Feedbackthread Algemeen

Ik denk dat als je telt vanaf de beginjaren van 9lives tot op vandaag géén kat, maar dan ook géén énkele kat zich in een discussie heeft laten overtuigen door de tegenpartij. Iedereen met een standpunt A van 10 jaar geleden blijft met standpunt A vandaag, ook al zijn er 100'den discussies geweest daarover. Ik ben dus niet de enige die van hetzelfde bed ziek is, maar ik word er precies wel het meest op aangesproken. Ja ik heb mijn standpunten, ja ik verdedig ze hevig, maar met argumenten. Net zoals iedereen dus. Niks nieuws onder de zon.
Voorlopig lijkt standpunt A te zijn "Matthias die zegt dat de schuld bij alle anderen ligt, of op zijn minst dat al de rest hetzelfde als hem doet" en standpunt B "alle anderen die zeggen dat de schuld bij Matthias ligt".

Alléjah ... veel plezier met bij standpunt A te blijven dan? 🤷‍♂️.
 
Voorlopig lijkt standpunt A te zijn "Matthias die zegt dat de schuld bij alle anderen ligt, of op zijn minst dat al de rest hetzelfde als hem doet" en standpunt B "alle anderen die zeggen dat de schuld bij Matthias ligt".

Alléjah ... veel plezier met bij standpunt A te blijven dan? 🤷‍♂️.
I have an opinion and i ain't afraid to use it? 🤷‍♂️

Dan zou ik met aandrang vragen om de regels nog eens te lezen. Je strafpunten vervallen namelijk ook.
Ik heb je in mijn post uitgelegd dat we de regels net niét enggeestig of te snel toepassen, integendeel. Maar dat gunstmaatregelen ook niet eeuwig kunnen blijven duren. Maar dat kan
Ik heb probeerd om via PM meer feedback te krijgen ivm de bans. Er werd niet verwezen naar de algemene regels, of hoe het systeem werkt. Enkel dat ik x aantal punten heb en dat ik het zelf niet kan volgen omdat ik zou "tellen" en de grenzen opzoeken. Ik spreek dan over de 1ste ban, het zou toen al veel onduidelijkheden weggeholpen hebben.

Maar ik weet voldoende nu, ik ga het hierbij laten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus, in de covid trheead staat zulk een bericht al van gisteren
"eenzaam sterven gelijk nen hond, wel, ik wens het u toe! (einde bericht)"
Dat door 8 man geliked is waaronder een mod JPV.
Ik report dit en ik meld dit in de thread zelf dat we ver van het padje af zijn als dat soort reacties geplaatst, toegestaan en geliked worden.

Wat gebeurt er vervolgens? Er komt een melding boven dit bericht "de laatste regel is ongepast", alle likes en het bericht zelf blijven staan, en mijn bericht wordt op een arrogante manier verwijderd "er staat LETTERLLIJK een rode tekst boven!!".

Echt het padje bijster hoor.
Wat is er zo moeilijk aan deze twee zinnen:
1. Specifieke ingrepen bespreken we niet openbaar, maar in pm met een moderator van het subforum.
2. Report posts die je te ver vindt gaan. Klaag de post zelf niet aan in de thread, maar gebruik de knop "Report". Dan zal een moderator zo snel mogelijk ingrijpen, en hoeft de thread er niet onder te lijden.

Die staan gewoon in de regels, die iedereen aanvaard heeft. Er is niks arrogants aan een post die 2 regels tegelijk schendt en zelf niks bijbrengt te deleten.

Wat er verder nog gebeurd is met de post in die thread, zou jij niet weten. Dat hoort bij de privacy van die poster.
 
Laatst bewerkt:
Wel ik klaag aan dat het bericht er al veel te lang stond, veel likes had, en ook al geliked was door een mod en dat het daarom echt wel achteruit gaat met onze maatschappij. Als ik posts die te ver gaan niet mag aanklagen in de thread wat mag je dan nog wel aanklagen in een thread? Iedereen klaagt continue andermans berichten aan in een thread. Maar o wee als je aanklaagt wat een mod geliked heeft.

