Internet Netwerk Forward ports

Remi

Active member
Ik speel AC: Valhalla sinds de release samen met enkele DLC's. Eén ervan kon ik niet starten, de andere was enkele weken aanwezig, maar verdween plots.
Het begin van een ganse case-ketting met Ubisoft support, maar tot op heden nog steeds geen resultaat.
nu had ik bij mijn laatste reply wel gemeld dat ik soms een bepaalde foutmelding kreeg, en kreeg ik een link met oplossingen bij connectieproblemen.
Ik betwijfel of dit de oplossing gaat zijn, maar ik moet wel kunnen aantonen dat ik de voorstellen heb geprobeerd.
https://support.ubisoft.com/en-GB/Article/000079370/
Nu wil ik dus proberen om die poorten 80 en 443 open te zetten, maar ik heb er geen bal verstand van. Enige hulp met eenvoudige uitleg zou dus welkom zijn.

Ik heb een Telenet modem 24*8 DOC3 WIRELESS(DOCSIS). Mijn PC is met kabel aangesloten op het netwerk via een Devolo Magic 2.
 
Ik denk dat je best nog eerst eens goed informeert.

Poort 80 en 443 zijn web server poorten, als er twee poorten zijn die ik nooit of te nimmer op mijn thuisnetwerk wil open stellen, dan zijn het die wel. Ik zou het dan ook enorm raar vinden dat een game zoals AC dergelijke poorten gebruikt voor inkomend verkeer te regelen, want dat zijn namelijk de meest common poorten ever. De kans dat er in een netwerk al iets van die twee poorten gebruik maakt is enorm groot. Er is trouwens een tijd geweest dat Telenet die poorten blokkeerden (zoals ze nog steeds doen met een aantal), dus je zou tegen Ubisoft Support dat ook gewoon als excuus kunnen aanhalen. Je probleem gaat elders liggen.

Ik denk dat je het artikel eerder moet interpreteren als dat je er voor moet zorgen dat ze uitgaand werken, en daar niet geblokkeerd worden, maar aangezien je op het internet kan surfen zou dat dus wel zo moeten zijn.
 
Connectiviteitsproblemen in een spelletje oplossen door poort 80 te forwarden. Hoe bestaat het zelfs :')
 
Terug
Bovenaan