Gaming router aan telenet-installatie

IT-leek

New member
Goedenavond,
Ik ondervind momenteel hinder wanneer er meerdere toestellen op de wifi zitten.
telenet abonnement: 1000mbs downl. 40mbs upl.
Ik ben fervent gamer en zou voor dit probleem een gaming router aanschaffen. Gamen doe ik via bedraadde verbinding en op een playstation 5.
enkele vragen in verband met een gaming router
1:
Is dit mogelijk met de telenet - router/modem? 2 routers lijkt me niet evident?
2: indien mogelijk, kan een gaming-router ervoor zorgen dat mijn connectie stabiel blijft?

Alvast bedankt voor de hulp. Ik ben een leek op dit vlak.
 
Ik veronderstel telenet met one up?

Als je met die snelheid issues hebt met je wifi, zal een gaming router dat niet oplossen imo.
Je hebt ook geen routing FUNCTIE nodig maar enkel een goeie accespoint,
of een router met de router functie uitgeschakeld.
Maar al bij al zou je met jouw verbinding sowieso geen grote issues mogen hebben, zelfs zonder extra aankoop.
Als is de wifi van de meeste goeie routers/accespoints veel beter dan die die in de telenet modems zit.

Ik heb ook die 1000down en 40 up, en zit met 4 toestellen verbonden op lan en 4 op wifi, zonder enige issues.
Maar het wifisignaal van telenet zelf is bagger op die router/modem combinaties in vergelijking met de wifi van een goeie acces point.
Met de telenet wifi modem haalde ik amper 60% van het wifi signaal op ons derde verdiep, met mijn eigen wifi router/accespoint die nu op dezelfde plek staat heb ik nooit onder de 90% bereik op derde verdiep.

Mijn eenvoudige setup:

*Telenet modem ZONDER wifi
Ja dat kan je tegenwoordig gewoon krijgen in een telenet winkel zonder al het gezaag dat ze daar vroeger over deden.
Als je belt naar telenet zelf proberen ze dat wel nog af te wimpelen, afhankelijk welke medewerker je aan de lijn krijgt.
Ik ben mijn telenet wifi modem ook gewoon gaan wisselen een half jaar geleden voor een model zonder wifi in de plaatselijke telenet winkel.