En arrogant ja als je gewoon een bericht wist en als reden met CAPS vanalles ligt te roepen en uitroeptekens enzovoort, je kan op die wis-actie niet eens direct replyen, en het orgineel bericht gewoon laat staan met een uitroepteken boven, ja dan ben je niet goed bezig imo, en vooral heel arrogant. Hierbij mijn feedback dus.
Hoho, dat had ik nog niet gezien toen ik je bericht de eerste keer las.

Wat een ondankbare post. Echt, stond die post daar al veel te lang voor je? Al van zondag 21u?! En maandag om 8u was daar nog niks mee gebeurd! Wat een schande, inderdaad. Geen 24-kuisdienst voor posts die je niet bevallen, zonder dat je gereport hebt. 2 minuten na je report was het wel opgelost, dus in plaats van te klagen over dat het er nog stond, zou ik eerder de mod bedanken die heeft ingegrepen.

Ik beantwoord verder nog een paar vragen, en sluit hier dan af, want dit heeft niks met een feedbackthread te maken:
1. "Als ik posts die te ver gaan niet mag aanklagen in de thread wat mag je dan nog wel aanklagen in een thread?" : Niks. Je klaagt geen berichten aan in een thread, je gaat in discussie of niet.
2. Je kunt niet direct replyen op een wisbericht, dus stuur je een pm naar een mod, zoals hoort. Dit is geen feedback, je wilt het laatste woord.
 
Ik heb de indruk dat het hem meer over de likes gaat dan iets anders, misschien gewoon heel die zever afvoeren als dat het resultaat is. :help:
 
Ik heb de indruk dat het hem meer over de likes gaat dan iets anders, misschien gewoon heel die zever afvoeren als dat het resultaat is. :help:
Hij vindt dat die post teveel likes heeft, klaagt dat aan met een post en een report, er komt een warn boven en zijn post wordt verwijderd. Einde? Ik heb exact hetzelfde al een paar keer voorgehad en leek me ok. Allezja lijkt me vooral neuten dat de moderatie niet doet wat hij wil en/of dat hij er geen erkenning voor krijgt.

Als het grote schandaal is dat er op zondagnacht niet meteen wordt ingegrepen door enkele vrijwilligers, gaat het echt wel achteruit met onze maatschappij.
 
Laatst bewerkt:
13 pagina's aan discussies over feedback.

Heeft hier ooit een feedback geleid tot een wijziging van een interne beleid?
 
waarom zouden ze als het dertien pagina`s is door dezelfde mensen die het hun eigen aandoen, maar weigeren in te zien dat zij hun gedrag misschien moeten aanpassen?
 
Kan er niet iets gedaan worden met volgend punt?

Als je een warning krijgt, maar de post waarover het ging werd verwijderd, krijg je dezelfde standaard-pm als wanneer de post blijft staan. Je krijgt dus een dode link, en als je niet meteen weet waarover het gaat, moet je een PM sturen naar de mod, die er ook weer zijn tijd aan moet verspillen.
Al was het maar een simpele copy paste van de verwijderde post er bij zetten.
 
Laatst bewerkt:
Kan de coronathread gewoon afgesloten worden als er niet over corona mag gepraat worden?

Concreet : Ik kan begrijpen als bepaalde zaken geweerd worden. Maar een volledige, genuanceerde, post deleten, omdat er "iets-of-wat" een link is naar een "afgesloten onderwerp", dat is wel echt een dooddoener en geeft weinig goesting om nog genuanceerde posts te maken als deze toch gewoon volledig gedelete worden.

Ik dacht dat de policy was om enkel volledige posts te deleten als deze in zijn totaliteit niets bijbrachten aan de topic? Sinds wanneer is dat weer veranderd?
 
Kan de coronathread gewoon afgesloten worden als er niet over corona mag gepraat worden?
Of terug naar P&A verkassen zodat ik niet meer in de verleiding kan komen om te ranten? Help a recovering addict out en zo.
 
Kan de coronathread gewoon afgesloten worden als er niet over corona mag gepraat worden?

Concreet : Ik kan begrijpen als bepaalde zaken geweerd worden. Maar een volledige, genuanceerde, post deleten, omdat er "iets-of-wat" een link is naar een "afgesloten onderwerp", dat is wel echt een dooddoener en geeft weinig goesting om nog genuanceerde posts te maken als deze toch gewoon volledig gedelete worden.

Ik dacht dat de policy was om enkel volledige posts te deleten als deze in zijn totaliteit niets bijbrachten aan de topic? Sinds wanneer is dat weer veranderd?
Er mag over corona gepraat worden. Maar als een mod in het rood aangeeft dat een onderwerp afgesloten is, is het afgesloten.
Ik heb je posts verwijderd, omdat we ergens een lijn moeten trekken. De posts van persoon X wel laten staan en Y niet na het expiciet afsluiten van dat onderwerp, dat is ook niet eerlijk. Maar over dat specifieke onderwerp is het een heel weekend gegaan, en die posts werden woord voor woord herhaald.

Edit: Een deel van de beslissing is herzien.
 
Laatst bewerkt:
Nog eentje dat duidelijker mag worden imo:
Ik krijg dus een melding dat een post van mij aangepast werd door een mod. Ik weet niet waarom. Ik moet dus PM sturen naar een mod van dat specifieke forum om uitleg te vragen. Zowel ik als de mod verliezen tijd, terwijl het gaat om een aanpassing van de post die ik in quote zet. Kan er hier geen geautomatiseerd bericht van komen dat de quote is aangepast ipv de post zelf?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Nog eentje dat duidelijker mag worden imo:
Ik krijg dus een melding dat een post van mij aangepast werd door een mod. Ik weet niet waarom. Ik moet dus PM sturen naar een mod van dat specifieke forum om uitleg te vragen. Zowel ik als de mod verliezen tijd, terwijl het gaat om een aanpassing van de post die ik in quote zet. Kan er hier geen geautomatiseerd bericht van komen dat de quote is aangepast ipv de post zelf?
Automatisch gaat dat niet lukken. Dat kan wel ingevuld worden als reden, maar zoals je kunt begrijpen, kan het ook zijn dat het iets generischers wordt, zoals ‘opkuis’ als er verschillende posts geëdit moeten worden. Het kan dus al eens voorvallen.
 
Dit lijkt me een heldere samenvatting. Zolang er geen nieuwe ontwikkelingen zijn, lijkt dit me een goed punt om hier die discussie te pauzeren. Alle standpunten/hypotheses/veronderstellingen zijn al uitvoerig aan bod gekomen, met woord & weerwoord, dus veel discussiewaarde heeft dit onderwerp momenteel niet meer.
Ik heb geen probleem met de moderatie.

Maar als de moderator ook haar eigen standpunt in het topic als dé samenvatting poneert, dan komt ze als gewone user tussen in de discussie zelf.
Om dan de discussie gelijktijdig met het posten van haar eigen mening gewoon af te sluiten, is intellectueel oneerlijk.

Zeker als die mening inhoudelijke fouten bevat.
Er worden tot half augustus nog 600.000 astrazeneca's gezet, wat dé crux van heel de discussie is.
Wat yogi dus poneert in dé samenvatting volgens de mod, is dus gewoon fout.
Zijn redenering dat 'een miljoen pfizer zijn al gepland als 2de prik, dus er zijn er geen over' houdt daarenboven totaal geen steek, want er worden nog 1,8 miljoen extra pfizer vaccins' per maand geleverd aan België in juli-augustus-september.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen probleem met de moderatie.

Maar als de moderator ook haar eigen standpunt in het topic als dé samenvatting poneert, dan komt ze als gewone user tussen in de discussie zelf.
Om dan de discussie gelijktijdig met het posten van haar eigen mening gewoon af te sluiten, is intellectueel oneerlijk.

