FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar hoe in godsnaam kan je nu in fout zijn, wanneer je én voorligt én meer dan voldoende plaats laat aan de binnenzijde van de bocht? Ik snap die redenering toch echt niet hoor. :wtf:
Ik denk dat er niemand zegt dat Max in fout was...

Alleen dat als je 33 punten voor staat, en je op zaterdag hebt gezien dat je in de race sneller bent, je misschien iets sneller P1 kan opgeven (vooral in de bochten eerder), en die later nog kan pogen terug te pakken. Ipv heel agressief van start te gaan en erop te rekenen dat uw tegenstander wel 3 keer zal lossen voor u.

Normaal gezien, als ge de binnenkant hebt, dan is de bocht van u en is het meer dan degene aan de buitenkant om de andere wagen te ontwijken.

Normaal gezien, als ge de binnenkant hebt, dan is de bocht van u en is het meer dan degene aan de buitenkant om de andere wagen te ontwijken.

Tactisch zich bewust goed breed maken in een slow corner. En idd recht op de bocht.

Toch was Verstappen zijn plan in Copse niet zo slecht. Hij wou buitenom Hamilton passeren door ruimte aan de binnenkant te laten. Heel risicovol doordat Hamilton toch een lichte driver error maakte die net het verschil maakte tussen een crash en geen crash.

Dit was trouwens wat Verstappen probeerde..

Gasten echt Let it Gooooooooooo :ROFLMAO:.
Ik de laatste dagen als ik deze thread open:

source.gif

Voor mij mag dit ook als race incident genoteerd worden want ik zie Verstappen zo'n moves ook nog doen in de toekomst :p

Toch ligt voor mij ook de fout duidelijk bij Hamilton:

Verstappen laat 1,5 wagenbreedte ruimte aan de binnenkant. Dat sommige hier verklaren dat Verstappen naar rechts , de apex toestuurt is zever. Hij is mss een bocht aan het nemen? Tis net Hamilton die onderstuurt rechtdoor en de bocht niet haalt. Zijn stuur is full lock naar rechts maar die wagen zie ik niet naar rechts gaan, en het feit dat hij zijn apex mist helpt ook niet xD

Als er een regeltje bestaat dat je niet op de apex moet zitten (zeker in high speed corners), wordt nog leuke tv! Bring on Maldonado :D
Verstappen laat plaats aan de binnenkant ? Deze visie heb ik nog niet gehoord. Ik was eerder van mening dat het Hamilton was die plaats liet aan de buitenkant :laugh: .

Zeggen dat ik zever wanneer ik zeg dat Verstappen richting de apex gaat vind ik er eerlijk gezegd ook nogal over. Kijk gewoon naar de 5 foto's die ik gepost heb in post nr 1965 van deze thread. Vergelijk gewoon wat de wagens doen in vergelijking met de witte lijn die de zijkant van het circuit aangeeft. Lewis gaat, door onderstuur, misschien een beetje naar buiten. Maar Verstappen komt in vergelijking veel meer naar binnen dan dat Lewis naar buiten gaat. Max wil namelijk de ideale lijn volgen en die loopt nu eenmaal zo. De vraag is nu echter of Max dat mag doen wanneer er daar al een wagen is.
Ik heb het daar moeilijk mee. Volgens mij ag hij dat niet. Je hebt een andere piloot niet van het circuit te drummen want dat is uiteindelijk wat Max doet door wanneer hij zich gewoon op de rijlijn van lewis begeeft. Anderen, zoals Eniac, zijn van mening dat Lewis daar helemaal zijn snuit niet meer tussen te steken heeft. Dat Max wel degelijk het recht had om die ideale lijn te volgen.

Ik denk dat Chainbear het bij het rechte eind heeft. Het is gewoon een racing-incident, en afhankelijk van je persoonlijke voorkeur van piloot zal de weegschaal meer naar de ene of de andere kant over hellen. Ik vind dat Lewis meer recht had dan Max, maar ik ben dan ook niet te beroerd om toe te geven dat ik Lewis liever zie winnen dan Max. Niet omdat ik fan ben van Lewis want ik vind hem maar een strontverwende diva die een hoop van black lives matter bullshit rond zich heeft hangen. Maar alles liever dan die arrogante brulboei van een Hollander. Maar ik kan wel toegeven dat die als piloot 2 met kop en schouders boven de rest uitsteken.

Allez, iets anders dan. Silly season! Bottas zou naar Alfa trekken volgend jaar.
Alfa heeft nu wel met Ferrari afgesproken dat ze vrij hun rijders mogen kiezen. Dus Giovinazzi zie ik wel vliegen.
Raikkonen heeft er nu toch echt geen plezier meer in (zie zijn radio-bericht vorig weekend), dus ik denk niet dat die er nog veel seizoenen gaat bij doen.

mààr: ik had Bottas eerder bij Williams verwacht, weer. in de plaats van Mr. Saturday (Russel).

Ik had ook iets gelezen van Bottas die misschien de overstap naar rally zou maken. Ik ben eerlijk gezegd wel niet van mening dat een F1 piloot een heel goede rallyrijder is. Andersom lijkt de stap mij makkelijker te maken.

Het is sowieso een gok volgend jaar, met de nieuwe reglementen. Het midfield kan zomaar een pak dooreengeschud worden.

Ik had ook iets gelezen van Bottas die misschien de overstap naar rally zou maken. Ik ben eerlijk gezegd wel niet van mening dat een F1 piloot een heel goede rallyrijder is. Andersom lijkt de stap mij makkelijker te maken.
Andersom is de stap even moeilijk.

Kijk naar Loeb. Een halve god in de rally, maar kreeg in het WTCC serieus op zijn kezen van zijn teamgenoten. Het scheelt dat hij in een gigantisch dominante wagen zat zodat hij toch derde eindigde.

En dat WTCC veld kwam/komt qua kwaliteit nog niet in de buurt van de F1.

Elke discipline heeft zijn eigenheden waarin je echt wereldtop moet zijn, waardoor een overstap gigantisch moeilijk is.

Denk ook niet dat het makkelijk is hoor, wel makkelijker.
Colin Mcrae heeft Michael Schumacher ooit eens uitgedaagd voor een duel. Beiden enkele kilometers in een rallywagen en in een F1 wagen. Schumi is er nooit op in gegaan. Ik denk dat hij heel goed wist dat hij op zijn doos zou krijgen.

Niet vergeten dat Bottas een Fin is, die leren van jongsaf (rally)rijden op sneeuw en ijs. Ik vermoed dat die overstap voor hem makkelijker zal zijn dan voor vele andere F1 piloten.

Ik vind wel dat ze dit seizoen Russel al in die Merc hadden moeten zetten. Kon die wat vechten met zijn maatje Norris, zou toch heel wat meer spektakel hebben gebracht dan die saaie Bottas.

Denk ook niet dat het makkelijk is hoor, wel makkelijker.
Colin Mcrae heeft Michael Schumacher ooit eens uitgedaagd voor een duel. Beiden enkele kilometers in een rallywagen en in een F1 wagen. Schumi is er nooit op in gegaan. Ik denk dat hij heel goed wist dat hij op zijn doos zou krijgen.
Beide gingen in andermans discipline op hun doos krijgen.

Om competitief te zijn zijn beide overstappen even lastig.
Tenzij je de lat legt bij "aan een redelijke snelheid rondsturen". Dan is F1 misschien gemakkelijker. Alhoewel, Kubica won WRC2 met een lamme arm en Kimi deed het in WRC ook niet echt slecht.

WRC2 is dan ook een junior categorie he, niet moeilijk dat een ervaren man met talent het daar goed doet.
Niet vergeten dat Bottas een Fin is, die leren van jongsaf (rally)rijden op sneeuw en ijs. Ik vermoed dat die overstap voor hem makkelijker zal zijn dan voor vele andere F1 piloten.
Kimi is ook een Fin ;)
beste resultaat in WRC is een 5de plaats.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan