Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
daar ben ik ook radicaal tegen.Wel raar dat ze nu vrezen dat f1 te artificieel zou worden, terwijl ze al jaren met die idiote brievenbus in hun achtervleugel rondrijden.
een beetje overdreven toch hoor.A bit late to the party, but what a clusterfuck this was. Gisteren had bijzonder slecht kunnen eindigen.
Ik word al een aantal jaar misselijk van het rechte stuk op Baku. Geweldig spektakel, maar levensgevaarlijk en een tikkende tijdbom. Zowel Verstappen als Stroll hebben enorm veel geluk gehad. Stroll stond super gevaarlijk om een gelijkaardige crash zoals Anthoine Hubert te hebben. Verstappen kon evengoed frontaal in de bandenmuur aan de pit-entry geknald zijn. In beide situaties had er op zijn minst onmiddelijk een VSC moeten geactiveerd worden. Masi had daar sneller moeten ingrijpen, maar hoe de andere piloten omgingen met de situatie/yellow flags was nog erger. De enige die hier correct heeft gehandeld is MSC. Al de rest verdienen penalty points.
Ondertussen kunnen we dit incident toevoegen aan de lijst van Pirelli-fuck-ups. Hoeveel situaties zoals deze hebben we nu al gezien de laatste 10 jaar? Het zal wel weer op schade of debris gestoken worden, terwij zowel bij Stroll als Verstappen het karkas en de sidewall duidelijk gefaald hebben. Can't blame it all on Pirelli though. Zolang we in deze malaise van testverboden blijven rondwentelen, zal Pirelli nooit een deftige band kunnen ontwikkelen. Hoe moeilijk kan het zijn om door het jaar/raceweekends heen wat structurele bandentesten te doen? Blijkbaar héél moeilijk.
Gisteren was voor het eerst in mijn leven dat ik na de eerste ronde in de GP met een onwennig gevoel zat te kijken. Deze generatie wagens met snelheden tot 350km/u op een hobbelig stratencircuit met 100 meters catchfencing gaat op een dag helemaal foutlopen. Toen Stroll zijn crash gebeurde begon ik het ergste te vrezen. Na Verstappen zijn crash heb ik het afgezet, het hoefde niet meer voor mij. En ik ben normaal één van de eersten om te zeggen dat een sport zoals F1 gevaarlijk moet zijn. Maar dit was ronduit roekeloos.
Geweldig voor Perez, Vettel & Gasly though.
Stel je voor dat hij niet als eerste de remzone inging, maar als vierde ofzo.Hamilton zou per ongeluk het knopje voor de rembalans verdraaid hebben, waardoor er enkel op de voorwielen geremd werd.
De McLaren blijkt totaal niet bij Ricciardo zijn rijstijl te passen. Net hetzelfde probleem als dat Stoffel daar had (er was eens een gans Autosport artikel daaraan gewijd). Het verschil is dat Ricciardo al bewezen heeft dat hij echt wel goed kan rijden (in F1).Kben dit seizoen eigenlijk niet meer zo goed aan't volgen.
Het enigste wat mij opvalt is dat Ricciardo echt wel onderdoet tov Norris.
Ik had eigenlijk verwacht dat Ricciardo minstens zo sterk was als Sainz.
Daar is echt wel iets aan de hand met hem.
De eerste GP's begrijpelijk wegens nieuwe wagen. Maar ondertussen presteren al diegene die van team zijn gewisseld ongeveer even goed als hun teamgenoot.
een beetje overdreven toch hoor.
Je kan dit moeilijk vergelijken met de crash van Hubert vind ik. ja, ze stonden beiden dwars over de baan. maar dat is het zowat.
Hubert stond dwars over de baan, bovenop Radillon. Zelfs al was dat een vlak recht stuk, is dat een veel smaller stuk asfalt dan het rechte stuk van Baku. Maar het is ook nog eens een blinde bocht, bergop, waar je op snelheid zo goed als geen mogelijkheid hebt om van je lijn af te gaan.
Dat zijn allemaal dingen die je in Baku niet hebt. Je moet al een afgeleide Mazepin zijn om hier niet goed te reageren. Hoewel ze op zondag rijden, zijn het geen zondagsrijders he.
Frontaal op de pitwall knallen.... dat is niet eigen aan Baku, tbh. Dat kan je op Monza ook, of in Bahrein, bvb.
En Pirelli krijgt weer het verwijt, maar Michelin heeft heel de USGP om zeep geholpen met een band die élke ronde kon springen op de oval bocht.
Dat jij duidelijk een issue ziet met het karkas en de sidewall, kan ik niet over oordelen. Ik heb de banden niet van dichtbij gezien, en ik ben ook geen expert in het issue. als ze zeggen dat het omwille van debris was, ga ik ze niet tegen spreken.
Ik snap het gewoon niet eigenlijk. Op zich is er niet veel verschil met Monza qua snelheid (zoek maar eens op youtube naar de crash van Ortelli), of met de Piscine op Monaco (wat volgens mij intenser is dan eender wat je op Baku hebt).
In andere sporten heb je ook heel wat "roekelozere" situaties dan wat je hier hebt, imo. (zoals bvb CART begin jaren 2000, toen ze in Texas wilden racen: daar gingen in FP piloten KO in de bochten)
dus waarom deze race je ongemakkelijk zou maken, tov andere, snap ik niet echt.
trouwens, de top van Hamilton (tijdens qualifying) was 331 km/u, wat nog 5 km/u sneller was dan Verstappen enzo. de 350km/u waar jij van spreekt, is nog trager dan wat Williams claimde dat Bottas haalde in 2013: 378 km/u.
Frontaal op de pitwall knallen.... dat is niet eigen aan Baku, tbh. Dat kan je op Monza ook, of in Bahrein, bvb.
Laat ons wel eerlijk zijn: meestal zijn de double waved yellows en SC's er wél heel snel.Je gaat daar zo licht over vind ik, zeker als je ziet hoe bang Rosberg van de pit entry is.
Masi zijn gepruts had iemand kunnen doden zondag. Die man moet er ASAP uit. Verder komt mijn mening overeen met deze redditpost.
- Er is geen enkel circuit op de kalender waarbij de pit entry bij hogere snelheid gepasseerd wordt.
Toch maar vreemd dat ze dan na het incident van Stroll de race niet red-flaggen?
En op het einde als ze gewoon ze 3 rondjes onder SC kunnen laten rijden wel.
Als ik fake spectakel wil zien zal ik wel naar worstelen kijken ofzo. Dat is mijn mening.
ik had wel begrepen dat je het over de T-Bone crash had. maar de bochtencombinatie speelt wel degelijk een rol:- Het gaat mij dan ook om de T-bone crash en niet over de bochtencombinatie. Er is/was weldegelijk een serieus risico voor zo'n crash. Er rijdt onder andere ene Mazepin mee die dergelijke fratsen kan uitsteken. Stroll zijn reactie post-crash was ook duidelijk: "red flag red flag, get me outta here". Als je 2 seconden te laat de gele vlaggen ziet, terwijl je in volle slipstream zit, is het sneller gebeurd dan je denkt.
laat ons eerlijk zijn: de Parabolica kom je niet uit aan 50 per uur he, de snelheid die je daar zou hebben als je tegen de pitmuur knalt, is ook dodelijk- Er is geen enkel circuit op de kalender waarbij de pit entry bij hogere snelheid gepasseerd wordt. Monza & Bahrein hebben inderdaad ook gevaarlijke punten, maar de wagens zitten daar niet op topsnelheid. Op Baku passeren ze dat stuk op volle top. Rosberg heeft er dit weekend ook wat over verteld: https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws...pitstraat-baku-city-circuit-levensgevaarlijk/
- Je kan een afgesloten circuit zoals Monza, met uitloopstroken, gras en grind, niet vergelijken met een one-off stratencircuit dat omgeven is door beton/catchfencing.
- CART in 2000 heeft hier al zeker niets meer mee te maken. In 1972 reden ze nog met open helmen, zo kunnen we bezig blijven.
punt blijft dat ze er in het verleden nóg sneller gingen.- Top was op de speedtraps 320-330. In slipstream met DRS zaten ze op +340 km/u. Dus bv. op het punt dat ze de pitlane-entry passeren zaten ze vaak boven de 330.
maar zo'n zwaar ongeluk kan ook gewoon volgende week op Paul Ricard. of op Silverstone. je kan het zelfs hebben in Abu Dhabi.Versta me niet verkeerd, ik ben fan van Baku. Het zijn altijd leuke GP's en het is een tof stratencircuit. Maar ik vrees dat als we hier nog 10 jaar op rijden, er met deze wagens zeer zware ongelukken gaan gebeuren. Dit weekend was voor mij een waarschuwing.