Voetbal: Feedback

Lemme

Crew Member
Crowdfunder FE
In deze thread is er ruimte voor kritiek, opbouwend dan wel afbrekend, op die regels, op de moderatiestijl enz.
Als je goede ideeën hebt om dit forum vooruit te helpen, laat maar horen. Op een beschaafde manier uiteraard.

- BG moderatie team
 
Wel Jonas, gewoon uw werk doen misschien? Werk dat er hier niet eens is, laten we eerlijk zijn, het loopt allemaal op wieltjes. Iedereen kent elkaar ondertussen, het enige dat de personen die hier posten vragen, zoals de voorbije maand is gebleken met expliciete posts als reactie in de thread, is dat ge onnozele posts, zoals die soms van bijvoorbeeld Babaluna of Solleke89 te zien zijn, opruimt. En dat ge Trollanders (gij niet Wilcao mijne man!) als Terry Bogard korthoudt, maar daar hadden we een user group voor dus dat was eigenlijk ook geregeld.

Niet ingrijpen op iets waar ge achteraf op terug moet komen omdat niemand erom vroeg. En al helemaal niet de volgende morgen een supermoderator roepen omdat er een actuele en grappige afbeelding werd gepost die refereerde naar een discussie die ge zelf gestart had. Ik post hier godverdomme epistels met onderbouwingen en terechtwijzingen voor elke ploeg, ik zou zelf zeggen dat ik een haast uitmuntende postgeschiedenis op dit nieuwe forum kan voorleggen met informatie die ge op weinige andere plaatsen zult terugvinden. Maar in mijn DMs zitten dan meteen opmerkingen als "je gaat zeker geen vrijwilligers een beetje belachelijk zitten maken omdat je het ergens niet mee eens bent, of om wat likes te rapen met een dwaze meme." nadat er eens één kwinkslag wordt gepost met een afbeelding verwijzend naar een hot taek iets dat ge zelf hebt gepost..

Foei foei, hoe kunt ge zover van de sfeer van het subforum staan, niet te geloven.
 
Waarom refereer jij altijd naar mij? we zitten hier met 3 vaste mods en dan de supermods.
 
Wel Jonas, gewoon uw werk doen misschien? Werk dat er hier niet eens is, laten we eerlijk zijn, het loopt allemaal op wieltjes. Iedereen kent elkaar ondertussen, het enige dat de personen die hier posten vragen, zoals de voorbije maand is gebleken met expliciete posts als reactie in de thread, is dat ge onnozele posts, zoals die soms van bijvoorbeeld Babaluna of Solleke89 te zien zijn, opruimt. En dat ge Trollanders (gij niet Wilcao mijne man!) als Terry Bogard korthoudt, maar daar hadden we een user group voor dus dat was eigenlijk ook geregeld.

Niet ingrijpen op iets waar ge achteraf op terug moet komen omdat niemand erom vroeg. En al helemaal niet de volgende morgen een supermoderator roepen omdat er een actuele en grappige afbeelding werd gepost die refereerde naar een discussie die ge zelf gestart had. Ik post hier godverdomme epistels met onderbouwingen en terechtwijzingen voor elke ploeg, ik zou zelf zeggen dat ik een haast uitmuntende postgeschiedenis op dit nieuwe forum kan voorleggen met informatie die ge op weinige andere plaatsen zult terugvinden. Maar in mijn DMs zitten dan meteen opmerkingen als "je gaat zeker geen vrijwilligers een beetje belachelijk zitten maken omdat je het ergens niet mee eens bent, of om wat likes te rapen met een dwaze meme." nadat er eens één kwinkslag wordt gepost met een afbeelding verwijzend naar een hot taek iets dat ge zelf hebt gepost..

Foei foei, hoe kunt ge zover van de sfeer van het subforum staan, niet te geloven.
Dit topic dient niet om specifieke warns of ingrepen te bespreken, maar om de moderatie in het algemeen te bespreken. Verder zint me die toon niet van het zo persoonlijk te maken.

Ik ga daar één keer op in, en daarna niet meer: Er is daar herhaaldelijk en met heel veel mildheid gevraagd om te stoppen en het ontopic te houden. Er is één post verplaatst die misschien niet verplaatst had moeten worden (misschien, ik vind dat dat gerust mocht). En dat is aangegeven. Alle andere ingrepen zijn daar 100% terecht.

Al je goede posts, die er zeker zijn, dat zal niemand ontkennen, wissen die ene post niet uit die te ver ging. Je krijgt niet x-aantal overtredingen gratis per goeie post. Overtreed je de regels, dan krijg je daarvoor een warn.
 
Nu ni voor't een of 't ander, en ik heb het gisteravond ook niet gevolgd, maar waar vind ik die herhaaldelijke vragen om het on-topic te houden? Of is het hier een beetje zoals de VAR-communicatie in't voetbal? Intern en de buitenstaander heeft daar niets mee te zien? Want als het zo is, dan hier mijn oproep: maak uw drijfveren bekend en laat ze leesbaar staan zodat alle forumleden kunnen zien waarom bepaalde posts en comments wel of niet kunnen. Dat maakt het in de toekomst makkelijker om te accepteren als er (weer eenzelfde) overtreding begaan wordt.
 
Ik heb geen flauw idee waar het over gaat maar elke aanleiding voor een @Gavin -post is wat mij betreft a-okay. :unsure:
Kom eens terug naar Pol&Actua ket, we hebben u nodig daar.
Dank, SinDweller. Ik beken dat het niet lezen van uw immer rechtvaardige oordelen rond politieke hete hangijzers die eigenlijk niets aan het leven veranderen ook een minieme leemte achterlaat hoor, twijfel daar niet zeker aan. Uit het oog is niet uit het hart bij mij. Helaas is de mod die mij dat citaat uit het niets toestuurt daar de grote baas, dus ik hoop dat ge begrijpt waarom ik daar de deur niet platloop als er achter de schermen zo wordt naar gekeken, ik heb geen andere reden, sorry. Het is wat het is.

Als ge toch uitstapjes van mij buiten het voetbalforum op BG wilt lezen, beveel ik u mijn pizzarecept van harte aan! Topkwaliteit.

Nu ni voor't een of 't ander, en ik heb het gisteravond ook niet gevolgd, maar waar vind ik die herhaaldelijke vragen om het on-topic te houden? Of is het hier een beetje zoals de VAR-communicatie in't voetbal? Intern en de buitenstaander heeft daar niets mee te zien? Want als het zo is, dan hier mijn oproep: maak uw drijfveren bekend en laat ze leesbaar staan zodat alle forumleden kunnen zien waarom bepaalde posts en comments wel of niet kunnen. Dat maakt het in de toekomst makkelijker om te accepteren als er (weer eenzelfde) overtreding begaan wordt.
Nog zoiets waar niemand om vraagt, of snapt waarom dat gemeld moet worden. Ik vraag me zelfs af of iemand van het voetbalsubforum, waar we toch allemaal grote zwanzers zijn met mezelf op kop, ooit al bijvoorbeeld de JPL-thread heeft opengeklikt en dacht: "jongens jongens, deze twee posts zijn nu toch wel echt offtopic! Ingrijpen! ON! TOPIC!" Neen, tuurlijk niet, dat idee schiet allicht wel door het hoofd van enkelen bij de aangehaalde scheldposts, maar die posts blijven leukweg staan. Gaat gewoon nergens over.

Pas op, we moeten ook niet te streng zijn! Het is pakken beter dan toen pina nog mod was en iedereen die iets slecht over Anderlecht zei met een warning of wat infraction points het riet in stuurde hahaha, wat een tijden! En het is zeker het subforum van degene die ik bezocht dat het minst te lijden heeft onder de nieuwe winden, dus dat is ook positief. Maar als ge een thread maakt met een vraag naar feedback, dan hoort die ook gegeven te worden. Ik zou ook graag nog wat positieve dingen zeggen, maar die zijn er eigenlijk niet wat mij betreft, gewoon omdat er dus letterlijk amper iets te modereren valt. De piek van het voetbalsubforum ligt dan ook wel al een tijdje achter ons, hopelijk trekt het weer aan tegen dat het EK eraan komt.
 
Nu ni voor't een of 't ander, en ik heb het gisteravond ook niet gevolgd, maar waar vind ik die herhaaldelijke vragen om het on-topic te houden? Of is het hier een beetje zoals de VAR-communicatie in't voetbal? Intern en de buitenstaander heeft daar niets mee te zien? Want als het zo is, dan hier mijn oproep: maak uw drijfveren bekend en laat ze leesbaar staan zodat alle forumleden kunnen zien waarom bepaalde posts en comments wel of niet kunnen. Dat maakt het in de toekomst makkelijker om te accepteren als er (weer eenzelfde) overtreding begaan wordt.
De verschillende posts waar een openbare waarschuwing aan vasthangt, en de post in het rood van Jonas89 bijvoorbeeld.

Deels is het inderdaad intern, en daar heeft de buitenstaander weinig mee te zien. De drijfveren zijn echter zo goed als altijd bekend en leesbaar. Alleen gaan we niet alle posts laten staan om duidelijk te maken wat er niet kon, want sommige drijven het topic in een richting dat het niet hoort te gaan.

En een soort openbare oplijsting van welke warns voor welke post gegeven zijn, daar zitten ook meer haken en ogen aan. Dat zou neerkomen op een publieke schandpaal langs de ene kant, en het zou ook een streefdoel kunnen zijn om in dat lijstje te komen. Dus dat gaan we zeker niet doen.

Kwestie van openheid, denk ik dat die wel degelijk is. Op welke manier zouden we nog meer kunnen laten zien welke posts kunnen en niet kunnen? Er staan nu waarschuwingen in verschillende posts, Jonas heeft in het rood gereageerd en ik ook.

En @Gavin : Nee, niemand heeft ooit gedacht "deze twee posts zijn offtopic, ingrijpen". Zo hebben we nog nooit gemodereerd en gaan we ook nooit modereren. Maar als er een lijn wordt getrokken, staat die lijn er.
 
Akkoord Gavin, ik heb de discussie gestart ivm “domme gast”, maar niet met de bedoeling om een ganse lawine op mij te krijgen, of de boel op te stoken.
Kheb al lang spijt van van mijn opmerking over Vanaken wees gerust.

Maar je moet hier niet alles op mij afschuiven, want ben hier veel actief sure, maar tis nu niet dat ik alle reports op mijn neem. Het “werk” verdelen doen we.

We kunnen niet voor iederen goed doen, is altijd enorm afwegen voor ons. En ergens een lijn trekken.
En dat we de beste vrienden zullen zijn hoeft ook niet. Al apprecieren we enorm uw analyses.

En ALS ik een infra geef, is het bij mij NOOIT de bedoeling te oordelen over welk team die supportert. Maar voor mij is iedereen gelijk.
 
Maar Jonas, ge moet geen spijt hebben van uw opmerking over Vanaken. Zo'n dingen mogen best aangehaald worden en dan kan er vrij over gediscussieerd worden, al dan niet met goeie argumenten. 't Is ook een goeie discussie of dat al dan niet hoort op een plein. Dat Raskin z'n kop er dan bijgehaald moet worden alsof het ene om op te kloppen is, ja dat is natuurlijk een post die niet deugt.
En de rest, dat is flauwe humor he. Dus hou u vooral niet in om zo'n discussies te starten, maar hou ze, zoals nu kort. (en laat af en toe wat humor toe, ik heb de foto gezien die Gavin had gepost en ik moest er toch smakelijk om lachen, gezien de situatie)
 
Er zit op het sportgedeelte maar 1 mod van de 3 die voeling heeft met voetbal. Dat is te weinig.
Dat klopt niet helemaal. Maar gelukkig wordt alles onderling overlegd, en bieden de supermoderatoren ook nog steun waar nodig. Ik vind het ook -opnieuw- een goedkope steek naar de moderatie. Kijk, met dit topic willen we een open dialoog met de community, doe dat dan ook met een beetje respect.
 
Dat klopt niet helemaal. Maar gelukkig wordt alles onderling overlegd, en bieden de supermoderatoren ook nog steun waar nodig. Ik vind het ook -opnieuw- een goedkope steek naar de moderatie. Kijk, met dit topic willen we een open dialoog met de community, doe dat dan ook met een beetje respect.
Dat is u probleem dat ge dat een steek naar de moderatie vindt. Zo was het niet bedoeld. Maar ge zet zelf wel weer lekker de toon zo. Laat dat maar achterwege die zever. Open dialoog amehoela. Direct met u vingerke beschuldigend staan wijzen. Ge vraagt respect maar ge gaat wel iemand intenties zitten aanwrijven. Zeer respectvol idd.

Jonas is de enigste die zijn mond opentrekt in het voetbal gedeelte van de mods. Het voetbalsubforum zou er wel bij varen als er nog zo iemand was die er tussen staat maar toch de neutraliteit kan bewaken. Dat zegt helemaal niks over de moderatievaardigheden of kwaliteiten van de andere 2.
 
Dat is u probleem dat ge dat een steek naar de moderatie vindt. Zo was het niet bedoeld. Maar ge zet zelf wel weer lekker de toon zo. Laat dat maar achterwege die zever. Open dialoog amehoela. Direct met u vingerke beschuldigend staan wijzen.

Jonas is de enigste die zijn mond opentrekt in het voetbal gedeelte van de mods. Het voetbalsubforum zou er wel bij varen als er nog zo iemand was die er tussen staat maar toch de neutraliteit kan bewaken. Dat zegt helemaal niks over de moderatievaardigheden of kwaliteiten van de andere 2.
Ik beschuldig niemand en je feedback staat genoteerd. Maar er zijn 2 moderatoren die het voetbal van dichtbij volgen, dus specifiek aangeven dat het er maar eentje is, interpreteerde ik wel als een persoonlijke steek, ja. Als ik dat verkeerd heb opgevat, mijn excuses dan.

Maar ik zie dagelijks hoe beide moderatoren (en de supermoderator) op Sport constant overleggen en samenwerken. Het is niet omdat je de ene ziet dat de andere er niet is, of andersom. Dat overleg is er. Gavin zegt net dat er géén werk is, dat er amper moet ingegrepen worden. En over het algemeen moet er ook weinig worden ingegrepen. Dus een extra moderator zou op dat vlak volgens mij weinig oplossen, het is niet dat het werk niet gedaan raakt.

Maar het staat duidelijk genoteerd en we houden er zeker onze ogen voor open.
 
Het zou plezant zijn als de andere sport mods ook wat actiever zijn van dit subfora maar in welke mate is dat echt nodig? Het is uiteindelijk je community die het forum maakt en laat leven.
 
Ik beschuldig niemand en je feedback staat genoteerd. Maar er zijn 2 moderatoren die het voetbal van dichtbij volgen, dus specifiek aangeven dat het er maar eentje is, interpreteerde ik wel als een persoonlijke steek, ja. Als ik dat verkeerd heb opgevat, mijn excuses dan.

Maar ik zie dagelijks hoe beide moderatoren (en de supermoderator) op Sport constant overleggen en samenwerken. Het is niet omdat je de ene ziet dat de andere er niet is, of andersom. Dat overleg is er. Gavin zegt net dat er géén werk is, dat er amper moet ingegrepen worden. En over het algemeen moet er ook weinig worden ingegrepen. Dus een extra moderator zou op dat vlak volgens mij weinig oplossen, het is niet dat het werk niet gedaan raakt.

Maar het staat duidelijk genoteerd en we houden er zeker onze ogen voor open.
Bedoelde meer de aanwezigheid, en niet aanwezigheid als in bestraffen en verplaatsen naar peutertuin (al kan dat wel sneller en beter soms, ik verwijs naar mijn dicussie/ruzietje met babaluna)

En daar wil ik dan weer niet mee zeggen dat een mod die zich op de achtergrond houdt een slechte mod is maar, en dat is mijn persoonlijke mening, in het voetbalgedeelte is die aanwezigheid mss niet nodig maar wel aangewezen.
 
Ik apprecieer het feit dat jullie openstaan voor feedback. Alles wat ik over de zaak wil zeggen, deed ik reeds in pm. Ik vind het wel belangrijk om te herhalen dat ik waarschijnlijk gewoon mijn vraag had gesteld/frustratie had geuit in pm indien ik had geweten (via een notificatie eventueel) wie mijn bericht had verplaatst.

Verder vraag ik mij af in welke mate die 'peutertuin' eigenlijk noodzakelijk is. Ik heb de indruk dat alles hier vrij vlot verloopt. Is het niet beter om ongepaste berichten gewoon te verwijderen? Nu leg je als het ware een bibliotheek aan van alle keren dat iemand te emotioneel reageerde. Als we dan, net zoals op het vorige forum, een archief maken met daarin een overzicht per seizoen dan is de schandpaal helemaal compleet. Ik vind dat weinig bevorderlijk voor een goede sfeer.
Ik denk dat het de job van de mods ook niet eenvoudiger maakt. Dan krijg je op den duur mensen die zich gaan afvragen waarom hun berichten wel verplaatst worden en andere niet. Hetzelfde krijg je misschien als je berichten gaat wissen, maar daar wordt dan tenminste geen publiek logboek van aangelegd.
 
Laatst bewerkt:
Dat is u probleem dat ge dat een steek naar de moderatie vindt. Zo was het niet bedoeld. Maar ge zet zelf wel weer lekker de toon zo. Laat dat maar achterwege die zever. Open dialoog amehoela. Direct met u vingerke beschuldigend staan wijzen. Ge vraagt respect maar ge gaat wel iemand intenties zitten aanwrijven. Zeer respectvol idd.

Jonas is de enigste die zijn mond opentrekt in het voetbal gedeelte van de mods. Het voetbalsubforum zou er wel bij varen als er nog zo iemand was die er tussen staat maar toch de neutraliteit kan bewaken. Dat zegt helemaal niks over de moderatievaardigheden of kwaliteiten van de andere 2.
Het zou plezant zijn als de andere sport mods ook wat actiever zijn van dit subfora maar in welke mate is dat echt nodig? Het is uiteindelijk je community die het forum maakt en laat leven.
Wel dat is omdat ik graag meepraat, maar ik ken niet alles van sport hoor. De Amerikaanse sporten heb ik minder kennis in... 😅 uiteindelijk zijn het jullie die het moeten doen. En ik wil me ook niet te veel moeien in discussies, want dan heb je scenario's van "hij is er weer" & gisteren geweest (Vanaken).

De andere mods doen zeker hun werk ook, maar de eene is iets actiever dan de andere. Dus daar op oordelen is wat vreemd.
Ik apprecieer het feit dat jullie openstaan voor feedback. Alles wat ik over de zaak wil zeggen, deed ik reeds in pm. Ik vind het wel belangrijk om te herhalen dat ik waarschijnlijk gewoon mijn vraag had gesteld/frustratie had geuit in pm indien ik had geweten (via een notificatie eventueel) wie mijn bericht had verplaatst.

Verder vraag ik mij af in welke mate die 'peutertuin' eigenlijk noodzakelijk is. Ik heb de indruk dat alles hier vrij vlot verloopt. Is het niet beter om ongepaste berichten gewoon te verwijderen? Nu leg je als het ware een bibliotheek aan van alle keren dat iemand te emotioneel reageerde. Als we dan, net zoals op het vorige forum, een archief maken met daarin een overzicht per seizoen dan is de schandpaal helemaal compleet. Ik vind dat weinig bevorderlijk voor een goede sfeer.
Ik denk dat het de job van de mods ook niet eenvoudiger maakt. Dan krijg je op den duur mensen die zich gaan afvragen waarom hun berichten wel verplaatst worden en andere niet. Hetzelfde krijg je misschien als berichten gaat wissen, maar daar wordt dan tenminste geen publiek logboek van aangelegd.
Wat de peutertuin betreft is iets van vroeger dat we meenemen. Ik zelf heb daar ook mixed feelings over. Omdat we daarmee andere users willen laten zien "ja we/die zijn verkeerd bezig" en zo nog een kans willen geven.

Maar nu met het nieuwe forum, en het waarschuwingssysteem van 0 strafpunten kan die mss in de toekomst weg. Want er komt zo een melding dan boven de post, al blijft die wel dan staan.
Maar als we dan posts verwijderen mét dat systeem (zonder peutertuin te plaatsen), krijgen we de opmerking van censuur/onnodige verwijdering...

Maar we bespreken het zeker met de crew
 
@Jonas98 er was niets mis met uw commentaar. Zoals altijd zijn er paar rotte gebruikers die sfeer verpesten. Mod team moet veel harder optreden tegen die users en voor de rest valt dat hier zeer goed mee.

We weten allemaal welke users het zijn, dus doe er dan iets mee.

Die foto van Rogue was totaal niets verkeerd mee ook. En dat is toch inderdaad een gebrek van voeling met uw publiek. Dus op zich snap ik het wel dat Jonas misschien iemand extra kan gebruiken bij voetbal topics.
 
@Jonas98 er was niets mis met uw commentaar. Zoals altijd zijn er paar rotte gebruikers die sfeer verpesten. Mod team moet veel harder optreden tegen die users en voor de rest valt dat hier zeer goed mee.

We weten allemaal welke users het zijn, dus doe er dan iets mee.

Die foto van Rogue was totaal niets verkeerd mee ook. En dat is toch inderdaad een gebrek van voeling met uw publiek. Dus op zich snap ik het wel dat Jonas misschien iemand extra kan gebruiken bij voetbal topics.
Voor de duidelijkheid, die foto van Rogue heb ik weggehaald. Gewoon om even grote kuis te houden na een paar opmerkingen van de moderatoren. En ik heb inderdaad geen voeling met het subforum, het was dan ook niet meer dan even weghalen om weer ontopic te raken. voor de rest zul je mij daar niet meer terug zien, geen nood :)

En nu is het daar dus weer gewoon business as usual, carry on.
 
Terug
Bovenaan