FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het goed begrijp stelt Max hier dus voor om de strafmaat afhankelijk te maken van hoe goed de wagen is waar de piloot mee rijdt, en niet afhankelijk van hoe groot de fout is due de piloot in kwestie gemaakt heeft.
moest ik Max zijn, ik zou mijn mond toe houden als ik dat soort ideeën had. Want dat gaat hem nog bijten, dit seizoen.

Ze hebben gewoon gelijk.

RedBull is compleet de dieperik in mijn achting gedaald. Wat een triestige mentaliteit.
Er zou blijkbaar wel het één en t ander in de brief (van RBR aan de FIA) gestaan hebben.

Mercedes is dit jaar even triestig als Marko/Horner.
Gezaag over de achtervleugel, ineens gezaag over de pit stops, kinderachtig gedrag van Toto, Lewis die tijdens de race dingen suggereert.
Mijn respect voor dat team is ook een pak minder sinds dit jaar.

Anwyays: hoe zit dat nu met de voorvleugel van Merc? Ging toch net voor de zomer bekeken worden dacht ik???

Laatst bewerkt:
Blijkbaar heeft Red Bull een filming day gehouden.
Op Silverstone.
En hebben ze Albon gevraagd om Hamilton zijn T1 lijn te rijden...

Wordt tijd dat Ferrari en McLaren terug meedoen voor wins en titel.
Van wat zo een beetje de ronde gaat (maar ne camion zout is wel aan te raden) zou dat wel eens heel goed mogelijk kunnen zijn.

Wat Mercedes en RB betreft: voor mij is dat letterlijk kiezen tussen de pest en de cholera als men mij zou vragen welk team ik kampioen wil zien worden... Mercedes wil ik absoluut geen 8e keer WK zien worden (ik vind persoonlijk Mercedes nogal een steriel team) en RB vind ik al jaren enorme sore losers en zeikzakken (wat eigenlijk ook wel serieus van Mercedes kan gezegd worden)...

Blijkbaar heeft Red Bull een filming day gehouden.
Op Silverstone.
En hebben ze Albon gevraagd om Hamilton zijn T1 lijn te rijden...
Heb ik ook gelezen ja. Wat ze daarmee wilden bewijzen snap ik al helemaal niet. Misschien indien Albon in een Mercedes zou zitten, maar dan nog. Een andere dag, andere weersomstandigheden, andere track temperatuur,....

Lewis heeft 10 sec straf gekregen omdat hij, terwijl hij onderstuurde, Max aantikte. 10 sec penalty lijkt mij meer dan genoeg voor een dergelijk kleine fout. Wat de gevolgen zijn van dat tikje, namelijk Max die een impact van 51 G te verduren kreeg en Max die Lewis ziet naderen tot op 8 punten, heeft niks te maken met de strafmaat.

Maar met de reacties de laatste weken spant Redbull toch wel de kroon.
Voor mij is Mercedes geen haar beter. Het grote verschil is dat deze discussie over iets van de rijders zelf gaat. Mercedes hun gezaag over de achtervleugels en rake was ook vermoeiend. Om nog maar te zwijgen over hoe ze gelobbyd hebben om een minimum pitstop tijd te introduceren omdat Red Bull de snelste pitstops heeft...

Volgens mij heeft Mercedes niet heel hard/lang geklaagd over die rake?
In tegenstelling tot Aston Martin.

Die achtervleugels vind ik nog wat minder erg dan de beschuldigingen richting Hamilton.

Ik ben na dat incident trouwens wel geschrokken van die radio communicatie tussen de FIA en Mercedes/Red Bull. Dat die allebei constant proberen om de sterwards te beïnvloeden vind ik er wel over. Er is iets gebeurd, en een onafhankelijke commissie gaat er over oordelen. Laat ze dan ook onafhankelijk zijn.

Als er nog ooit een team roept dat een beslissing van de stewards politiek getint is ga ik er in 't vervolg eens goed mee lachen, ze doen waarschijnlijk allemaal mee met dat spelleke. Ik vind dat gewoon degoutant.

In elk geval zou dat panel van stewards volgens mij een vast panel moeten zijn, en niet elke keer andere personen zoals nu het geval is. De straffen zouden veel consistenter zijn volgens mij.

Ik ben na dat incident trouwens wel geschrokken van die radio communicatie tussen de FIA en Mercedes/Red Bull. Dat die allebei constant proberen om de sterwards te beïnvloeden vind ik er wel over. Er is iets gebeurd, en een onafhankelijke commissie gaat er over oordelen. Laat ze dan ook onafhankelijk zijn.
dat was toch nooit een geheim?
het is exact zoals in het voetbal, waar iedereen constant klaagt over de refs, zelfs over fases die puur op technologie beoordeeld worden...

Als er nog ooit een team roept dat een beslissing van de stewards politiek getint is ga ik er in 't vervolg eens goed mee lachen, ze doen waarschijnlijk allemaal mee met dat spelleke. Ik vind dat gewoon degoutant.
Die stewards zouden inderdaad afgesloten moeten zijn van ieder soort communicatie vind ik.
Dat Wollf gewoon naar dat kamerke kan gaan en die wat beïnvloeden???

Wat dachten jullie dan dat er gebeurt als iemand naar de stewards geroepen wordt? Niet per se frequent in de F1, maar toch.
Het is precies alsof jullie voor de FIA radio dachten dat er nooit contact was...

Wat dachten jullie dan dat er gebeurt als iemand naar de stewards geroepen wordt? Niet per se frequent in de F1, maar toch.
Het is precies alsof jullie voor de FIA radio dachten dat er nooit contact was...
Natuurlijk weten we dat het zo gaat...

Maar dat Toto daar gewoon naartoe kan gaan dat is nu toch wel heel extreem vond ik.

Tsunoda is toch weer veel tijd kwijt gespeeld door een crash in FP1. Kan nog net 1 snel rondje afwerken in FP2.

Het gaat toch jeuken bij Helmut Marko om volgend jaar niet Vips (of Lawson) in die wagen te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan