FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
WRC2 is dan ook een junior categorie he, niet moeilijk dat een ervaren man met talent het daar goed doet.

Ik schat WTCC ten opzichte van F1 veel lager in dan WRC2 ten opzichte van WRC.

Ik zoek ook maar naar voorbeelden he. Kwestie van naast het buikgevoel wat argumentatie te leggen.

Beide gingen in andermans discipline op hun doos krijgen.

Om competitief te zijn zijn beide overstappen even lastig.
Tenzij je de lat legt bij "aan een redelijke snelheid rondsturen". Dan is F1 misschien gemakkelijker. Alhoewel, Kubica won WRC2 met een lamme arm en Kimi deed het in WRC ook niet echt slecht.
Natuurlijk gingen beide het in andermans discipline op hun dois krijgen. Maar Colin's voorstel was om in elke discipline een zelfde aantal kilometers te rijden en dan de tijden om te tellen. Colin zou in een F1 wagen veel dichter bij Schumacher geëindigd zijn dan Schumacher bij Colin wanneer ze in een rallywagen moesten rijden. Zeker indien het om een gravel stage zou gegaan hebben. Logisch want een rallyrijder heeft ook ervaring op asfalt. Hoeveel ervaring heeft een F1 piloot op gravel ?

Kimi deed het inderdaad niet slecht, maar hij is ook wel een Fin hé. En dan nog... hij deed het niet slecht maar was toch meer bekend om zijn crashes dan om zijn goede resultaten. Ik meen me zelfs te herinneren dat hij daar een bijnaqm voor gekregen had, al zou ik niet meer weten wat die precies was.

Natuurlijk gingen beide het in andermans discipline op hun dois krijgen. Maar Colin's voorstel was om in elke discipline een zelfde aantal kilometers te rijden en dan de tijden om te tellen. Colin zou in een F1 wagen veel dichter bij Schumacher geëindigd zijn dan Schumacher bij Colin wanneer ze in een rallywagen moesten rijden. Zeker indien het om een gravel stage zou gegaan hebben. Logisch want een rallyrijder heeft ook ervaring op asfalt. Hoeveel ervaring heeft een F1 piloot op gravel ?

Tja, maar "tijden optellen" slaat dan ook echt nergens op. In F1 gaat het om honderdsten van seconden. Wanneer je een seconde trager bent op een ronde dan je teamgenoot, of tien seconden over pakweg 100km, doe je het niet goed en ben je niet competitief. In rally is 10 seconden op een stage niet eens veraf.

Je kan natuurlijk ook altijd dat verschil wegwerken door over verschillende afstanden te rijden. In F1 gaat het inderdaad om kleinere verschillen, dus je zou die race langer kunnen maken. Bijvoorbeeld een sprint race in F1 (100 km) en een rally stage van 10 km.

Mijn punt is maar dat een rallypiloot veel meer allround is dan een F1 piloot. Een rallypiloot rijdt op asfalt, rijdt in gravel, rijdt in sneeuw en ijs. Komt heel veel verschillende omstandigheden tegen. Een F1 piloot zit altijd op een circuit te rijden. Daarom ben ik van mening dat de overstap van rally naar F1 veel makkelijker is dan van F1 naar rally. En Schumacher wist dat ook. Daarom heeft hij altijd gedaan alsof zijn neus bloedde toen Colin Mcrae hem uitdaagde voor een wedstrijdje.

Daarom ben ik van mening dat de overstap van rally naar F1 veel makkelijker is dan van F1 naar rally.

Mijn punt, en daarom gaf ik ook voorbeelden ipv bij buikgevoel te blijven hangen, is dat het even moeilijk is om die overstap te doen en competitief te zijn. Als het argument is dat het gemakkelijker is om naar F1 te gaan en daar rondjes achterin te rijden terwijl je elvendertig keer gedubbeld wordt, tja, I guess. Als de lat "competitief zijn" is, dan is het even moeilijk.

Volgens mij maakt het niet veel uit.
Loeb heeft het op circuit niet beter gedaan dan Kimi in WRC tov hun teammaten.

En de tijdsverschillen vergelijken tussen een offroad race of op de weg dat slaat compleet op niks.
Dan kunt ge even goed basketters tegen voetballers een voetbalmatch en een basketmatch laten spelen en zeggen dat basketters beter zijn want ze hebben in totaal meer punten hebben gemaakt.

Als ik Schumacher was zou ik zo een idioot idee ook gewoon negeren.
Als ge dat Hamilton laat doen tegen één van de zwakste deelnemers van WRC krijgt Hamilton ook los op zijn doos.

Laatst bewerkt:
Alleen Nascar of Indycar op ovals. Daar hebde geen skills voor nodig. :unsure:

Een geluk dat hier geen americanen zitten :p

Gasten echt Let it Gooooooooooo :ROFLMAO:.
Blijkbaar laat Red Bull het ook nog niet los : https://www.autosport.com/f1/news/r...quest-to-review-silverstone-f1-clash/6637564/

Erg. Ik heb altijd wel respect gehad voor Red Bull omdat ze het racen hoog in het vaandel dragen. Niet te veel zagen maar racen. Mijn respect voor hun is wel serieus geminderd nu.
Ik weet niet of het mogelijk is maar ik hoop dat de FIA, nadat ze deze crash opnieuw moeten bekijken, Max in Hongarije een 10sec penalty geeft. Hij had even veel schuld aan deze crash als Lewis zelf. Dan zou hij ook dezelfde straf maar moeten krijgen ook.

Ik weet niet of het mogelijk is maar ik hoop dat de FIA, nadat ze deze crash opnieuw moeten bekijken, Max in Hongarije een 10sec penalty geeft. Hij had even veel schuld aan deze crash als Lewis zelf.

En maar blijven gaan he :ROFLMAO:

mijn excuses. Ik vond het eigenlijk grappig dat ik blijkbaar niet de enige was die bleef gaan. Ben het eerlijk gezegd ook kotsbeu. De straf is uitgesproken. De raceis gereden. Op naar Hongarije.

Ik vraag me af of dit beroep iets zal uithalen. Ik hoop van niet. Het is mooi geweest zo.

Dat beroep klasseer ik eerder onder "het onderste uit de kan proberen halen". Sportief gezien vind ik dat echt niet meer nodig. Maar het valt onder dezelfde noemer als dat bekvechten over elkaars vleugels. Pure politiek.

218814917_245642160715266_3170425460659908564_n.png

Ik vraag me eigenlijk af wat dat "nieuwe bewijs" dat Red Bull zou hebben zou kunnen zijn. Iemand een idee om hoe laat dat vandaag die hoorzitting is ?
De kans op slagen voor Red Bull lijkt me eerlijk gezegd vrij klein. Maar dat zal van dat nieuwe bewijs afhangen zeker.

Kans is quasi nihil dat hier iets uitkomt hoor. Dit is meer een poging tot mind games dan iets anders.

Dit is meer een poging tot mind games dan iets anders.
Zal niet veel uithalen. Ik denk niet dat ze bij Mercedes zich uit het lood laten slaan door zo een futiliteit. Omgekeerd trouwens ook niet. Die teams zijn veel te professioneel om zich daar aan te storen.

Hett nieuwe "bewijs" van Red Bull zou een serie van slides geweest zijn van de crash tussen Hamilton en Verstappen en dat dan tegenover een serie van slides van het moment dat Hamilton Leclerc inhaalde. Aan de hand daarvan wilden ze blijkbaar bewijzen dat Hamilton oftewel te snel reed en dus onderstuurde tegen Max oftewel bewust niet naar de apex wilde met de bedoeling van een crash uit te lokken.
Nogal lachwekkend imo. In de eerste ronde zujn die wagens loodzwaar en zullen die inderdaad niet zo snel door een bocht kunnen dan op het einde van de race. Bovendien zal het voor een Mercedes makkelijker zijn om een Ferrari in te halen dan een Red Bull.
Ik vond het nogal een slappe argumentatie eerlijk gezegd.

Max was in elk geval niet aanwwezig op die zitting. Max heeft wel laten weten dat hij de straf niet zwaar genoeg vond. Lewis heeft nog kunnen winnen. Dit omdat de Mercedessen en de Red Bulls zoveel sneller zijn dan de concurrentie. Een straf van 10 sec is eigenlijk geen straf voor hun. Als ik het goed begrijp stelt Max hier dus voor om de strafmaat afhankelijk te maken van hoe goed de wagen is waar de piloot mee rijdt, en niet afhankelijk van hoe groot de fout is due de piloot in kwestie gemaakt heeft. Ik zou dat eerlijk gezegd nogal vreemd vinden, maar dat ligt misschien aan mij.

Soit. Content dat dit achter de rug is. We kunnen racen. Zo een geval maakt het seizoen wel direct spannender.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan