brawler) die je gradueel met nieuwe aanvallen kunt uitbreiden, inclusief meer cinematische Heat Actions. Diverse nevenactiviteiten zullen natuurlijk ook van de partij zijn, zoals een aantal mini-games, hoewel SEGA dit aspect van het spel pas later gaat onthullen. Ten slotte confirmeerde David Hinds (de community manager van SEGA's Amerikaanse hoofdkwartier) op de officiële PlayStation Blog dat deze remake niet in beeld werd gebracht door de Dragon Engine, want in plaats daarvan opteerden de ontwikkelaars (voor het eerst) voor Unreal Engine 4.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan