Feedback Politiek & Actualiteit

Ik ben het er niet mee eens dat een versnippering van topics de werking van het forum ten goede komt. Voor de SEO wel ja, voor de gebruiker? Ik vind het persoonlijk eerder irritant om over eenzelfde onderwerp 5 verschillende topics te hebben. Uiteindelijk is ook dit weer oude wijn in nieuwe zakken, met argumenten die al in verschillende andere topics over quasi hetzelfde onderwerp door quasi dezelfde mensen zijn gepost.

De titel die je aan deze topic hebt gegeven, nodigt imo ook helemaal niet uit tot een uitgebreide discussie. En eerlijk gezegd, een forum met een heleboel dode topics met amper een paar pagina's aan reacties, dat geeft ook geen blijk van een levendige community. Dat schrikt even goed mensen af.
Puntje 1, 2 en 3 hangen eigenlijk samen. Als het inderdaad oude wijn in nieuwe zakken zou zijn, en een bestaande discussie met al gehoorde argumenten die opnieuw gebruikt worden, dan hoeft het niet afgesplitst en kan het in die oude discussie geplaatst worden.

Het was mijn inschatting dat @KnightOfCydonia hier het over iets anders wou hebben, namelijk specifiek waar de titel om gaat. En dat daar wel wat vlees aan het bot zit. Als dat niet zo is, kan hij inderdaad evengoed nu al bij het topic over de rechtszaak, bijvoorbeeld. We overleggen.
 
Dit bij een topic onder de noemer "racisme" gooien is natuurlijk wel tendentieus. Bij de processen over de aanslagen of onder religie (oh, ironie) zou meer gepast zijn. Of onder een topic censuur in de pers als ik dan een tendentieuze richting mag kiezen.
 
Is het niet een beetje overkill om een nieuw topic aan te maken voor dat verbod op gokreclame? De discussie leek me eigenlijk al voorbij, en de helft van die nieuwe thread gaat nu over de vergelijking van autoverkeer tussen hier en de VS. :unsure:
 
Is het niet een beetje overkill om een nieuw topic aan te maken voor dat verbod op gokreclame? De discussie leek me eigenlijk al voorbij, en de helft van die nieuwe thread gaat nu over de vergelijking van autoverkeer tussen hier en de VS. :unsure:
SEO is het enige dat telt. Als dat wilt zeggen dat er 101 dode topics met 2 pagina's zijn, so be it!
 
SEO is het enige dat telt. Als dat wilt zeggen dat er 101 dode topics met 2 pagina's zijn, so be it!
In de uitleg die ik al gepost heb, staan letterlijk twee andere redenen hoger dan dat. Dus nee, dat is niet het enige wat telt.

Dat topic is een beetje later afgesplitst, en heeft daardoor al een kronkel gemaakt. Het is echter wel een lopende discussie en de kans dat er nog nieuws over komt en nieuwe ontwikkelingen is redelijk groot. Ik vermoed dus niet dat het een dood onderwerp zal zijn. Jij ook niet, denk ik.

Maar is het zo veel beter om van de hak op de tak, naar de nieuwe ‘outrage of the day’ te springen in een megatopic waarbij iemand niet drie dagen later nog kan inpikken omdat het al over iets anders gaat of de posts over het gokken niet meer kan vinden? Niet alles is op maat van Carrion, er zijn nog gebruikers.
 
In de uitleg die ik al gepost heb, staan letterlijk twee andere redenen hoger dan dat. Dus nee, dat is niet het enige wat telt.

Dat topic is een beetje later afgesplitst, en heeft daardoor al een kronkel gemaakt. Het is echter wel een lopende discussie en de kans dat er nog nieuws over komt en nieuwe ontwikkelingen is redelijk groot. Ik vermoed dus niet dat het een dood onderwerp zal zijn. Jij ook niet, denk ik.

Maar is het zo veel beter om van de hak op de tak, naar de nieuwe ‘outrage of the day’ te springen in een megatopic waarbij iemand niet drie dagen later nog kan inpikken omdat het al over iets anders gaat of de posts over het gokken niet meer kan vinden? Niet alles is op maat van Carrion, er zijn nog gebruikers.
Soms zijn er gewoon onderwerpen waar het maar even over gaat. Er kan nadien nog altijd op een oudere post geantwoord worden en dan kan er nadien nog gekeken worden om een topic te splitsen.

En niet belachelijk doen dat alles op mijn maat moet zijn. Als er nu 1 klacht is die je keer op keer ziet terugkomen dan is het wel het continu afsplitsen van topics.
 
Soms zijn er gewoon onderwerpen waar het maar even over gaat. Er kan nadien nog altijd op een oudere post geantwoord worden en dan kan er nadien nog gekeken worden om een topic te splitsen.

En niet belachelijk doen dat alles op mijn maat moet zijn. Als er nu 1 klacht is die je keer op keer ziet terugkomen dan is het wel het continu afsplitsen van topics.
En wij merken dat er niet op die oude posts geantwoord wordt en wel als het een eigen topic is. Dus het komt de activiteit ten goede. Zoals in de uitleg staat.

Er is ook afgesplitst nadat het topic al drie of vier pagina’s was, dus niet na 1 post.
 
Is het niet een beetje overkill om een nieuw topic aan te maken voor dat verbod op gokreclame? De discussie leek me eigenlijk al voorbij, en de helft van die nieuwe thread gaat nu over de vergelijking van autoverkeer tussen hier en de VS. :unsure:

Beetje een gok van de mods :unsure:
Goh, een gok, het is een topic van (nu al, wie weet wat de toekomst nog brengt, aangezien dit topic nog terug gaat komen in de media) al 3 pagina's. Dat zijn 3 pagina's die anders in het "algemene" topic zouden staan en mensen daar mogelijks tegenhouden om nog terug te komen op iets anders.
Ik zie het algemene nieuwstopic eerder als iets waar een nieuw iets gepost wordt, als daar op doorgegaan wordt, splitsen we dat topic af.

Ik zie het probleem dus niet echt, maar leg het mij gerust uit.
SEO is het enige dat telt. Als dat wilt zeggen dat er 101 dode topics met 2 pagina's zijn, so be it!
Helemaal niet, zoals Loser al heeft aangehaald. En zoals ik zelf zeg, als het 2/3/4 pagina's over iets gaat, zal dat automatisch mensen die al nét iets minder actief lezen in P&A tegenhouden om terug te komen op een vorig iets.
 
Vanaf een pagina of 3 snap ik het wel dat er wordt afgesplitst.
En om hier even op in te pikken, en een beetje te laten zien "how the sausage is made": meestal is dat aan de late kant. De echte boom van zo'n topic zit daar iets voor. En de meeste topics worden pas groot als ze net voor die piek afgesplitst worden, omdat het dan "in de geesten" zit van iedereen. Meestal. Héél soms is het afsplitsen eens een scheet in een fles, maar dat is echt zo zelden dat het meteen in de Feedbackthread komt ;) .

Dat is één. De andere kant is dat er genoeg users zijn die hier niet dagelijks kijken, maar ook wel iets interessants te zeggen hebben over iets. In Algemene Nieuws kan het dan al lang weer ondergesneeuwd zijn door de volgende onderwerp du jour. En als het onderwerp groot genoeg is, kun je anticiperen dat er wat nieuws bij gaat komen ooit. Dat is in dit geval wel zo. Ook door de partijpolitiek weer.

Dan ten derde heb je ook het feit dat hier vaak gezegd wordt dat we meer mensen van buiten P&A moeten aantrekken. Ik heb al vaker gehoord van mensen die wel veel weten van een onderwerp dat plots in het nieuws komt, dat ze pas wisten dat wij er ook een topic van hadden nadat het was afgesplitst. Een natuurkundige of farma-expert die niet in P&A komt, gaat het gesprek over pakweg een onbekend virus in China in januari 2020 niet vinden in Algemene Nieuws.

En ten slotte willen we uiteraard ook mensen van buiten BG aantrekken. En dat gaat vooral via oa zoekrobots en onze social media. Je wordt niet heel aantrekkelijk voor zoekrobots als "Algemene Nieuws" de belangrijkste zoekterm is om hier te raken. Daar komt SEO dus meespelen. Maar zoals je ziet, dat is dus maar een enkel aspect, en zeker niet het belangrijkste. Het belangrijkste blijven onze huidige gebruikers en activiteit.

Het Algemene Nieuwstopic is een heel goed topic voor kleine nieuwtjes, maar zeker ook omdat mensen niet snel een nieuw topic starten. Ze zetten in feite hun openingspost daar, en wij maken daar een daadwerkelijke openingspost van.
 
Van 100 topics in P&A; hoeveel werden er gestart door een gebruiker, en hoeveel door een mod?
 
Van 100 topics in P&A; hoeveel werden er gestart door een gebruiker, en hoeveel door een mod?
Niet heel makkelijk om te zeggen, omdat het vanuit het geheugen moet. Maar de laatste tijd gebeurt het al een keer vaker dan in het begin.
Ik ben even door de 4 nieuwste pagina's gegaan, met 20 threads per pagina. Ik heb alleen de threads gestart door mods van dit forum meegeteld als "gestart door mods", en dan kom ik op 12/80.

Van mij mag dat gerust 80/80 worden, maar zo lijkt het niet te werken, dus is dit op zich niet zo'n heel slechte manier. Wel een intensievere voor onze mods, maar die doen dat met plezier ;)
 
Ter verduidelijking, threads die afgesplitst worden door een mod vallen ook onder de noemer "gestart door mod" in die vraag
 
Ter verduidelijking, threads die afgesplitst worden door een mod vallen ook onder de noemer "gestart door mod" in die vraag
Ja, ik had mijn antwoord fout geformuleerd in de rapte… pardon. Ik moest naar de frituur. 12/80 zijn niet gestart of afgesplitst door mods van dit subforum. 68 wel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Patj
En om hier even op in te pikken, en een beetje te laten zien "how the sausage is made": meestal is dat aan de late kant. De echte boom van zo'n topic zit daar iets voor. En de meeste topics worden pas groot als ze net voor die piek afgesplitst worden, omdat het dan "in de geesten" zit van iedereen. Meestal. Héél soms is het afsplitsen eens een scheet in een fles, maar dat is echt zo zelden dat het meteen in de Feedbackthread komt ;) .

Dat is één. De andere kant is dat er genoeg users zijn die hier niet dagelijks kijken, maar ook wel iets interessants te zeggen hebben over iets. In Algemene Nieuws kan het dan al lang weer ondergesneeuwd zijn door de volgende onderwerp du jour. En als het onderwerp groot genoeg is, kun je anticiperen dat er wat nieuws bij gaat komen ooit. Dat is in dit geval wel zo. Ook door de partijpolitiek weer.

Dan ten derde heb je ook het feit dat hier vaak gezegd wordt dat we meer mensen van buiten P&A moeten aantrekken. Ik heb al vaker gehoord van mensen die wel veel weten van een onderwerp dat plots in het nieuws komt, dat ze pas wisten dat wij er ook een topic van hadden nadat het was afgesplitst. Een natuurkundige of farma-expert die niet in P&A komt, gaat het gesprek over pakweg een onbekend virus in China in januari 2020 niet vinden in Algemene Nieuws.

En ten slotte willen we uiteraard ook mensen van buiten BG aantrekken. En dat gaat vooral via oa zoekrobots en onze social media. Je wordt niet heel aantrekkelijk voor zoekrobots als "Algemene Nieuws" de belangrijkste zoekterm is om hier te raken. Daar komt SEO dus meespelen. Maar zoals je ziet, dat is dus maar een enkel aspect, en zeker niet het belangrijkste. Het belangrijkste blijven onze huidige gebruikers en activiteit.

Het Algemene Nieuwstopic is een heel goed topic voor kleine nieuwtjes, maar zeker ook omdat mensen niet snel een nieuw topic starten. Ze zetten in feite hun openingspost daar, en wij maken daar een daadwerkelijke openingspost van.
Je vergeet nog de belangrijkste reden om af te splitsen:

Het plezier dat we erin scheppen om users tegen wil en dank topic starter te maken. :love: Wie wil er nu niet voor de eeuwigheid in naam verbonden zijn met "maandverband gratis?"
 
Je vergeet nog de belangrijkste reden om af te splitsen:

Het plezier dat we erin scheppen om users tegen wil en dank topic starter te maken. :love: Wie wil er nu niet voor de eeuwigheid in naam verbonden zijn met "maandverband gratis?"
Dus eigenlijk doen jullie het om users te framen? :unsure:

@topic , het is natuurlijk ook wel een gok die de mods moeten nemen (hebdem) als ze een topic afsplisten. Voor hetzelfde geld ontstaat er een prachtige discussie uit en zo niet bloed het gewoon dood. Net zoals je als user een gok neemt wanneer je een thread start, daar weet je ook niet op voorhand hoe de discussie zal uitdraaien. Ik snap dan ook niet goed waar het verschil zou zitten dan wanneer de mod de thread afsplits of een user direct die discussie start.
 
Kan er eigenlijk eens wat meer gedaan worden aan posts van losse links naar nieuwsfeiten zonder dat men maar enigszins op de zaken ingaat? Allemaal leuk en wel om te lezen maar wat meer duiding zou toch een eventuele discussie ten goede komen.
tssssssssss

ja meer heb ik daar niet op te zeggen.
 
Terug
Bovenaan