Garantie afhandeling

jimmyr

Active member
Hallo

In het kort, 2 maand geleden bivvy gekocht van €650, bij eerste maal opzetten bleek er een fout te zijn aan de bivvy
Bivvy binnen gedaan bij de winkel die vervolgens de tent naar de fabrikant heeft gestuurd.

Een week later laat de fabrikant weten dat het om een fabrieksfout: ik krijgt een nieuwe, winkel krijgt er eentje gratis opgestuurd van de Fabrikant als ze weer bij hun op stock zijn die dan voor mij is.

Helaas is het met oa corona een soep qua leveringen, wat maakt dat we ondertussen al 2 maand verder zijn en ze hebben geen zicht in een nieuwe leverdatum, voor hetzelfde geld spreken we hier over oktober/november (winkel heeft helaas ook geen stock meer)

Heb ik buiten een nieuwe nog andere rechten, bv tegoed bon/geld terug zodat ik een andere bivvy kan kopen of dezelfde in een andere winkel waar die wel nog op stock is?
 


Redelijke termijn lijkt mij hier wel zwaar overschreden dan..
 
Wettelijk gezien hoef je ook geen bon te aanvaarden, als ze niet repareren of je een nieuwe geven binnen die redelijke termijn kan je ze verplichten je geld terug te geven.
 
Misschien kan je de winkel eens contacteren om te zien wat zij zeggen?
Misschien laten ze je ook wel een andere van dat bedrag nemen (of geld terug).
 
Terug
Bovenaan