Film, Series & TV - all the Latest!

Nolan kennende gaat iedereen in maatpak rondlopen, zijn die fantasy aspecten gewoon fysica, en gaat Zeus gespeeld worden door Michael Caine.

Good Omens seizoen 3 is al gedecimeerd tot een episode van 90 minuten om af te sluiten en seizoen 2 van The Sandman is al te ver gevorderd om te schrappen, maar zeg maar dag met het handje tegen seizoen 3, de film in het Coraline universum die hij met Henry Sellick aan het maken was en ook maar eender welk ander Gaiman product.

Altijd een beetje ontnuchterend wanneer blijkt dat auteurs van dingen die je mooi vind, absolute creeps blijken te zijn.

Good Omens seizoen 3 is al gedecimeerd tot een episode van 90 minuten om af te sluiten en seizoen 2 van The Sandman is al te ver gevorderd om te schrappen, maar zeg maar dag met het handje tegen seizoen 3, de film in het Coraline universum die hij met Henry Sellick aan het maken was en ook maar eender welk ander Gaiman product.

Altijd een beetje ontnuchterend wanneer blijkt dat auteurs van dingen die je mooi vind, absolute creeps blijken te zijn.

Ja, dat doet toch iets met een mens. Je kan proberen de kunst los te zien van de kunstenaar, maar dat lukt toch altijd maar half.

Mijn favoriete regisseur in de categorie "of de film is geniaal of ik kan er niet naar kijken" met Lost Highway 1 van mijn favoriete 90's films gemaakt en ook parels als Mullholland Drive zullen nooit vergeten worden. RIP

Damn...vorig jaar nog voor het eerst naar Twin Peaks gekeken.
Een groot gemis! 😭

Laatst bewerkt:
Ik heb op zich niet meer veel helden of mensen waar ik naar opkijk, maar dit nieuws raakt me wel vrij hard. David Lynch was waarschijnlijk mijn favoriete regisseur, ik heb elke film van hem minstens 2 keer gezien en hij heeft mijn favoriete film ooit gemaakt.

Hij had al heel lang geen film meer gemaakt maar ik was ergens gewoon blij dat hij nog onder ons was. Ik zag de bui helaas al een beetje hangen na de meldingen van zijn falende gezondheid.

Een volstrekt unieke filmmaker, een visionair die als geen ander de gewelddadige, donkere onderstroom van de Amerikaanse samenleving wist te chroniqueren. Een regisseur zoals er nooit nog een gaat zijn. Gelukkig gaat zijn oeuvre blijven voort leven.

Morgenvroeg drink ik een lekkere tas koffie om hem te gedenken. Of een PABST. BLUE. RIBBON!

en hij heeft mijn favoriete film ooit gemaakt
Mulholland?
Of een PABST. BLUE. RIBBON!
Blue Velvet dus. Ah nee, The Straight Story als'k me goed herinner.

Ja grote man. Heb enkel Inland Empire nog niet gezien. En de vele shorts. Maar Mulholland krijgt hier toch bijna jaarlijks een kijkbeurt. En Blue Velvet en Lost Highway komen daar niet veel achter.

Eens werk maken van de Twin Peaks rewatch met S3 deze keer.

Kom ook veel terug naar deze video. Zelfs de muziek was soms onder regie. Kiekevel.
Enorm iconisch duo.

Als er screenings zijn of iets van tentoonstellingen worden georganiseerd in de komende maanden, tag me.

Na Angelo Badalamenti en Julie Cruise een jaar of 2 geleden nu ook David Lynch :(
Prachtige dingen gedaan.

Ooit 20 jaar geleden op VPRO zomergasten een 1 uur durend diepte interview gezien met Lynch. Wat een prachtige en vooral zachtaardige en innemende persoonlijkheid was hij.

Laatst bewerkt:
Ook voor mij was Lynch een absolute held. Moesten wij hier een dinercultuur hebben, dan zou ik de baan op rijden en ergens afgelegen stoppen voor een heerlijk stukje cherry pie. Ik zal dan maar mee met @FlyingHorseman in de koffie vliegen. Misschien ga ik morgen zelfs vroeg naar de bakker voor wat donuts.

Ik weet niet waar te beginnen om mijn respect, bewondering, liefde voor Lynch's films uit te drukken. Ik heb ze allemaal gezien, de meesten zelfs meermaals. Sommigen behoren tot mijn favoriete films aller tijden, films die mij hebben gemaakt tot de persoon die ik ben, filmliefhebber en otherwise. Love letters, straight from the heart.

UPDATE: Meteen na het horen van zijn overlijden Eraserhead opgelegd. Komt des te harder binnen als je zelf net ouder van een kindje bent geworden. Damn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan