FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kijk nu gewoon eens naar die beelden. Vind jij dit een normale stuurfout? Zo opzichtig? Hij lijkt zelfs niet eens voluit die bocht in te gaan, en het is echt niet gewoon schampen, hij lijkt er echt naar toe te sturen.
Dat zou nu echt niemand per ongeluk kunnen overkomen...

In ieder geval, op zo een manier pole halen is toch niet eerlijk. Zijn eigen ronde was geen verbetering, Max zat er ver onder...

In Indycar is dat sowieso pole kwijt als je een rode vlag veroorzaakt.

Of het opzettelijk is of niet weet ge nooit. Dat Max daar exact hetzelfde ooit heeft gedaan bewijst toch compleet niks?

Het is niet dat er nog nooit opzettelijk crashes zijn gedaan, of in Monaco de kwalificatie voor express gestopt (niet enkel Schumacher in het verleden volgens mij. Rosberg 2014). Zo een raar idee vind ik dat dus niet...

Wat lees ik hier allemaal? Hier zitten toch wel een paar die van het padje af zijn hoor. 😂 Een opzichtige stuurfout, laat me niet lachen.

Tsunoda is in FP2 op dezelfde manier gecrashed. De theorie van Chandhok was toen dat er mogelijks een tikkeltje meer grip als anders lag op dat stuk (iemand voor hem die bij het remmen locked en daardoor meer rubber op de baan neergelegd heeft) waardoor uw beweging veel sneller effect heeft.

Vergeet ook niet dat die mannen niets zien he, enkel de binnenkant van hun voorwielen. Vanop die on-board heb je al veel meer zicht dan zij, dus een groot deel van die dingen is op gevoel.

Wat lees ik hier allemaal? Hier zitten toch wel een paar die van het padje af zijn hoor. 😂 Een opzichtige stuurfout, laat me niet lachen.

Tsunoda is in FP2 op dezelfde manier gecrashed. De theorie van Chandhok was toen dat er mogelijks een tikkeltje meer grip als anders lag op dat stuk (iemand voor hem die bij het remmen locked en daardoor meer rubber op de baan neergelegd heeft) waardoor uw beweging veel sneller effect heeft.

Vergeet ook niet dat die mannen niets zien he, enkel de binnenkant van hun voorwielen. Vanop die on-board heb je al veel meer zicht dan zij, dus een groot deel van die dingen is op gevoel.

Sorry, maar met wat in het verleden in de F1 al gebeurd is kan je toch niet zeggen dat dit zo vergezocht is dat ik daarom "van het padje af" zou zijn.

En de uitleg dat die mannen niks zien, allé kom. Ze kunnen 100den rondjes zonder problemen die chicane nemen. Dan ligt het echt niet aan het feit dat ze zogezegd bijna niks zien. Dat ze over het randje gaan en te scherp insturen, ja, dat zeker en vast. Maar ik vind hier het contact zo fors, dit is niet gewoon schampen door iets te scherp of te fel te zijn, hij stuurt echt zo opzichting naar die vangrail. Kan best een gewone fout zijn, maar de mogelijkheid dat het toch bewust is 100% uitsluiten? Nee, dat kan niemand.

Sorry, maar met wat in het verleden in de F1 al gebeurd is kan je toch niet zeggen dat dit zo vergezocht is dat ik daarom "van het padje af" zou zijn.

En de uitleg dat die mannen niks zien, allé kom. Ze kunnen 100den rondjes zonder problemen die chicane nemen. Dan ligt het echt niet aan het feit dat ze zogezegd bijna niks zien. Dat ze over het randje gaan en te scherp insturen, ja, dat zeker en vast. Maar ik vind hier het contact zo fors, dit is niet gewoon schampen door iets te scherp of te fel te zijn, hij stuurt echt zo opzichting naar die vangrail. Kan best een gewone fout zijn, maar de mogelijkheid dat het toch bewust is 100% uitsluiten? Nee, dat kan niemand.

Dat is nog het toppunt, durven zwaaien met het verleden terwijl dat, wanneer je een vollediger (lol) beeld zou hebben van het verleden, méér dan duidelijk is dat een gebroken stuurstang door een tikje in de bocht bij een plejade aan piloten is voorgekomen.

Dit is van het padje af, omwille daarvan. Complottheoriën zijn meestal niet gebaseerd op waarheid. Belachelijk.

Laatst bewerkt:
Naast Ricciardo bakken Tsunoda en Alonso er ook wel niet veel van. Tsunoda was nog het beste de eerste race van het jaar. Gasly 6 (sterk wel), Tsunoda 16.

En Alonso... Nooit gedacht dat die ook maar één keer achter Ocon ging zijn. Nooit veel gezien in Ocon... Zoveel nadeel van een paar jaar er uit te zijn?

Ik ga hier toch akkoord met Marcel hoor. Daar voor express de muur in gaan om een rode vlag uit te lokken zou heel dom zijn. Veel te veel risico's. Parkeer de wagen dan in Rascasse of Loews. Zelfde uitkomst zonder het risico van je wagen overdreven te beschadigen.

Die piloten kunnen inderdaad 100den rondjes die chicane zonder problemen nemen. Maar het gaat toch ook wel vaak mis daar. Tsunoda in FP2, Latifi in FP3 en vorig jaar (of het jaar er voor) Max dus. Het is dus echt niet dat ze nooit problemen hebben in die chicane aan het zwembad.

Het grappige is dat ik net voor de crash nog gezegd had dat die moderne F1 wagens toch wel serieus onderstuurd waren en dat het dus eigenlijk ongelooflijk was dat ze altijd op het juiste moment in konden sturen. Mij viel dat op bij een Ferrari dat die eerst serieus over de neus weg schoof en dan op het juiste moment toch grip vond en de bocht aan sneed. Geen ronde verder stak Leclerc in de vangrail.

Dit gezegd zijnde ga ik ook wel akkoord met wat Knarf zegt over wat ze doen bij Indy car. Als je daar een rode vlag creëert, halen ze je van de pole af. Of de crash nu per ongeluk was of niet. Van mij mogen ze dat in de F1 ook doen.

Dat is nog het toppunt, durven zwaaien met het verleden terwijl dat, wanneer je een vollediger (lol) beeld zou hebben van het verleden méér dan duidelijk is dat een gebroken stuurstang door een tikje in de bocht bij een plejade aan piloten is voorgekomen.

Dit is van het padje af, omwille daarvan. Complottheoriën zijn meestal niet gebaseerd op waarheid.

Ik heb eerlijk waar geen flauw idee waar je het over hebt. Verleden, gebroken stuurstang,... whut? Beweer ik ergens dat je van een kleine schamp of tik geen gebroken stuurstang kan hebben?

Maar in een sport waar crashgate met Briatore is voorgevallen, waar Schumacher die stunt in Monaco al eens heeft voorgedaan (ook dat wordt trouwens door velen weggelachen als complotzever) zou ik niet te snel van zoiets verschieten. En ik ben er vrij zeker van dat in de paddock de vraag ook gewoon gesteld zal worden of de gedachte ook wel eens zal spelen , zelfs bij de andere rijders.

Die uitzonderingen zijn ook maar dat. Uitzonderingen en een zwarte plek op de momenten wanneer ze voorkwamen. Dat hier naar boven halen is onzinnig, ja zelfs verzieken van de thread imo.

On het geval Leclerc: de mogelijke voordelen wegen toch niet op tegen de mogelijke nadelen op deze manier?

Bij Schumacher was dat anders: die deed het op een extreem lullige manier waarop hij zijn wagen ook nog spaarde.
En crashgate is nog een brug verder..

Die uitzonderingen zijn ook maar dat. Uitzonderingen en een zwarte plek op de momenten wanneer ze voorkwamen. Dat hier naar boven halen is onzinnig, ja zelfs verzieken van de thread imo.
Allé man, overdrijf anders eens, verzieken van de thread, serieus?

Ik geef gerust toe dat de beelden hierboven van Verstappen en ook Latifi aantonen dat de vangrail daar zo vol raken best nog gebeurt, mij leek het vreemd dat Leclerc die nogal uitzonderlijk vol raakte, maar ik kan daarin mis zijn.

Maar verzieken van de thread, echt, mss toch wel iets verdraagzamer zijn als je wil dat er wat animo blijft op dit forum.

On het geval Leclerc: de mogelijke voordelen wegen toch niet op tegen de mogelijke nadelen op deze manier?

Bij Schumacher was dat anders: die deed het op een extreem lullige manier waarop hij zijn wagen ook nog spaarde.
En crashgate is nog een brug verder..
Akkoord dat het idd vergezocht lijkt en heel erg dwaas zou zijn.

Maar het is, iets als crashgate in gedachte, niet helemaal ondenkbaar in de F1 me dunkt. Dat is ook maar aan het licht gekomen omdat Piquet Jr dat naar buiten bracht een tijd nadien, degenen die op het moment zelf zouden geopperd hebben dat hij bewust was gecrasht zouden ook als idiote complotdenkers zijn weggezet.

Ik geloof niet dat Leclerc dit met opzet heeft gedaan, maar je kan het imo gewoon nooit 100% uitsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan