Foto Uitdaging | November | Interview met Gavin

11tnjb5.jpg

Maandelijks houden wij een Foto Uitdaging (of anders gezegd: een foto challenge) waarbij diverse onderwerpen aan bod komen. Zo was vorige maand het thema 'Textuur' aan de beurt. De winnaars hebben de kans om dan meer uitleg te geven bij de foto die ze genomen hebben en uiteraard leren we hen ook een beetje beter kennen.

In november heeft @Gavin onze BG foto challenge gewonnen. Ik heb hem weeral eens kunnen strikken voor een interview want dit was zijn 2tweede win! Een terechte winnaar... Voor de volgende challenge heeft Gavin "Oranje" gekozen, waar je nog tot dinsdag 28 december (23:59) aan kan meedoen.

Kan je iets meer over je foto vertellen? Wat was je idee en waar is de foto gemaakt?
Zoals al medegedeeld kwam ik ook eerst bij de klassiekers uit: een mat, een deken of de nerven van een blad. Per toeval trok ik een kras in het glazuur toen ik aan mijn glacé wou beginnen, en merkte dat dat wel interessant was. Even wat aantrekkelijke belichting erbij genomen en ik zag meteen dat daar een goede foto inzat voor het textuuronderwerp. Uiteindelijk was mijn inzending de eerste foto die ik gemaakt had in een reeks van dertig, het glazuur werkte namelijk niet zo goed meer mee naargelang het de kamertemperatuur overnam. Dat glazuur was visceus en glad maar had, in tegenstelling tot bijvoorbeeld yoghurt, toch de structuur van de suiker erin. De weerspiegeling gaf een leuke extra, net zoals de textuur van de vork die, eveneens per toeval, niet zo glad was.

Dit is nu de tweede foto challenge die je wint. Wat doet dat met een mens?
Kan ik ook aan u vragen natuurlijk. Op dit moment weinig, ik hoop alvast mijn hattrick in 2022 te kunnen vervolledigen.

Hoe doe je inspiratie op wanneer je geen enkel idee hebt wat te fotograferen?
Gewoon willekeurig wat dingen vastleggen. De inzending is daar een goed voorbeeld van, daar zat ook geen intentie achter maar domweg tot stand gekomen doordat ik een foto maakte van mijn dessert.

Wat fotografeer je niet graag?
Zaken vanuit bovenperspectief, en oranje dingen.

Wat zijn je voornemens qua fotograferen voor 2022?
Het klinkt onnozel, maar mijn camera opladen en daadwerkelijk gebruiken en wat minder met de gsm spelen. De kwaliteit van die gsm laat, zoals op de inzending te zien, duidelijk te wensen over dus dat is wel een stimulans. De winnende inzending van vorige maand had alleszins veel meer detail gehad als ik dat met de camera had gedaan, dus dat stoort me achteraf nu een beetje.

Van al het fotomateriaal dat je hebt, wat gebruik je het minst of wat is iets dat een miskoop is?
Zoals in de vorige vragenronde reeds besproken: ik heb eigenlijk geen fotomateriaal. Het zou ook zonde van het geld zijn aangezien ik het niet gebruik. Langs de andere zou ik het misschien wel beginnen gebruiken omdat degelijk materiaal zoveel kost, maar daar durf ik niet op rekenen als ik mijn andere hobby's bekijk.

Kies één: Portret of Landschap. Waarom?
Portret allicht, vanwege het extra detail dat een foto kan vastleggen dat ikzelf niet zie met mijn slechte ogen. Landschappen zijn ook leuk maar ervaar ik liever zelf dan via een foto. Mijn eerste winnende foto was een landschap, maar uiteindelijk was het de herinnering aan die foto die het leuk maakte voor me in plaats van de foto zelf.

Als je één dag paparazzo mag spelen met garantie dat je een sensationele foto zal kunnen maken die wereldwijd zal worden bekeken, wie zou je dan graag een dag schaduwen?
Het is zonde van de plastische chirurgie, maar toch nog steeds Olivia Munn.

Hall Of Fame
 
Terug
Bovenaan