Final Fantasy VII Remake

RPG PC PS5 PS4 Final Fantasy VII Remake

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
113075PxnarzRek4cRpjrRWSpLfrcBd23B5e_Yj2azms6nWYKmySv4h3a22G5_R1CM4BQUmSRD6oOArDROKv041NUkgun78-.png


release: 10 april 2020
genre: RPG
dev: Square Enix Business Division 1

Het eerste hoofdstuk van een driedelige remake.

The world has fallen under the control of the Shinra Electric Power Company, a shadowy corporation controlling the planet’s very life force as mako energy.

In the sprawling city of Midgar, an anti-Shinra organization calling themselves Avalanche have stepped up their resistance. Cloud Strife, a former member of Shinra’s elite SOLDIER unit now turned mercenary, lends his aid to the group, unaware of the epic consequences that await him.

The story of this first, standalone game in the FINAL FANTASY VII REMAKE project covers up to the party’s escape from Midgar, and goes deeper into the events occurring in Midgar than the original FINAL FANTASY VII.

 
Laatst bewerkt:
Gisteren aan begonnen, stond nog op mijn wishlist, merci psplus!
Ik krijg regelmatig flashbacks naar het origineel, zoals de begin cutscene, ik herinner me nog hoe dat shot van midgar eruit zag op de ps1 fmv :p

De stemmen zijn wel wennen.
 
Deze kan later niet kosteloos ge-upgrade worden naar een PS5 versie neem ik aan?

De fysieke PS4 versie krijgt een gratis upgrade naar PS5.
De digitale versie krijgt ook een gratis upgrade naar PS5.

De 'gratis' PS Plus versie krijgt GEEN upgrade naar de PS5 versie.

De DLC zal enkel uitkomen voor de PS5 en zal afzonderlijk gekocht moeten worden of je moet de PS5 versie kopen van het spel (FF7 dommenaam) waar de DLC in bevat zit.
DLC blijft dus PS5 exclusive wat enorm balen is.
 
Ben hier ook aan begonnen. FFVII staat hier in mijn geheugen gegrift dus het voelt allemaal tegelijk nostalgisch en nieuw aan, het laatste door het nieuwe combatsysteem waar ik toch aan moet wennen. Grafisch toch ook echt indrukwekkend voor “maar” een PS4 spel. Ook aan de ingesproken stemmen is het wat wennen, voelt redelijk cheesy aan maar dat is niet noodzakelijk een minpunt.
 
Japans brengt veel bij bij de sfeer maar ik vond ze teveel praten tijdens actiescenes om alles te kunnen lezen.
 
Ik zit aan het laatste hoofdstuk en heb toch wel gemengde gevoelens hierover. Het combatsysteem is op me gegroeid, het materiasysteem is nog altijd leuk en grafisch is het echt prachtig, het spel is echt heel goed afgewerkt, ook al zijn de dialogen (en vrouwelijke personages...) soms nogal ongemakkelijk. Alleen is alles zo langdradig... Uiteindelijk beslaat de remake pakweg de eerste vijf uur van het origineel en voor mij is het vaak meer uitrekken dan uitdiepen, aangezien ik nu al 35u bezig ben. Soms speelde ik een uurtje en had ik het gevoel dat ik de helft van de tijd gewoon naar filmpjes zat te kijken of enkel maar van punt A naar B ging zonder echt iets onderweg te doén. Dat is bij wel meer moderne grote spellen een probleem.

Ben nu wel benieuwd naar het eind en ook wel wat naar Part 2, maar dat zal wel meer van hetzelfde zijn. Iets te weinig gameplay voor mij. Blij dat ik ‘m gratis heb kunnen spelen via PS+, ga Part 2 waarschijnlijk niet meteen op dag 1 kopen.
 
Ik heb het opgegeven bij Wall Market (Chapter 9) en heb het spel verwijderd. Het spel heeft me niet mee. Ter info FF 7 heb ik een 4 tal keer uitgespeeld... incl Ruby en Emerald weapon.
 
Iemand die me kan helpen met die side missie in the slums int begin vant spel waar k die aset materia moet linken aan die 2e lijn materia om uw vijanden te scannen.

die eerste lijn is voor de materia op uw blade maar die 2e lijn materia kan ik niks zetten. Op yt staan comments dat dat via equipment is maar da vindk dan weer nergens terug... kan enkel 3 materias op men blade zetten en thats it. En heb al eens enemies gescand met die materia maar krijg altijd dezelfde melding bij dat manneke dat ik die materia moet linken... ok staat gelinkt op men blade maar verder gebeurt er niks.
 
Iemand die me kan helpen met die side missie in the slums int begin vant spel waar k die aset materia moet linken aan die 2e lijn materia om uw vijanden te scannen.

die eerste lijn is voor de materia op uw blade maar die 2e lijn materia kan ik niks zetten. Op yt staan comments dat dat via equipment is maar da vindk dan weer nergens terug... kan enkel 3 materias op men blade zetten en thats it. En heb al eens enemies gescand met die materia maar krijg altijd dezelfde melding bij dat manneke dat ik die materia moet linken... ok staat gelinkt op men blade maar verder gebeurt er niks.
Je kan normaal bepaalde armor equippen waar ook materia slots zijn. Je begint met de basic armor waar geen materia slot is, maar gaandeweg vind of koop je er waar 1, 2, 3 tot zelfs 4 materia slots zijn.

Bedoel je de opdracht van Chadley om een bepaalde hoeveelheid vijanden te scannen? Normaal is het daar voldoende om de assess materia in eender welke slot te plaatsen, of het nu wapen of armor is. En dan telkens gewoon via ability Assess kiezen. Maar je moet dus x aantal verschillende vijanden scannen. Hoeveel je er al gedaan hebt, kan je ergens in het pauzemenu zien.
 
Je kan normaal bepaalde armor equippen waar ook materia slots zijn. Je begint met de basic armor waar geen materia slot is, maar gaandeweg vind of koop je er waar 1, 2, 3 tot zelfs 4 materia slots zijn.

Bedoel je de opdracht van Chadley om een bepaalde hoeveelheid vijanden te scannen? Normaal is het daar voldoende om de assess materia in eender welke slot te plaatsen, of het nu wapen of armor is. En dan telkens gewoon via ability Assess kiezen. Maar je moet dus x aantal verschillende vijanden scannen. Hoeveel je er al gedaan hebt, kan je ergens in het pauzemenu zien.
Aha ok! Ik zag iedereen op yt die altijd linken op die onderste lijn materia. Zal s checken in t pauze menu. Nu, het lijkt me ni de meest belangrijke side missie dus alsk die niet haal, np
 
Ik heb het opgegeven bij Wall Market (Chapter 9) en heb het spel verwijderd. Het spel heeft me niet mee. Ter info FF 7 heb ik een 4 tal keer uitgespeeld... incl Ruby en Emerald weapon.
Ik heb doorgebeten en het spel uitgespeeld maar het zei mij ook niets.
Origineel ook 4-6 keer uitgespeeld.
 
Hier 2 weken geleden chapter 7 uitgedaan en het hier ook niet meer opgezet erna. Vind het nochtans goed, en ik had nog nooit een FF game gespeeld. Maar het is zo langdradig met zijn momenten. Ben dan begonnen met Soulstorm en dat heeft me veel meer mee.
 
Ondertussen chapter 13, goede 30u gespeeld. Opt gemakske aan... eerste FF sinds 9 die ik terug speel en mis vooral de random encounters. Soms loopt ge echt teveel rond zonder battles. Mis ook een beetje de keuzes maken tijdens conversaties. Overall wel een topspel op een paar cringy moments na die me iets te japans aanvoelen.
 
Terug
Bovenaan