Strijkijzer

Event Crew
fotochallenge-dec-website.jpg
De foto challenge van november is afgelopen en de winnaar heeft een nieuwe challenge gekozen! Ik ben ervan overtuigd dat we weer een sterke reeks kunnen neerzetten zoals de voorbije maanden. Het is de laatste maand van het jaar dus wie wint de allerlaatste uitdaging van 2022?

Het volgende onderwerp is:

*tromgeroffel*

Nacht

Uitleg: De maan, of gewoon een donker steegje. Of ga jij het nachtleven in duiken om je winnende foto te maken? Keuze genoeg!

STEMMEN MAAR!

Belangrijk: Aangepaste regel - Foto mag vanaf nu niet meer dan 6 maanden oud zijn.

Stuur je foto in via bovenstaande link en achteraf kunnen we met z'n allen stemmen op een foto (in een stem-thread) en
achteraf verrast zijn door wie welke foto uiteindelijk inzond. Indien de google form niet werkt voor je dan kan je me altijd een PM sturen.

Deadline op Woensdag 28 december om 23:59

Dan stemmen van 29 december tot 4 januari

Dus om samen te vatten:

Foto Uitdaging #21 - maand december

1 inzending per persoon via mij met Google Forms (of PM indien het formulier niet werkt voor je)
Inzending mag maximum 6 maanden voordien gemaakt zijn
Geen foto manipulaties (waarbij je dan een totaal ander beeld krijgt)
Onderwerp: Nacht.
Deadline: 28 december om 23:59
Stemmen van 29 december tot 4 januari

Prijs: Best Photographer In December (2022) According To BeyondGaming mag dan in je signature staan!
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Hall Of Fame

 
Laatst bewerkt:

Foto Uitdaging #21 - maand december

1 inzending per persoon via mij met Google Forms (of PM indien het formulier niet werkt voor je)
Inzending mag maximum 6 maanden voordien gemaakt zijn
Geen foto manipulaties (waarbij je dan een totaal ander beeld krijgt)
Onderwerp: Alledaags.
Deadline: 28 december om 23:59
Stemmen van 29 december tot 4 januari
:p misschien toch beter wat minder het nachtleven induiken @Strijkijzer
 
Wou de Maan - Mars conjunctie fotograferen maar helaas te bewolkt op het moment van de waarheid. Had jij misschien meer geluk @zwarten ?
Niet geprobeerd maar ik heb wel op fora mooie fotos zien passeren.
Maker van de foto is een zekere vince D rookie vanop facebook :p
Ik vraag me toch af of dit nu een montage van twee planeten is of dat de helderheid van de objecten gelijklopend zijn zodat beide samen gefotografeerd kunnen wroden.
Knipsel.png
 
Ik vraag me toch af of dit nu een montage van twee planeten is of dat de helderheid van de objecten gelijklopend zijn zodat beide samen gefotografeerd kunnen wroden.

Maan en mars gaat volgens mij nooit een en dezelfde belichting hebben dus het is altijd wat knip en plakwerk. Wat het natuurlijk niet minder indrukwekkend maakt.

Bij de planeten onderling werkt dat wel, Jupiter en Saturnus kan je prima in één shot doen.
 
Ik ben wel voorstander van een "dark sky night" waar België de hele nacht slechts een minimum aan licht laat branden. Maar ik vrees dat dit praktisch moeilijk haalbaar zal worden.

Dat is helaas niet haalbaar want er worden dan zoveel uitzonderingen toegestaan dat amper een verschil maakt. We kunnen beter inzetten op Dark Sky Parken, regio's die nu nog relatief donker zijn, donker houden of proberen verbeteren. Helaas zal dat niet in Vlaanderen zijn maar hier en daar hebben we toch nog enkele plekjes.

En natuurlijk ook zelf het goede voorbeeld thuis geven!
 
Terug
Bovenaan