FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad ben ik ook benieuwd naar als fan. Ik vind niet dat ge alle details zou moeten weten maar iets van bericht zou toch wel mogen naar de fans toe. Af en toe lost zijn bezoek (Todt of brawn) nog eens iets maar meer dan iets summier als aja ik heb op bezoek geweest is dat dan niet. Dat hoeft niet veel te zijn, korte verklaring hoe het ermee gaat. Zijn hele behandeling hebben we geen zaken mee. Al is het enkel maar om de roddels en de speculaties van de rioolpers onderuit te halen want wat je soms allemaal moet lezen. Ik heb de indruk dat het zwijgen en het mysterie dat er nu is net alle speculaties voeden.

Ik had gehoopt er wat meer over te weten ook nu Mick in de F1 zit, maar het zal de pers wel duidelijk zijn: 1 vraag over de vader en ge komt hier niet meer binnen.

Mjah, ge kan er niks over zeggen he. De fans verdienen in zekere zin misschien wel iets van informatie, maar tegelijk hebben zij er geen recht op en de familie heeft daarentegen wél het recht op ultieme privacy. Dus de familie wint telkens op dat vlak, zonder discussie.

Er zijn ook veel redenen om te kiezen voor deze aanpak. Het imago van Schumi blijft voor een deel onaangetast. Iedereen denkt aan hem terug in de zin van de atleet die wij steeds kenden en we hebben geen beeld in ons hoofd van eender welke verslechterde toestand waar hij momenteel in verkeert. En niemand weet wat dus niemand kan er wat over zeggen in eender welke zin. dat zal wel deel zijn van het opzet. En de pers is eigenlijk redelijk vriendelijk gebleven op dat vlak. Ik heb niet het gevoel dat het momenteel een contraproductieve aanpak is, omdat er niet wild gespeculeerd wordt dus er is niets dat dient te worden rechtgezet of gestopt. Het respect blijft immens.

Ik vermoed dat wij jaren gaan moeten wachten op een soort van 'achter de schermen'-verhaal. Het zou me in ieder geval verbazen als er niet veel van wordt vastgelegd gaandeweg om later het publiek toch iets te laten weten.

mja, laatste keer dat de Andretti-naam in F1 aanwezig was, was ook geen onverdeeld succes.
en als je hoort dat Michael Andretti Herta en Palo toptalenten vindt die in F1 thuis horen, verwacht ik van het rijders duo ook al geen wonderen.

mja, Bourdais reed indertijd ook alles weg in Indycar, maar daar zag je ook niks meer van terug in F1.
Zanardi hetzelfde...
en omgekeerd: Grosjean heeft meer auto's dan potten gebroken in F1, maar rijdt in Indy nu toch ook regelmatig vooraan mee.
Lundgaard reed in zijn eerste qualifying in Indycar ook meteen de derde tijd.

de discussie is hier al eens gevoerd: het niveau in de states is een pak lager dan in europa.

Ik vermoed dat wij jaren gaan moeten wachten op een soort van 'achter de schermen'-verhaal. Het zou me in ieder geval verbazen als er niet veel van wordt vastgelegd gaandeweg om later het publiek toch iets te laten weten.
Ik voorspel dat zelfs als Schumacher overlijdt dat er gewoon op wiki zal staan dat hij dood is en dat is het dan. Zelfs 20 jaar na zijn dood zie ik zijn familie gewoon zeggen: Wij zeggen NIKS. Amen. (Sterker nog: Ze zwijgen gewoon)

Het is erg zeldzaam dat een familie zo privé gericht is. Meestal wordt er altijd wel iets gelekt aan de media, al is het maar van een kleinzoon die toch zijn mond niet kan houden hé (die heeft hij momenteel wel nog niet). Maar momenteel trekt iedereen dus aan hetzelfde zeel.

Hier trouwens een update ivm Alex Zanardi die net als Schumacher ook zware hersenschade opliep
Die mens heeft toch ook al vanalles meegemaakt zeg! Ongelooflijk eigenlijk dat hij dat allemaal overleeft.

Blijkbaar is hij 'bewust', begrijpt hij alles, kan hij zich ook bewegen, maar kan hij nog altijd niet praten door verlamde stembanden.
(Eerdere media berichten dat hij terug kan praten waren/zijn vals)

Ik vermoed (en vrees) dat Zanardi wel in een (véél) betere conditie is dan Schumacher.

De geruchten ivm Mercedes (Nu ja geruchten, .. Mercedes overweegt onderstaande zaken ernstig)
- Bottas wordt vervangen door Russell
- Het plaatsje bij Williams dat vrijkomt gaat naar Nick De Vries
- Bottas ---> ???
- Stoffel blijft volgend seizoen rijden voor Mercedes in de Formule E

De geruchten ivm Mercedes (Nu ja geruchten, .. Mercedes overweegt onderstaande zaken ernstig)
- Bottas wordt vervangen door Russell
- Het plaatsje bij Williams dat vrijkomt gaat naar Nick De Vries
- Bottas ---> ???
- Stoffel blijft volgend seizoen rijden voor Mercedes in de Formule E
Bottas naar Alfa Romeo is wel een hardnekkig gerucht. Voor Kimi dan exit F1, die heeft het wel gezien na dit jaar. Voor hem is het nu enkel nog meerijden, echt racen met de alfa zoals hij het zou willen kan hem dit jaar niet.

Zandvoort gaat in het begin wel plezant zijn door de setting, maar als daar niet regelmatig een regenjaar tussen zit gaat dat volgens mij snel tegensteken.
Ik betwijfel of daar veel ingehaald kan worden op het droge, ondanks de aanpassingen.

Ja ik snap ook niet echt waarom iedereen excited is voor Zandvoort. Leuk voor de Max-fans maar waarschijnlijk gewoon de hele tijd treintje rijden (hopelijk ben ik mis :)).

Aankondiging van een GP op Losail(Qatar) is ook aanstaande, door het cancellen van de GP van Japan

Vind het toch maar saai circuit.
Ze rijden daar al met de MotoGP en dat is nu ook niet echt mijn favo race.
Sowieso al weinig inhaalmogelijkheden met de motor,met auto is nog stuk moeilijker.

het ziet er mij toch ook niet de beste optie uit. als ze nog een extra woestijnrace willen, waarom niet weer de outer layout van Bahrain? dat was een leuke GP vorig jaar.
of anders Dubai Autodrome

Alle, eens een ‘nieuw’ circuit is toch altijd leuk?

er zijn tegenwoordig zó veel nieuwe circuits, de helft is gewoon kalendervulling om zo veel mogelijk GP's in een jaar te proppen.
F1 is al enkele jaren aan het overdrijven, met kwantiteit over kwaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan