Vettel:
P2 > Disqualified > P2 > Disqualified
Maar dus kan hij nog steeds zijn P2 opnieuw krijgen...

Ook wel maf dat je voor uw tegenstanders (onbewust) uit de race te kegelen 5 plaatsen grid penalty krijgt. Maar voor te weinig benzine een DQ...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik heb het ook niet over deze race specifiek, maar over de teneur die al enkele jaren bezig is.Ja vaak is het door de aanhoudende dominantie en/dus gebrek aan spanning dat mensen stoppen met kijken toch? Maar om te zeggen dat F1 nog nooit aan zo'n tempo fans is verloren, na DEZE race.. Snap ik toch niet goed. Ik ben zelf na een pauze van 10 jaar terug beginnen kijken dit jaar (ja door DTS) en het is toch een leuk en spannend seizoen en een plezante race? Wat is dan de grap? De straffen? De tactieken? De coureurs zelf? (Ik weet dat jij niet OP was maar daarom vroeg ik dus leg uit)
Dat klinkt alvast als mogelijks zeer goed nieuws voor VettelIvm de DSQ van Vettel: wel belangrijk om te melden dat volgens AM er nog 1,74 liter in zat, maar dat ze er maar 0,3 liter uitkregen, door een probleem of breuk. De FIA heeft de auto in beslag genomen en gaan die dus checken.

Da's fair! Het is idd wel een groot verschil buiten toen ik stopte met kijken. Het eerste wat ik dacht was "Amai, 't is wel veel Amerikaanser." dus ik zie zeker je punt. Ik dacht dat je het specifiek over de race had.Ik heb het ook niet over deze race specifiek, maar over de teneur die al enkele jaren bezig is.
En wat is de grap? Verschillende dingen. Halfweg het seizoen het reglement veranderen (bv ivm de pitstops), idiote straffen, sprintraces, genoeg om op te noemen.
Zoals ne kameraad van mij mooi verwoordde, vroeger werd het het f1 circus genoemd, nu zit het inderdaad vol met clowns.
Ook niet helemaal waar hé. Maakt die zo'n fout in ronde 30 met niemand net voor hem krijgt die geen straf.FIA kijkt naar het incident zélf, niet naar de gevolgen.
Het is niet omdat het geen nieuwe regel is dat er geen commentaar op kan komen. In vergelijking met andere straffen is deze regel zwaar buiten proportie. Het is niet zo dat er niet genoeg in zat om de brandstof te testen op conformiteit. En dat beetje extra verbranden (wat zelfs niet het geval was volgens AM) gaat niet meer opleveren dan het afsnijden van een chicane (wat veel minder zwaar bestraft wordt).Vettel had niet genoeg brandstof voor de controle. dus FIA kan niet na kijken die brandstof wel legaal was. en dus een DSQ. dat is geen nieuwe regel he, Hamilton is in 2014 al eens tegen die lamp gelopen.
dan vind ik die straffen voor Alfa Romeo in de pits onlogischer
Er is 300ml uitgekomen. Volgens mij heeft een labo daar niet alles van nodig om testen uit te voeren om te kijken of de benzine conform was.het gaat niet om het feit dat de wagen lichter is, het gaat om het feit dat ze niet kunnen na gaan of de benzine die gebruikt werd aan de reglementen voldoet. Vettel kan dus (in theorie) een veel efficiëntere brandstof gebruikt hebben, waardoor hij lichter aan de start stond, en meer pk's kon produceren. dan heeft hij een hele race voordeel gehad.
"Volgens mij" is wel geen sterk argument natuurlijk. Je moet nog genoeg brandstof over hebben voor een B staal, gebeuren meerdere testen op samples etc..Er is 300ml uitgekomen. Volgens mij heeft een labo daar niet alles van nodig om testen uit te voeren om te kijken of de benzine conform was.
Ik discusier ook niet over het feit dat de regels zijn gebroken. Dat is effectief het geval. Ik vind de strafmaat gewoon niet binnen proportie."Volgens mij" is wel geen sterk argument natuurlijk. Je moet nog genoeg brandstof over hebben voor een B staal, gebeuren meerdere testen op samples etc..
Als er in de regels staat dat er 1l beschikbaar moet zijn voor testen uit te voeren hoeft daar toch niet over gediscussieerd te worden?
Maar dat is omdat je er van uit gaat de brandstof legaal is, wat ze nu niet kunnen controleren. Als ze effectief hebben gereden met illegale brandstof lijkt me dsq gewoon terecht. (Al ga ik er ook gewoon vanuit dat er niets mis is).Ik discusier ook niet over het feit dat de regels zijn gebroken. Dat is effectief het geval. Ik vind de strafmaat gewoon niet binnen proportie.
Of die brandstof legaal is of niet, gaan ze ook uit 300ml kunnen analyseren hoor. Je hebt daar een paar druppels voor nodig, gok ik...Maar dat is omdat je er van uit gaat de brandstof legaal is, wat ze nu niet kunnen controleren. Als ze effectief hebben gereden met illegale brandstof lijkt me dsq gewoon terecht. (Al ga ik er ook gewoon vanuit dat er niets mis is).
Dat strafmaten onderling voor verschillende overtredingen niet binnen proportie zijn ga ik ook wel mee akkoord.
Dat betwijfel ik zeer sterk. Er is letterlijk geen enkele parameter dat je kunt analyseren met een paar druppels benzine en ze zullen ongetwijfeld verschillende parameters analyseren.Of die brandstof legaal is of niet, gaan ze ook uit 300ml kunnen analyseren hoor. Je hebt daar een paar druppels voor nodig, gok ik...
Voila, heb enkel ervaring met olie analyses en daar is ook voldoende nodig om te analyseren.Dat betwijfel ik zeer sterk. Er is letterlijk geen enkele parameter dat je kunt analyseren met een paar druppels benzine en ze zullen ongetwijfeld verschillende parameters analyseren.
Ik weet niet exact wat de F1 precies analyseert, dus kan het niet vergelijken wat ze nodig hebben moest het ons labo zijn.
Ons labo heeft bijvoorbeeld al 2L nodig om zaken zoals RON/MON te bepalen. (lijkt me toch een parameter dat in de F1 geanalyseerd zou worden)
Om benzine te verkopen op de markt heb je een 8L nodig om voldoende staal te hebben voor het labo. (als het een lege tank is een volle tank heb je meer nodig. Bewaarstalen niet meegeteld).
Mij lijkt 1L dan zeker niet veel, met 300ml zou ons labo niet veel analysen kunnen doen. Laat staan nog een bewaarstaal, moest een team iets betwisten.
Voila, heb enkel ervaring met olie analyses en daar is ook voldoende nodig om te analyseren.
Die dsq blijft voor mij terecht als ze de legaliteit niet kunnen onderzoeken. Die 10s, 5s straffen etc zijn er na incidenten die quasi nooit opzettelijk zijn.
nl.motorsport.com
Tis te hopen dat het niet regent op Spa, want met een gelijkaardig front rows invulling is dat gewoon weer prijs
(regen is niet nodig zelfs, was daar een van de vorige jaren ook niet iemand op een andere gevlogen met redelijk spectaculaire vliegbeelden)