Feedbackthread Algemeen

Loser

Supermoderator
Crowdfunder FE
Heb je opmerkingen over de algemene aanpak van de moderatie in dit subforum, dan kunnen die hier besproken worden. Specifieke ingrepen zullen hier niet worden behandeld, dat mag in pm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hawk
Stop met uw eigen politieke ideologie op te dringen aan alles en iedereen dat niet in uw kraam past. Veralgemeningen zijn nog steeds niet verboden. Er is niets veralgemenend aan zeggen dat nieuwe Belgen aanspreken op hun gedrag u hoogstwaarschijnlijk minstens een scheldpartij terug zal geven. Dat dat niet in uw politiek kraampje past is uw probleem.
 
Hoewel dit weer over één ingreep gaat, wat we hier niet zouden behandelen, ga ik er één keer op in: Racisme is tegen de regels, zoals je kunt nalezen. Een veralgemenende post over nieuwe Belgen is racisme. Dat heeft niks te maken met eigen politieke ideologie, zeker niet aangezien er een heel modteam meekijkt op elke ingreep. En die hebben heus niet dezelfde politieke insteek. Jouw specifieke posts zijn ook door meerdere moderatoren afgehandeld, en uiteindelijk ook door mij. Opnieuw om uit te sluiten wat jij beweert.

Dat het geen flagrant racisme was, of geen al te vuile post, maakt dat er geen warn aan is verbonden in eerste instantie. Maar neem dat dan mee, en probeer er niet nog 3x op terug te komen.

Algemene werkwijze kun je hier natuurlijk aankaarten. Zoals de opmerking van R4H, die het niet vond kunnen dat er posts worden geëdit. Toevallig heb ik vanmorgen een reactie moeten geven op iemand die vond dat posts niet mochten gedeletet worden, alleen geëdit. Goed doen voor iedereen zullen we niet kunnen. Maar om een discussie leesbaar te houden, gaan we soms over tot edits, en in andere gevallen worden posts weggehaald. Meestal zonder gevolg een eerste keer. Is het niet de eerste keer, dan hangt er een warn aan vast. Dat is de manier waarop het altijd gegaan is.
 
Eh, sorry, maar dit is wel een beetje flauwekul. Veralgemeningen op basis van afkomst is racisme. Volgens de wet, niet volgens zelfbedachte criteria. En dat is hier verboden, zoals duidelijk aangegeven staat in de regels.
 
Eh, sorry, maar dit is wel een beetje flauwekul. Veralgemeningen op basis van afkomst is racisme. Volgens de wet, niet volgens zelfbedachte criteria. En dat is hier verboden, zoals duidelijk aangegeven staat in de regels.
Als jij zo door blijft gaan met die flauwekul heb ik nog voorbeelden voor je hoor, zoek gewoon "Belgen" en je vindt overal racisme
Vooral die tweede vindt dat mentale gezondheid hier echt nog een taboe is, en Belgen er gewoon niet over willen praten.
Hier word een veralgemening van Belgen gedaan. Waarom wordt dat niet gewist.
Hier nog, het forum staat er vol van
Nadat de Belgen niet anders deden dan over de grens shoppen, eten, drinken en op kappersbezoek gaan, zal zoiets vooral opgevolgd worden.
Sinds wanneer luisteren belgen naar de overheid?
 
Laatst bewerkt:
Eh, sorry, maar dit is wel een beetje flauwekul. Veralgemeningen op basis van afkomst is racisme. Volgens de wet, niet volgens zelfbedachte criteria. En dat is hier verboden, zoals duidelijk aangegeven staat in de regels.

Ik heb het toch over Belgen? Of is het omdat het hier over pakweg Marokkanen gaan? Want zeg “Alle Hollanders zijn gierig” en niemand ligt er van wakker.
 
Stereotiepen zijn er voor een reden. Ik vind dat niet bepaald taboe, maar ik zal in de minderheid zijn.

Belgen zijn achterpoortjeszoekers
Nederlanders zijn krenten
Schotten zijn gierig
Polen zijn inbrekers
Zuiderlingen zijn lui
En van een Marokkaan gehoord (exzanger van een oude band): Marokkanen zijn messentrekkers.

Is dat politiek correct? Misschien niet. Is dat zo erg en offensive? Eigenlijk ook helemaal niet.
 
Er is niets veralgemenend aan zeggen dat nieuwe Belgen aanspreken op hun gedrag u hoogstwaarschijnlijk minstens een scheldpartij terug zal geven.
:unsure:

Crapuul aanspreken op hun gedrag levert inderdaad zelden resultaat op, maar je ziet toch zelf ook wel dat "nieuwe Belgen" gelijkstellen aan volk dat zich niet gedraagt (en daar dus op moet aangesproken worden) zowat het schoolvoorbeeld van veralgemenen is? Bij een blanke marginaal moet je het ook niet proberen hoor.

----

Wat mij stoort aan de moderatie in het algemeen, en ik ben duidelijk niet de enige, is het micro-management.
Als er eens drie duidelijk luchtigere posts geplaatst worden in een semi-serieuze discussie hoeven die echt niet meteen verwijderd te worden.* Laat dat gewoon staan, 9/10 wordt de discussie vanzelf wel weer serieus. Ook in echte politieke debatten is er plaats voor een grapje.

Als je gewoon iets langer laat begaan, gaan de mensen vanzelf minder het idee krijgen dat de mods zich in elke post willen moeien. Grijp in waar en wanneer het nodig is, maar niet vanuit een soort paniekreactie elke post gaan verwijderen die niet 100% on-topic is.

(*: een evidente uitzondering betreft natuurlijk elke post - uitgezonderd deze - die op impliciete of expliciete wijze poogt om een frikandellendiscussie op gang te trekken.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alsook: zoals al in de ergernissenthread geplaatst, vind ik het eigenlijk vaak niet van toepassing dat een mod zomaar een post van een gebruiker gaat aanpassen.
Die user heeft de post initieel bedoeld zoals geschreven en ik vind niet dat een mod dan het recht heeft deze naar eigen inschatting te gaan herschrijven.
De aard van de post verandert en soms is het weghalen of herschrijven van stukjes uit die post niet eens nodig.

Een post verwijderen omdat deze niet thuishoort op dit forum, daar kan ik alleszinds beter mee leven dan schrijfsels van de community gaan veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Eh, sorry, maar dit is wel een beetje flauwekul. Veralgemeningen op basis van afkomst is racisme. Volgens de wet, niet volgens zelfbedachte criteria. En dat is hier verboden, zoals duidelijk aangegeven staat in de regels.

Geldt dat ook voor andere veralgemeningen zoals pakweg uitspraken over alle blanken hun privileges? :)
 
Belachelijk hoe post verwijderd worden onder het mom van opkuis. Het begint echt wel overdreven te worden.
 
Ik post een ergernis die niks met de verwijten tussen nahrtent en kay gell te maken heeft maar het wordt toch gewoon met die zaken mee verwijdert.
 
Ik post een ergernis die niks met de verwijten tussen nahrtent en kay gell te maken heeft maar het wordt toch gewoon met die zaken mee verwijdert.
Ik had je post inderdaad verwijderd omdat ik dacht dat je refereerde naar andere (zopas verwijderde) posts die te ver off topic / te bitsig waren. Na je feedback hier te lezen, snap ik dat je post inderdaad ook op de eerdere discussie die niet verwijderd werd had kunnen slaan. Ik heb het verwijderen van je post nu ongedaan gemaakt.

Voor het overige: Als je een specifieke ingreep wenst te bespreken, mag je in pm een mod aanspreken. Dit topic dient voor algemene feedback.
 
Laatst bewerkt:
Ik had je post inderdaad verwijderd omdat ik dacht dat je refereerde naar andere (zopas verwijderde) posts die te ver off topic / te bitsig waren. Na je feedback hier te lezen, snap ik dat je post inderdaad ook op de eerdere discussie die niet verwijderd werd had kunnen slaan. Ik heb het verwijderen van je post nu ongedaan gemaakt.

Voor het overige: Als je een specifieke ingreep wenst te bespreken, mag je in pm een mod aanspreken. Dit topic dient voor algemene feedback.
Probleem is dat je nooit weet wie je post verwijderd heeft en je dus niet weet wie je moet pmen. Is er geen mogelijkheid om bij de melding van de verwijdering een reply knop of iets in die aard te hebben om de juiste persoon te kunnen aanspreken.
 
Probleem is dat je nooit weet wie je post verwijderd heeft en je dus niet weet wie je moet pmen. Is er geen mogelijkheid om bij de melding van de verwijdering een reply knop of iets in die aard te hebben om de juiste persoon te kunnen aanspreken.
Wat ik deed op 9lives, was bij de reden afsluiten met 'mvg, BO' (aantal karakters waren beperkt) en zo weet je wel wie de post verwijderd heeft. Ik denk dat we zoiets standaard moeten hanteren.
 
De "EDIT Crew: ongepast citaat verwijderd." of "EDIT Crew: ongepaste commentaar verwijderd."
berichten die hier ook langzaam beginnen doorsijpelen.
Op 9L vond ik dat een ware plaag, maar hier begint het ook. Geef gewoon een infra en laat die post toch origineel staan.
Wat is de reden waarom de mods daar zo snel gaan aanpassen?
 
Terug
Bovenaan