Gameplay van Metal Gear Solid Delta: Snake Eater sluipt de jungle in

Een verzameling van oudere Metal Gear Solid-titels heeft Konami reeds uitgebracht en het bejubelde derde deel was één van de titels die in de Master Collection werd inbegrepen. Vele liefhebbers van de serie koesteren tot op heden Snake Eater, wat voor Konami misschien een doorslaggevende factor was om een (op technologisch vlak) meer geavanceerde remake in elkaar te zetten. Konami beweert dat deze "evolutionaire stap nieuw leven in elke cutscene blaast en dat het elke hoek van de wereld herbouwt," dit door middel van Unreal Engine 5. Hiermee wordt bovendien het systeem dat aantoont hoe beschadigd Snake gedurende z'n missie geraakt grafisch opgepoetst, samen met de wildgroei van de omgevingen, het dierenrijk dat hierin leeft en de kleinste details op bijvoorbeeld de gezichten of de kledij van de personages. De memorabele cast keert bij deze eveneens terug, net als hun oorspronkelijke vertolking qua voice-acting, plus de muziek die gezamenlijk van het origineel "een sensatie" maakten!

De gameplay blijft daarenboven nagenoeg intact, hoewel de ontwikkelaars gemoderniseerde controles zullen implementeren. Deze optie zou naar verluidt meer intuïtief aanvoelen, zodat spelers zich volledig op de survival stealth-ervaring kunnen richten, maar de remake zal tegelijkertijd de klassieke besturing van het spel bevatten. Metal Gear Solid Delta: Snake Eater zal voorzichtig de PlayStation 5, Xbox Series S | X en pc benaderen, hoewel we nog niet weten wanneer Konami de game in feite zal lanceren. Bestudeer intussen de nieuwste in-game footage:

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan