FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Budget cap is voor iedereen hetzelfde he.
en als ze nu al hun wagen niet meer doorontwikkelen (na 6 van 23 wedstrijden) gaan ze nog wel wat plaatsen verliezen, denk ik. Mclaren zit niet zo ver achter, en Aston Martin haalt hun dan ook nog wel in. tenzij die ook stoppen met ontwikkelen, maar met een uiterst competitief middenveld is dat sowieso een risico.

en Ferrari heeft ook al de meest fanatieke fans, die vorig jaar al een ramp-seizoen voorgeschoteld kregen. dat ze nu dit seizoen al opgeven, schept gewoon hoge verwachtingen voor volgend seizoen.

Je moet maar eens 2/3 van uw seizoen in de vuilbak gooien, om met extra windtunnel-tijd etc een extra voorsprong uit te bouwen, en dan maar voor de 3de plaats kunnen gaan als Ferrari zijnde..

Crofty: If Tsunoda winds up in the barriers, he's gone a long way off.
Tsunoda: *ends up in the barriers*

Yes yes yes! Wat een strategie! Hier doen we het voor!
strategie ? Ik denk eerder een fout van Lewis want het was Mercedes die de strategie bepaalde. Door Bottas te laten pitten verplichtten ze Red Bull om Max binnen te halen. Waar Lewis zoveel tijd verloren heeft is mij een raadsel.. Hij hing 3 sec voor op Max en zijn pitstop was sneller. Oftewel moet Max een enorm snelle outlap gereden hebben.

strategie ? Ik denk eerder een fout van Lewis want het was Mercedes die de strategie bepaalde. Door Bottas te laten pitten verplichtten ze Red Bull om Max binnen te halen. Waar Lewis zoveel tijd verloren heeft is mij een raadsel.. Hij hing 3 sec voor op Max en zijn pitstop was sneller. Oftewel moet Max een enorm snelle outlap gereden hebben.
Het is inderdaad de outlap van Verstappen die zeer snel was. Maar ik denk niet dat Verstappen dit kan volhouden met de Mec die elke keer DRS heeft. Tenzij dat HAM door de warme lucht van VER even afstand gaat houden, anders gaan zijn banden er snel aan.

Iedereen wist vrijdag al dat de undercut hier groot zou zijn.
Door Bottas eerst te pitten, en Verstappen te verplichten daar de undercut af te blocken, brengen ze Hamilton in de problemen.

Heeft niks met goeie strategie van Red Bull te maken, dat is gewoon een enorme blunder van Mercedes.

(Maar ik vond Hamilton ook wel traag in en out de box)

Het verlies in de pitlane is hier veel te groot. Een heel lange pitlane en amper 60 km/h......
Ik koom nog uit de tijd dat er geen speed limit was in de pitllanes. Dan verlies je natuurlijk een pak minder tijd met te pitten.

Vraag me af of Lewis het vol zal houden tot aan de finish. Die zijn banden hebben toch serieus af gezien door zo lang zo kort achter Max te hangen.

Mercedes aan het gokken op de mediums van Verstappen...
Maar nog 14 ronden op banden die na 17 ronden al 90% performance verloren hebben...

Het zal straks wel weer Pirelli's fout zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan