Question Film forum split

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
Hey

Jullie weten waarschijnlijk ook nog wel dat vroeger het film/tv forum gesplit was. Ze hadden dat enkel samengevoegd omdat tegen het einde van 9lives er zo weinig activiteit was dat het doods leek. Dat is hier de laatste weken wel anders. Het gaat er zo snel dat dagelijks actieve threads zoals de "welke film heb je gezien" op de 2e pagina terrecht komen. Het valt me ook op dat er 2 fora naast elkaar lijken te bestaan. De mensen actief in de threads over vlaamse reeksen zijn over het algemeen niet dezelfde als die actief in threads over film.

Misschien stilaan tijd voor terug te splitten? Is maar een suggestie ofc maar ik denk dat het filmforum er beter op zou worden moest het wat meer ruimte krijgen om te ademen en niet ondergesneeuwd worden door de vele reality tv threads. Hoe die split er juist zou moeten uitzien? Geen idee. ;p Terug in film / tv zoals vroeger alhoewel een nederlands / internationaal split denk ik meer in lijn ligt met de verdeling van het publiek. Nederlandstalig als subforum van film tv? of misschien beter andersom, internationaal als sub van? of toch 2 hoofdcategorien op main? Ik laat maar wat ballonnetjes op. Jullie doen er mee wat jullie willen.

@RealFlub @Sir. K @Spandi @coltie
 
Daar ben ik ook al mee aan het experimenteren geweest maar er is denkik geen optie om enkel vtm en play4 eruit te filteren. Zelfs als je alle anderen activeert buiten die 2 dan mis je nog steeds de threads zonder preffix en dan moet je ook opletten dat er geen nieuwe bijkomen want anders zou je die ook missen.
 
Ik ben ook wel voor een split. Beetje zelfde reden als @DaFreak: De posters in film threads zijn grotendeels niet dezelfde als de posters in serie threads.

Ik heb een alternatief voorstel: een verbod op aparte threads voor VTM-series en aanverwante reality-bagger.
Deze vind ik persoonlijk heel heel erg flauw. Iedereen mag toch kiezen waar ze naar kijken, bagger of niet.
Laat staan dat het aan u of iemand anders is om te beoordelen wat bagger is.
 
Het is uiteraard positief dat er terug meer activiteit is. Kunnen we enkel maar toejuichen! We evalueren constant of bepaalde onderdelen anders moeten ingedeeld worden om het overzicht te behouden en alles zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. In tussentijd begrijpen we de opmerking in verband met de "welke film heb je vandaag gezien..."-thread. Ik heb de drie populairste 'niet-TV' threads als sticky gezet. Voorlopig lijkt dit alvast een goede tussenoplossing. Als de activiteit nog verder stijgt kunnen we opnieuw overwegen om een opsplitsing te maken :)
 
Het is een goeie tussenstap maar het blijft wel jammer voor threads zoals de horror thread, het laatste nieuws, science fiction, oscar nominaties, anime, eindejaarslijstjes, trailer thread, de top 100, show jouw setup, ... mensen die weten dat ze bestaan graven die af en toe eens op maar ze verdwijnen na een dag al van het toneel. In het filmforum werden nooit zoveel threads aangemaakt en werd nieuws eerder verdeeld over bepaalde threads die bijna altijd op de 1ste pagina stonden.

Maar ik snap wel dat jullie misschien nog wat willen afwachten. Misschien binnen een half jaar nog eens polsen en zolang dan maar door de reality bagger blijven ploeteren. 😅
 
Laatst bewerkt:
tumblr_opyhhkqd5e1qa3emao5_1280.gif
 
Ja, ik combineer beiden wel hoor. Nu iets minder film aan het kijken laatste tijd, maar ik kijk dan wel weer eens een serietje, en van realitybagger kijk ik enkel de Mol, is enige ook dat ik via gewone tv nog kijk. Voor de rest staat de tv nooit aan (tenzij er een belangrijk sportevenement is, of verkiezingen).
 
Ja, ik combineer beiden wel hoor. Nu iets minder film aan het kijken laatste tijd, maar ik kijk dan wel weer eens een serietje, en van realitybagger kijk ik enkel de Mol, is enige ook dat ik via gewone tv nog kijk. Voor de rest staat de tv nooit aan (tenzij er een belangrijk sportevenement is, of verkiezingen).
Dus toch meer realitybagger!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
De Mol reality bagger?

Vote ban lakigigar
Ik zeg zelf niet dat het realitybagger is hé. Als het het enige is dat ik kijk op TV zal dat wel een reden hebben natuurlijk.

De reden waarom ik verder niet veel meer kijk, is dat gewoon er te veel beschikbaar is op het internet en er te veel te doen, te bekijken en te horen valt. Dan is gewone TV puur tijdsverspilling en beperk je je tot wat ze uitzenden.
 
Ik zou zo'n split wel zien zitten, ik moet me gereeld waden door een hele reeks threadtitels die me niet interesseren om te komen tot de good stuff.
 
Ik zo goed als niets van de Vlaamse televisie. Ik zou het alleszins ook niet erg vinden moest het gesplitst worden.
Films en internationale series is het enigste dat mij interesseert. Top Gear is eigenlijk het enigste dat ik bekijk via tv.
 
Terug
Bovenaan