Zeker als die mening inhoudelijke fouten bevat waarop kan en moet gereageerd worden.
Er worden tot half augustus nog 600.000 astrazeneca's gezet, wat dé crux van heel de discussie is, wat yogi dus poneert in dé samenvatting volgens de mod, is dus gewoon fout.
Zijn redenering dat 'een miljoen pfizer zijn dus al gepland, dus er zijn er geen over' houdt daarenboven totaal geen steek, want er worden nog 1,8 miljoen extra vaccins' per maand geleverd aan België in juli-augustus-september.

Dat is geen standpunt. Ze kiest helemaal geen kant. De moderatie ziet dat als samenvatting van de discussie die al tientallen pagina's in rondjes gaat en er is duidelijk gevraagd om het daarbij te houden. Op z'n minst tot er meer informatie is. Want alles is echt al gezegd daarover.
 
Dat is geen standpunt. Ze kiest helemaal geen kant. De moderatie ziet dat als samenvatting van de discussie die al tientallen pagina's in rondjes gaat en er is duidelijk gevraagd om het daarbij te houden. Op z'n minst tot er meer informatie is. Want alles is echt al gezegd daarover.
@Loser komaan, ze zet de eenzijdige mening van 1 user als 'de samenvatting van deze discussie' waarna de discussie gesloten wordt.

Zonder die quote van yogi ben ik akkoord.

Maar als mod énkel de ene kant van de discussie als finale samenvatting en eindpost plaatsen, is gewoon niet neutraal.
 
@Loser komaan, ze zet de eenzijdige mening van 1 user als 'de samenvatting van deze discussie' waarna de discussie gesloten wordt.

Zonder die quote van yogi ben ik akkoord.

Maar als mod énkel de ene kant van de discussie als finale samenvatting en eindpost plaatsen, is gewoon niet neutraal.
Die quote is er terecht uitgepikt, omdat het inderdaad een goeie samenvatting is, waarbij er de extra toelichting staat dat alle argumenten en tegenargumenten ondertussen gegeven zijn. Iedereen die de discussie leest, kan zijn eigen conclusies trekken. De laatste post is niet de "winnaar".
 
Ik heb geen probleem met de moderatie.

Maar als de moderator ook haar eigen standpunt in het topic als dé samenvatting poneert, dan komt ze als gewone user tussen in de discussie zelf.
Om dan de discussie gelijktijdig met het posten van haar eigen mening gewoon af te sluiten, is intellectueel oneerlijk.

Zeker als die mening inhoudelijke fouten bevat.
Er worden tot half augustus nog 600.000 astrazeneca's gezet, wat dé crux van heel de discussie is.
Wat yogi dus poneert in dé samenvatting volgens de mod, is dus gewoon fout.
Zijn redenering dat 'een miljoen pfizer zijn al gepland als 2de prik, dus er zijn er geen over' houdt daarenboven totaal geen steek, want er worden nog 1,8 miljoen extra pfizer vaccins' per maand geleverd aan België in juli-augustus-september.
Ik probeer zo weinig mogelijk in de thread zelf tussen te komen en verkies om eerst met users in pm in gesprek te gaan om wat bij te sturen. In sommige gevallen blijft de discussie echter dan nog steeds in rondjes draaien, en dan vind ik het wel opportuun om eens algemener in de thread zelf te reageren.

Daarmee wil ik niet aangeven dat ik een kant kies (ik probeer me daarom ook zo weinig mogelijk inhoudelijk in de discussies te mengen), enkel dat ik vond dat Yogi met zijn post mijns insziens juist verduidelijkte waar het "misverstand" tussen de posters vandaan kwam. Wie uiteindelijk wel of niet zijn gelijk zal halen in die specifieke discussie over een overschot aan vaccins maakt mij verder niet uit. Ik wou enkel voorkomen dat er nog 10-tallen pagina's dezelfde punten worden aangehaald als men van in het begin al naast mekaar door is aan het praten.
 
Terug
Bovenaan