FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het begint gewoon pijnlijk te worden voor Ric, Bottas en Tsunoda.
Inderdaad. Zeker Ricciardo, na wat positieve tekens in Barcelona heeft die nu toch weeral 2 rot weekends op rij.

Tsunoda netjes in Q3 maar maakt dan weer brokken. Maakt zelfs voor een rookie héél veel fouten. Op den duur gaan ze daar nog beginnen nadenken om Albon in dat zitje te zetten om wat punten te sprokkelen...

Bottas op de sukkel, maar eerlijk is eerlijk, dat was in Monaco NIET het geval. Daar had hij het wel redelijk voor elkaar terwijl Hamilton sukkelde. Mist vandaag ook weer het geluk dat Hamilton wél had.

Ik heb ook te doen met Perez. Was al heel het weekend écht goed bezig en zijn startpositie reflecteert deze progressie niet.

Wat een Q! Jammer voor de 2e runs, maar hoort er gewoon bij op een stratencircuit.

:niceone:

Benieuwd naar de race morgen.. sowieso hangt er terug iemand in de muur.

3 plaatsen penalty voor Norris.

“During the hearing the driver admitted that he lifted the throttle, braked and was committed to and able to enter the pitlane. At that moment he was not sure what to do and asked his team over the radio.

“Although the team ordered him immediately to enter the pits, it was too late and Norris crossed the finish line one more time.

“The Stewards assume that if a red flag is not respected during qualifying, a drop of five grid positions is appropriate. However, if you consider that the driver only had a very short time to react due to his position on the track, a drop of three grid positions is sufficient as an exception.”

Ik vind dit er nu zelf nog wat ‘over’ precies: hij reed toch vrij ver van het incident, hij was alleen, .. Ze moeten dergelijke zaken toch wat in context leren plaatsen vind ik.
Van de andere kant is het ook wel een heel duidelijke situatie: rode vlag is sessie gestopt en binnenkomen. En Norris had toegegeven dat hij nog had kunnen binnenkomen. Eigenlijk was die vraag aan het team niet nodig, en omdat dat voor verwarring zorgde zijn ze wat milder geweest en heeft ie 3 ipv 5 plaatsen gekregen.

Ik vind de 3 strafpunten op zijn licentie eigenlijk straffer, daar moet ge al wat voor mispeuteren, terwijl hier in dit geval amper gevaar was. Dat hadden ze ook wel mogen laten vallen of reduceren naar 1.

Met een rode vlag situatie lachen ze niet meer hoor bij de FIA dit is algemeen geweten.

Daarmee ook de straf. Ric had toch ook zoiets stoms voor ooit dat hij niet genoeg vertraagde.

Mja, die 3 punten vind ik er persoonlijk ook over.
Dat punten systeem is er gekomen omdat Grosjean in Spa vergeten was dat er remmen op zijn auto stonden. Maar nu worden ze rondgestrooid als snoepjes.
Moet u maar voorstellen dat ge een racebaan oploopt omdat ge in FP1 niet genoeg uit de weg ging voor een snellere wagen of zo... (Heeft Norris vorig jaar eens 2 punten voor gekregen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan