Garantieclaim enig nut?

Solleke89

Well-known member
Ik heb november 2020 een Samsung 4K computerscherm gekocht met black friday.
An sich wel content van, maar er is een vervelend probleem mee.
Ik werk met een dual monitor setup, en soms weigert het scherm gewoon de handschake te maken als ik opstart, of zelfs als de pc aanstaan maar bvb het scherm in stand by is gegaan na 5 minuten.

De computer geeft het correct door aangezien ik met mijn muis over kan gaan, dus volgens de computer werken beide schermen gewoon. Echter doet het scherm zelf dus de handschake niet aangezien deze gewoon vertikt van uit stand by te gaan.

Enigste manier van het op te lossen is lukraak rebooten en in- en uitpluggen van de HDMI kabel.
Soms werkt het van de eerste keer, soms zit ik er meer dan 5 minuten mee bezig om het scherm wakker te krijgen.
Soms doet die het weken gewoon perfect, soms bijna dagelijks prijs.

Ik heb gewacht met garantie te overwegen omdat het probleem evt aan de graka kon liggen, maar die is nu vernieuwd en hij doet het nog steeds.

Nu is de vraag, heeft het zin om een garantieclaim te doen bij Mediamarkt?
Aangezien dit probleem moeilijk re repliceren is, je gaat zien dat het bij de Mediamarkt gewoon perfect gaat werken...
An sich werkt het wel, maar het is wel een enorme ergernis en dat moet gewoon goed werken, punt.
 
Welk type is het exact? Al eens via OSD de settings gereset? Onlangs op't werk ook scherm dat "vast zat" in een zeer lage resolutie, kabel vervangen, op elke laptop/docking station hetzelfde, en zo'n stomme reset via OSD loste dat op ...
 
Welk type is het exact? Al eens via OSD de settings gereset? Onlangs op't werk ook scherm dat "vast zat" in een zeer lage resolutie, kabel vervangen, op elke laptop/docking station hetzelfde, en zo'n stomme reset via OSD loste dat op ...
LU28E590DS/EN

Hij heeft het zowel op DP als beide HDMI poorten.
 
LU28E590DS/EN

Hij heeft het zowel op DP als beide HDMI poorten.
Model zou in sommige regio's met een pre-configured auto turn-off staan. Zou toch alle power settings in het scherm zelf checken.

Om op je echte vraag te antwoorden; je hebt recht op garantie. Als er vermoeden van defect is, moeten zijn het tegendeel bewijzen, anders zal het toch moeten bekeken worden. Kan wel weken duren vrees ik.
 
Auto turn-off ben ik niet tegen gekomen, wel source detection die op auto stond en die ik nu op manual heb gezet.
Ben eens benieuwd.
 
Ik heb een Dell U2711 die dat ook heeft. Als ik me niet vergis moet je een kabel hebben waarbij pin 19 niet verbonden is. probeer eens een stukje tape over pin 19 te plakken.
 
Ik heb een Dell U2711 die dat ook heeft. Als ik me niet vergis moet je een kabel hebben waarbij pin 19 niet verbonden is. probeer eens een stukje tape over pin 19 te plakken.
Dat heb ik ook gelezen, maar enkel als het over DisplayPort zou gaan.

Had jij toevallig informatie gevonden over dit probleem in combinatie met HDMI? OP had beide getest, daarmee dat ik het niet weerhouden had als mogelijke oplossing.
 
Dat heb ik ook gelezen, maar enkel als het over DisplayPort zou gaan.

Had jij toevallig informatie gevonden over dit probleem in combinatie met HDMI? OP had beide getest, daarmee dat ik het niet weerhouden had als mogelijke oplossing.
Ik denk dat ik het origineel over DP heb gelezen, maar het is bij HDMI ook (mogelijks) een probleem.
 
Terug
Bovenaan