Feedback Politiek & Actualiteit

Het zal nooit goed zijn natuurlijk. Soms te traag ingegrepen. Soms te snel. Maar terwijl ik vandaag nog aan het schrijven was aan een opvolgende reply op een post in the Schlitz thread kreeg ik al twee berichten dat mijn voorgaande posts reeds verplaatst werden naar de thread "Vrouwendiscriminatie". Je moet nu ook niet overdrijven. Het ontwricht de natuurlijke interactie tussen gebruikers in een thread op dat moment.

Daarnaast passen mijn posts ook niet in het kader van vrouwendiscriminatie. Ze plaatsen in dat topic geeft het geheel een bijsmaak die geen onderdeel van mijn betoog is.
Ik heb de posts uiteindelijk naar daar verplaatst, na een paar reports, nadat ik eerst twee keer in het topic zelf de discussie heb proberen te verleggen naar het geval-Schlitz of zelfs breder, zoals in de krantenartikels, naar de vrouwen in deze regering.

Maar het blijft telkens meer gaan over iets heel veel algemeners, wat veel meer op z'n plek is in Vrouwendiscriminatie, toch? Ongelijkheid bij verplegers, leerkrachten, topfuncties in bedrijven... dat heeft niet heel veel te maken met dit specifieke geval. Op welke manier past jouw post daar niet bij, als ik mag vragen? Want ik vind 'm prima passen.
 
Ik heb de posts uiteindelijk naar daar verplaatst, na een paar reports, nadat ik eerst twee keer in het topic zelf de discussie heb proberen te verleggen naar het geval-Schlitz of zelfs breder, zoals in de krantenartikels, naar de vrouwen in deze regering.

Maar het blijft telkens meer gaan over iets heel veel algemeners, wat veel meer op z'n plek is in Vrouwendiscriminatie, toch? Ongelijkheid bij verplegers, leerkrachten, topfuncties in bedrijven... dat heeft niet heel veel te maken met dit specifieke geval. Op welke manier past jouw post daar niet bij, als ik mag vragen? Want ik vind 'm prima passen.

Ja misschien heb je daar wel een punt. Het is dan ook toeval dat je net op dat moment die posts verplaatst natuurlijk. Ik heb dat wat verkeerd geïnterpreteerd.

De Vrouwendiscriminatie-thread heeft een titel die de lading niet altijd dekt. Iemand die hier nieuw is bijvoorbeeld wandelt daar door de titel volgens mij binnen met een vooringenomen beeld van waar het over gaat. Terwijl mijn posts eerder gaan over de keerzijde van het verhaal.
 
Mag er in de Sanda Dia discussie vermeld worden welke prominente YouTuber een video met de identiteit van Reuzegommers in heeft gemaakt, zonder daarbij de link naar de video te zetten? Of het Nieuwsblad artikel posten waarin de naam van de YouTuber staat zonder dat er de naam van de Reuzegommers in staat?

Respect alleszins voor deze YouTuber.
 
Mag er in de Sanda Dia discussie vermeld worden welke prominente YouTuber een video met de identiteit van Reuzegommers in heeft gemaakt, zonder daarbij de link naar de video te zetten? Of het Nieuwsblad artikel posten waarin de naam van de YouTuber staat zonder dat er de naam van de Reuzegommers in staat?

Respect alleszins voor deze YouTuber.
Laten we dat maar niet doen. Zit ook heel weinig meerwaarde in, toch? Het is gewoon een onrechtstreekse manier om de namen te posten, niet meer. Een artikel dat gaat over Acid lijkt me de grens: daarover kan het gaan. Geen links naar het filmpje zelf. Dat lijken de kranten ook aan te houden.
 
Laten we dat maar niet doen. Zit ook heel weinig meerwaarde in, toch? Het is gewoon een onrechtstreekse manier om de namen te posten, niet meer. Een artikel dat gaat over Acid lijkt me de grens: daarover kan het gaan. Geen links naar het filmpje zelf. Dat lijken de kranten ook aan te houden.
M.a.w. nu vermeld je de naam zelf, uiteraard geen link rechtstreeks naar het filmpje.
 
M.a.w. nu vermeld je de naam zelf, uiteraard geen link rechtstreeks naar het filmpje.
Het is geen naam die niet vermeld mag worden.
Om mijn vorige post te verduidelijken:
- Praten over mensen die filmpjes/tweets... plaatsen waar die namen genoemd worden: geen probleem.
- Linken naar die content (of linken naar artikels waarin die content gelinkt wordt): mag niet, tenzij ze in de voornoemde kranten staan.
- Linken naar de artikels waarin die content gelinkt staat: mag niet, tenzij ze in de voornoemde kranten staan.
- De weg wijzen naar die content, omfloerst of overduidelijk: mag niet, tenzij ze in de voornoemde kranten staan.
 
Maken jullie het jezelf niet moeilijk door twee topics over heel die Reuzegom-affaire te hebben? Is die hele Acid-zijsprong niet eerder iets dat kadert in de discussie of die namen nu bekend moeten/mogen gemaakt worden?
Klopt, de discussie over Acid is dezelfde als de discussie over de bekendmaking van de namen.
Maar de discussie over de gerechtelijke uitspraak, de mogelijke bewijzen en de (te lichte) straffen, is een andere volgens ons. Ze hebben uiteraard wel met elkaar te maken, maar er zit volgens ons genoeg vlees aan het bot van beide om er een eigen topic over te hebben.
 
Als je zo'n notification krijgt van een post die naar een andere topic wordt verplaatst. Is er dan een manier om te zien welke mod dit deed?

Want eigenlijk besefte ik zelf net ook dat het betere past in de andere topic van Sanda. Maar die mod was mij te snel af, zou dus eens dank u PM willen sturen naar die mod. Want dat doen wij te weinig imo.

Dus mod dank u voor de snelle en correcte move van mijn post. En dat allemaal op vrijwillige basis.
 
Ik wil soms reageren op een report/melding (om uitleg te geven, me te verontschuldigen, ...) maar da's niet altijd mogelijk doordat ik niet weet van wie de melding komt. Kan dat, of is dat ongewenst?
 
Ik wil soms reageren op een report/melding (om uitleg te geven, me te verontschuldigen, ...) maar da's niet altijd mogelijk doordat ik niet weet van wie de melding komt. Kan dat, of is dat ongewenst?
Die meldingen zijn inderdaad anoniem. Daar is niet echt iets aan te doen, dat is hoe de forumsoftware werkt. Je kunt altijd een mod van dat forum uitzoeken om je pm aan te richten, dan belandt die uiteindelijk wel bij de juiste mod. Dat is het beste wat ik kan aanbieden momenteel :D
 
Afbeelding op HLN met een link waarop het BG-logo is te zien. De link verwijst naar de thread van De Mol-deelnemer Lancelot.

Ik geef het maar even mee. Duidelijk dat hier dus journalisten en andere zelfverklaarde 'whistleblowers' meelezen :wink:

694
 
Ik geef het maar even mee. Duidelijk dat hier dus journalisten en andere zelfverklaarde 'whistleblowers' meelezen :wink:
Laat dit voor mij en hopelijk zoveel mogelijk anderen een bevestiging zijn waarom wij terecht voorzichtig zijn met het toelaten van publiceren van persoonsgegevens.

Wij zijn geen groot medium in België, maar we zijn ook geen onbeduidend iets. We hebben bij mijn weten hier op BG nog geen advocaten op ons dak gehad (edit: blijkbaar 1 keer, maar viel mee) en graag houden we dat zo, dat is het best voor ieders zijn nachtrust. Wie ons dezelfde nachtrust wil gunnen én toch iets minder risico wil laten nemen, is altijd vrij om 20.000 euro voor advocatenkosten te storten hier: https://www.paypal.com/donate?hosted_button_id=DZFZPHE7QMEFL .
 
Laat dit voor mij en hopelijk zoveel mogelijk anderen een bevestiging zijn waarom wij terecht voorzichtig zijn met het toelaten van publiceren van persoonsgegevens.

Wij zijn geen groot medium in België, maar we zijn ook geen onbeduidend iets. We hebben bij mijn weten hier op BG nog geen advocaten op ons dak gehad (edit: blijkbaar 1 keer, maar viel mee) en graag houden we dat zo, dat is het best voor ieders zijn nachtrust. Wie ons dezelfde nachtrust wil gunnen én toch iets minder risico wil laten nemen, is altijd vrij om 20.000 euro voor advocatenkosten te storten hier: https://www.paypal.com/donate?hosted_button_id=DZFZPHE7QMEFL .
Done! Beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt mij.
 
Laat dit voor mij en hopelijk zoveel mogelijk anderen een bevestiging zijn waarom wij terecht voorzichtig zijn met het toelaten van publiceren van persoonsgegevens.

Wij zijn geen groot medium in België, maar we zijn ook geen onbeduidend iets. We hebben bij mijn weten hier op BG nog geen advocaten op ons dak gehad (edit: blijkbaar 1 keer, maar viel mee) en graag houden we dat zo, dat is het best voor ieders zijn nachtrust. Wie ons dezelfde nachtrust wil gunnen én toch iets minder risico wil laten nemen, is altijd vrij om 20.000 euro voor advocatenkosten te storten hier: https://www.paypal.com/donate?hosted_button_id=DZFZPHE7QMEFL .
Bij het prostitutie in de buurt topic voor wie het nog herinnert stond er daags nadien toch ook een journalist van HLN hier in de straat.
 
Het is ergens ook niet verwonderlijk dat, zeker vandaag de dag nu een deel van de klassieke pers gewoon 1:1 berichten uit de sociale media overneemt, er wel wat journalisten af en toe eens op dat gekke forum gaan kijken hé. Ik denk dat doorheen de geschiedenis van 9lives, en misschien ook hier al, er al wel wat topics zijn gestart door nieuwe accounts die zoeken naar getuigenissen voor bepaalde reportages.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Terug
Bovenaan