Cultuur Podcast Frans leren met podcast

martijn10

Active member
Ik zit voor mijn job heel veel in de wagen en zou dringend mijn Frans moeten bijschaven.
Nu wou ik dit graag proberen te combineren, ik had op spotify al een playlist gevonden waarbij men Franse zinnen en woordjes uitsprak samen met de Nederlandse vertaling.
Op zich wel ideaal, alleen was er volgensmij iets mis met deze playlist want soms werd er echt verkeerd vertaald..
Nu ben ik op zoek naar zo iets dat wel correct werkt, mag ook betalend zijn..
Iemand tips of ervaringen hiermee?
 
Ik zit voor mijn job heel veel in de wagen en zou dringend mijn Frans moeten bijschaven.
Nu wou ik dit graag proberen te combineren, ik had op spotify al een playlist gevonden waarbij men Franse zinnen en woordjes uitsprak samen met de Nederlandse vertaling.
Op zich wel ideaal, alleen was er volgensmij iets mis met deze playlist want soms werd er echt verkeerd vertaald..
Nu ben ik op zoek naar zo iets dat wel correct werkt, mag ook betalend zijn..
Iemand tips of ervaringen hiermee?
Zijt ge niet beter af met een app als duolingo? Is gratis en ga je meer uit halen
 
En een Franse podcast over een onderwerp dat je interesseert? Of vrees je dat dat te moeilijk om volgen zou zijn? Veel kranten hebben een eigen podcast die in standaardtaal en mooi gearticuleerd worden ingesproken. Gewoon een playlist die woordjes afratelt ga je op professioneel vlak minder aan hebben dan leren een gesprek te volgen.
 
En een Franse podcast over een onderwerp dat je interesseert? Of vrees je dat dat te moeilijk om volgen zou zijn? Veel kranten hebben een eigen podcast die in standaardtaal en mooi gearticuleerd worden ingesproken. Gewoon een playlist die woordjes afratelt ga je op professioneel vlak minder aan hebben dan leren een gesprek te volgen.
Ja kan het eens proberen, vrees alleen dat dat nog net te moeilijk is.
 
De Duolingo podcast is oké. Daar vertellen ze nu over een typisch onderwerp zoals bijvoorbeeld de tour de France. Je krijgt ook veel in het Engels mee voor mocht je dingen nog niet goed verstaan.
Coffee break French is ook zo. Deze vind ik zelf ook goed.

Als je niveau al iets beter is kan je ook eens most popular podcasts in France googlen en kijken welke daar populair zijn en je interesseren.
Louvain-la-Neuve vind ik persoonlijk ook best goed.
 
Zet gewoon Franse radio op? Int begin de waalse, sowieso relevant Belgische nieuws waar je altijd wat kan uit halen. Na verloop v tijd de Franse. Radio France heeft een goede app
 
De Duolingo podcast is oké. Daar vertellen ze nu over een typisch onderwerp zoals bijvoorbeeld de tour de France. Je krijgt ook veel in het Engels mee voor mocht je dingen nog niet goed verstaan.
Coffee break French is ook zo. Deze vind ik zelf ook goed.

Als je niveau al iets beter is kan je ook eens most popular podcasts in France googlen en kijken welke daar populair zijn en je interesseren.
Louvain-la-Neuve vind ik persoonlijk ook best goed.
Ik ben vorige week of zo begonnen met de Coffee Break French podcast. Ik ben mijn Frans aan het bijschaven aangezien ik dat wel kan gebruiken in mijn job. Al is het begin wel echt te simpel voor mij, maar bon je kan moeilijk ergens een random les beginnen.

Nu 't is wel een toffe podcast om naar te luisteren tijdens het wandelen of zo, maar ik begin mij wel wat te storen aan die vrouw die constant dezelfde spraakfouten maakt. Constant "u" ipv "oe" bij bv woorden als "vous, pour, ou". In het begin corrigeerde die man haar wel eens en de keer erna zei ze het wel correct, maar daarna hervalt ze weer in die oude verkeerde uitspraak en zegt die man er niets meer over. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een alternatief voor Pimsleur toevallig?
Ik ben er heel tevreden van maar zou nu eigenlijk eerst mijn Engels moeten bijschaven.
Pimsleur vertaald geen NL naar EN.. Dus kent er iemand een gelijkwaardige app waarmee je Engels kunt leren tijdens het rijden?
Ik heb al veel podcasts gevonden waar je veel mee leert door middel van te luisteren, maar bij pimsleur lieten ze vaak tijd tussen hun zinnen zodat je kon antwoorden/herhalen. Dat vond ik erg fijn.
 
Terug
Bovenaan