Feedback topic

Als je ziet hoeveel actieve forum members we hebben, en dat maar een handvol nog willen posten in Pol & Actua, hoop ik dat het inderdaad zoals JorisBlack beschrijft, eens in eigen boezem word gekeken bij de moderatie.

Dit.
Ga maar eens na wie er nog post en welke mensen hier niet meer posten.
Bepaalde topics zijn gewoon stilgevallen, echte discussies zijn er niet meer op 2 topics na.

De redenen ervoor zijn door anderen al genoeg aangehaald in het verleden.
Ik ga ze ook niet meer herhalen of verdedigen. Dat is al genoeg gebeurd, in die mate dat posters het ook niet meer willen aanhalen maar gewoon uit P&A blijven of hun account zelfs laten schrappen.
Peace out 🤙
 
Dit.
Ga maar eens na wie er nog post en welke mensen hier niet meer posten.
Bepaalde topics zijn gewoon stilgevallen, echte discussies zijn er niet meer op 2 topics na.

De redenen ervoor zijn door anderen al genoeg aangehaald in het verleden.
Ik ga ze ook niet meer herhalen of verdedigen. Dat is al genoeg gebeurd, in die mate dat posters het ook niet meer willen aanhalen maar gewoon uit P&A blijven of hun account zelfs laten schrappen.
Peace out 🤙
IMO is dat vooral omdat er hopen topics worden afgesplitst, als het gedaan is, is het gedaan hé.

Verder jah, niet iedereen is geïnteresseerd in ellenlange discussies die al eens wat dieper gaan. Ik heb ook vooral de indruk dat we met een "twitterificatie" zitten, waar sommige leden gewoon eens hun oneliner willen droppen om dan kwaad te worden wanneer mensen niet akkoord gaan.
 
Dit.
Ga maar eens na wie er nog post en welke mensen hier niet meer posten.
Bepaalde topics zijn gewoon stilgevallen, echte discussies zijn er niet meer op 2 topics na.

De redenen ervoor zijn door anderen al genoeg aangehaald in het verleden.
Ik ga ze ook niet meer herhalen of verdedigen. Dat is al genoeg gebeurd, in die mate dat posters het ook niet meer willen aanhalen maar gewoon uit P&A blijven of hun account zelfs laten schrappen.
Peace out 🤙
Dit is natuurlijk niet echt feedback waar we iets mee kunnen doen.
Wat wil je precies: Minder dan een uur voor elke report? Dan gaan we nog heel wat mensen moeten bij aannemen. Want daar gaat de post het over waarmee je het hier eens bent en die je gebruikt om je punt te onderstrepen. Wil je graag projecten op poten zetten om meer volk te lokken? Daar zijn we zeker vragende partij voor, en zullen we zo veel mogelijk ondersteunen.

Maar eigenlijk vind ik dat er best wat discussies zijn, en die ook over erg interessante dingen gaan. Ik leer bij over veel onderwerpen en help om andere mensen een beetje bij te brengen over andere onderwerpen. Ik licht graag mijn standpunten toe en lees graag over de standpunten van anderen. Op dit moment zijn er toch een tiental interessante actieve discussies en gesprekken.
 
Ik heb persoonlijk in ieder geval 10x liever een trager P&A waar niet elke dag honderden berichten komen (tenzij er iets belangrijks gebeurd is) maar waarin de berichten wel relatief doordacht en genuanceerd zijn dan een P&A dat eigenlijk niet veel meer is dan een Twitter thread zonder karakterlimiet.

Zoals @Sylverscythe ook aanhaalt was dat op een gegeven moment gewoon een roepkamer voor allerhande users om ondoordachte oneliners te lanceren (of 'het probleem te gaan benoemen' om dan niet in te gaan op vragen om verduidelijking en andere vaagheden) en dan kwaad en verontwaardigd te doen wanneer er tegenin werd gegaan. En dan heb ik het voor alle duidelijkheid niet over users zoals jij @kay-gell. Ik ben het 99% van de tijd niet eens met wat je komt schrijven in P&A, maar jij doet wel moeite om je te verduidelijken en in te gaan op repliek.

Als het bestrijden van belachelijke oneliners en vage ballonnen die worden opgelaten er voor zorgt dat er minder activiteit is dan vroeger dan kan ik dat enkel toejuichen.
 
IMO is dat vooral omdat er hopen topics worden afgesplitst, als het gedaan is, is het gedaan hé.

Verder jah, niet iedereen is geïnteresseerd in ellenlange discussies die al eens wat dieper gaan. Ik heb ook vooral de indruk dat we met een "twitterificatie" zitten, waar sommige leden gewoon eens hun oneliner willen droppen om dan kwaad te worden wanneer mensen niet akkoord gaan.

Misschien een logisch gevolg van een bijna eenheidsworst aan ideeën die overblijven om over te discussiëren in veel topics.
En de gevolgen die er vaak aanhangen als je bepaalde zaken uitgebreid toelicht maar die dan telkens bewust verkeerd geïnterpreteerd en bestraft worden.
Zoals ik zei: kijk maar naar het groepje posters dat nog overschiet en hier vaak post. Er is een reden waarom velen met een andere politieke mening hier wegblijven de laatste maanden/jaren.
Nu goed, dat zijn allemaal dingen die al tot vervelens toe herhaald zijn en ik loop weer eens het risico om als calimero over te komen.
Maar het is wat het is en gesprekken met veel andere leden die ook wegblijven omwille van die reden bevestigen dat.

Ik laat het ook hierbij want dat is hier allemaal al lang en uitgebreid genoeg aan het bod gekomen de voorbije jaren en er wordt toch niet naar geluisterd. Het enige resultaat is nog eens in cirkeltjes discussiëren en het zoveelste welles-nietes spel met een hoop frustraties en onbegrip en daar heb ik echt allemaal geen zin meer in. Zeker omdat het toch allemaal geen zoden aan de dijk brengt. Vandaar: ik blijf hier liever weg.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een logisch gevolg van een bijna eenheidsworst aan ideeën die overblijven om over te discussiëren in veel topics.
En de gevolgen die er vaak aanhangen als je bepaalde zaken uitgebreid toelicht maar die dan telkens bewust verkeerd geïnterpreteerd en bestraft worden.
Zoals ik zei: kijk maar naar het groepje posters dat nog overschiet en hier vaak post. Er is een reden waarom velen met een andere politieke mening hier wegblijven de laatste maanden/jaren.
Nu goed, dat zijn allemaal dingen die al tot vervelens toe herhaald zijn en ik loop weer eens het risico om als calimero over te komen.
Maar het is wat het is en gesprekken met veel andere leden die ook wegblijven omwille van die reden bevestigen dat.

Ik laat het ook hierbij want dat is hier allemaal al lang en uitgebreid genoeg aan het bod gekomen de voorbije jaren en er wordt toch niet naar geluisterd. Het enige resultaat is nog eens in cirkeltjes discussiëren en het zoveelste welles-nietes spel met een hoop frustraties en onbegrip en daar heb ik echt allemaal geen zin meer in. Zeker omdat het toch allemaal geen zoden aan de dijk brengt. Vandaar: ik blijf hier liever weg.
Sorry, maar het is onzin dat "velen met een andere politieke mening" hier wegblijven omdat ze harder bestraft worden dan een ander. Voor je het weet, krijg je weer diezelfde algemene kritiek waarin geen voorbeelden worden aangehaald, omdat elk voorbeeld apart wel terecht afgehandeld is. We hebben namelijk allerlei systemen die daarvoor zorgen.

Wat wel is, is dat oneliner-brullende posters hier niet lang blijven. Of haatspraakposters. Maar dat zou ik zeker niet associëren met "een bepaalde politieke visie".

Dus ook met het risico om te klinken als een tiran: graag duidelijke voorbeelden, onderbouwde kritiek en anders liever niet van dit soort insinuaties en dan de handen terugtrekken. Het kost ons moeite genoeg om te vechten tegen die perceptie. Die hoeft niet gratuit gestookt te worden op basis van een post die klaagde dat we niet binnen het uur zijn 2 reports hebben afgewerkt (of in de juiste volgorde).

Maar uiteraard is niemand verplicht in P&A deel te nemen. Als het aanvoelt als een frustrerend wellens-nietesspelletje zal het waarschijnlijk voor iedereen het beste zijn om, desnoods even, een stapje terug te nemen daar. En dan ben je even welkom terug als het iets is wat anders aanvoelt.
 
Dus ook met het risico om te klinken als een tiran: graag duidelijke voorbeelden, onderbouwde kritiek en anders liever niet van dit soort insinuaties en dan de handen terugtrekken. Het kost ons moeite genoeg om te vechten tegen die perceptie. Die hoeft niet gratuit gestookt te worden op basis van een post die klaagde dat we niet binnen het uur zijn 2 reports hebben afgewerkt (of in de juiste volgorde).
Vooral dit. Imo mag het nu wel gedaan zijn met in ieder forumonderdeel te zitten kakken op pol en actua omdat je daar niet wat oneliners mag komen posten zonder enige onderbouwing.
 
Misschien een logisch gevolg van een bijna eenheidsworst aan ideeën die overblijven om over te discussiëren in veel topics.
En de gevolgen die er vaak aanhangen als je bepaalde zaken uitgebreid toelicht maar die dan telkens bewust verkeerd geïnterpreteerd en bestraft worden.
Zoals ik zei: kijk maar naar het groepje posters dat nog overschiet en hier vaak post. Er is een reden waarom velen met een andere politieke mening hier wegblijven de laatste maanden/jaren.
Dat is toch manifest onwaar? Tenzij je iets helemaal anders wil zeggen met "een andere politieke mening" is de meerderheid van de posters in deze sub nog steeds rechts-conservatief.

Er zijn hier ook heel wat mensen met die andere andere politieke mening die de sub of het forum in het geheel hebben verlaten. Omdat ze het te bont hebben gemaakt, omdat ze de discussies te persoonlijk maakten, of omdat ze andere prioriteiten stelden in het leven. Da's allemaal heel jammer, maar om op basis daarvan conclusies te gaan trekken ...

Ik kan alleen maar beamen wat de andere posters hier al zeiden, en wat in het verleden ook al vaak is gezegd. P&A is een van de bitterweinige plekken op het internet waar je nog op redelijk civiele wijze van mening kan verschillen over politieke en actuele onderwerpen. Oneliners zonder onderbouwing of boos worden wanneer je een weerwoord krijgt, dat zijn de zaken voor de talloze echokamers in deze wereld. Niet voor hier. Als je niet het gevoel hebt je daaraan te kunnen houden, van eender welke politieke mening je dan bent aangedaan: ik ben je liever kwijt dan rijk.

Ik heb ook het gevoel dat er sneller wordt opgetreden dan vroeger, ik ben ook van mening dat niet elke modactie terecht is (vooral als ze negatief uitdraaien voor mij, dat spreekt), maar fucking hell. Dit is een van de laatste fatsoenlijke plekken op het internet, steek die insinuaties naar het modteam waar het noorderlicht er niet aan kan.

Als je het hier niet leuk meer vindt, kijk dan eerst even in eigen boezem.
 
Misschien een logisch gevolg van een bijna eenheidsworst aan ideeën die overblijven om over te discussiëren in veel topics.
En de gevolgen die er vaak aanhangen als je bepaalde zaken uitgebreid toelicht maar die dan telkens bewust verkeerd geïnterpreteerd en bestraft worden.
Zoals ik zei: kijk maar naar het groepje posters dat nog overschiet en hier vaak post. Er is een reden waarom velen met een andere politieke mening hier wegblijven de laatste maanden/jaren.
Nu goed, dat zijn allemaal dingen die al tot vervelens toe herhaald zijn en ik loop weer eens het risico om als calimero over te komen.
Maar het is wat het is en gesprekken met veel andere leden die ook wegblijven omwille van die reden bevestigen dat.

Ik laat het ook hierbij want dat is hier allemaal al lang en uitgebreid genoeg aan het bod gekomen de voorbije jaren en er wordt toch niet naar geluisterd. Het enige resultaat is nog eens in cirkeltjes discussiëren en het zoveelste welles-nietes spel met een hoop frustraties en onbegrip en daar heb ik echt allemaal geen zin meer in. Zeker omdat het toch allemaal geen zoden aan de dijk brengt. Vandaar: ik blijf hier liever weg.
Ik vind dit gewoon hetzelfde drogargument als de vorige 10+ jaar eigenlijk hoor. Herinner je je nog de roep naar een "rechtse" mod? Volgens mij zijn veel mensen gewoon wat accounts beu eerlijk gezegd.

En ofwel heb ik wat grote afscheidsposts gemist waaruit we de intenties van een hoop gedeactiveerd accounts konden afleiden, ofwel interpreteer je die vertrekken toch gewoon zelf zo?

Ja, er zijn er een paar die dat graag aankondigen (en dat af en toe eens herhalen). Zo lang dat deels dezelfden zijn die een PM sturen om te zeggen dat je op hun ignore list staat kan me dat nu niet echt boeien.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik hierboven getagd werd, kom ik nog eens terug kijken hier.
Ik ben niet helemaal weg uit P&A, maar ik post zelden nog iets.

Ik heb vooral de indruk dat bepaalde thema's bijzonder gevoelig liggen bij de mods, en dat is gewoon een weerspiegeling van de maatschappij. (thema's als 'woke', racisme, cancel-cultuur, gender --> op eieren lopen)
Dat argument van 'geen oneliners maar enkel grondig onderbouwde meningen' klopt gewoon niet. Bv. in het Rusland-Oekraïne topic zie ik voldoende flutposts, soms zelfs gewoon het herposten van een tweet zonder meer. Zeer diepgaand hoor :sarcastic:

Ik blijf erbij dat men hier alleen maar pretendeert om een ernstig discussieforum te zijn, maar bijzonder selectief te werk gaat. Maar nogmaals: ge moogt het hebben, ik moei mij (quasi) niet meer in de P&A discussies. Ten eerste ben ik van mening dat een internetforum sowieso nutteloos is voor politieke discussies, want je praat langs elkaar door. Ten tweede zie ik niet in waarom ik hier moeite zou steken in het schrijven van lange en diepgaande posts. Hoeveel te meer nuance je in een post legt, hoeveel te meer kans dat muggenzifters uit die post 1 zinnetje quoten en daarmee volledig langs de kwestie beginnen discussiëren waarbij alle nuance uit de oorspronkelijke post genegeerd wordt.
 
Ik blijf erbij dat men hier alleen maar pretendeert om een ernstig discussieforum te zijn, maar bijzonder selectief te werk gaat. Maar nogmaals: ge moogt het hebben, ik moei mij (quasi) niet meer in de P&A discussies. Ten eerste ben ik van mening dat een internetforum sowieso nutteloos is voor politieke discussies, want je praat langs elkaar door. Ten tweede zie ik niet in waarom ik hier moeite zou steken in het schrijven van lange en diepgaande posts. Hoeveel te meer nuance je in een post legt, hoeveel te meer kans dat muggenzifters uit die post 1 zinnetje quoten en daarmee volledig langs de kwestie beginnen discussiëren waarbij alle nuance uit de oorspronkelijke post genegeerd wordt.
Het is natuurlijk moeilijk goed te doen als je van mening bent dat een forum zoals P&A sowieso nutteloos is, toch? Verder zal het nooit perfect zijn tot een AI er zich mee bezighoudt (en dan zal er daar wel op geklaagd worden). Ik vind dat men hier altijd wat voorbij gaat aan het feit dat het hier om onbetaalde vrijwilligers gaat die proberen om dit forum leefbaar te houden. Tenzij je voor niets van moderatie gaat (wat mij een slecht idee lijkt) ga je altijd inconsistenties vinden denk ik, zowel echte als gepercipieerde. Ik denk dat er hier niemand altijd 100% akkoord is met alle beslissingen door de moderatie, maar ik denk dat dit normaal is. Uiteindelijk las ik al jaren mee voor ik actief begon te posten, en men heeft altijd commentaar gehad op de moderatie die een (politieke) bias zou hebben.

Verder is het ook een moeilijk evenwicht want specifiek over die thread rond de oorlog in Oekraïne heb ik toch al redelijk wat commentaar gelezen over hoe men in die discussie te veel toelaat, waarna iemand komt klagen dat zijn post werd verwijderd, enz.
Ik denk dat men in zo'n actueel topic ook wat losser is met het posten van links en tweets dan in cyclus 583 van het thema "woke/anti-woke" of racisme.

Nu goed in het kort heb ik de indruk dat jij die imperfectie een reden vindt om niet te posten, terwijl ik het misschien bij momenten te serieus opneem, maar dan weer niet zo serieus dat ik daarom niet meer post.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik hierboven getagd werd, kom ik nog eens terug kijken hier.
Ik ben niet helemaal weg uit P&A, maar ik post zelden nog iets.

Ik heb vooral de indruk dat bepaalde thema's bijzonder gevoelig liggen bij de mods, en dat is gewoon een weerspiegeling van de maatschappij. (thema's als 'woke', racisme, cancel-cultuur, gender --> op eieren lopen)
Dat argument van 'geen oneliners maar enkel grondig onderbouwde meningen' klopt gewoon niet. Bv. in het Rusland-Oekraïne topic zie ik voldoende flutposts, soms zelfs gewoon het herposten van een tweet zonder meer. Zeer diepgaand hoor :sarcastic:

Ik blijf erbij dat men hier alleen maar pretendeert om een ernstig discussieforum te zijn, maar bijzonder selectief te werk gaat.
In verband met het Ruslandtopic is er zelfs een nieuwe regel toegevoegd rond twitternieuws. Maar als er niet gerapporteerd wordt, is het veel moeilijk om dat allemaal op te volgen. Nee, dat is niet zeer diepgaand en nee, dat is niet de bedoeling. Natuurlijk, als er daarna wel fatsoenlijk op gereageerd wordt, kan het zijn dat de post wel blijft staan om de discussie te sparen. Maar daar worden heel vaak gewone twitterlinks weggehaald als post. Misschien niet vaak genoeg, maar dan moet je rapporteren, hè.

'Selectief' doet het uitschijnen alsof er een agenda achter zit, alsof het bij bepaalde ideeën wel is en bij andere niet. Dat is niet het geval. Het is niet zo dat de tweets in het Oekraïnetopic wel blijven staan als ze pro-Oekraïne zijn en niet als ze pro-Rusland zijn. En zoals ik hierboven al schreef is er in al die tijd dat dat als kritiek wordt aangehaald, nog nooit iemand die specifieke voorbeelden heeft gevonden van 2 maten en 2 gewichten als het aankomt op politieke voorkeur. Dat zegt wel voldoende.

Kortom: we doen echt wel ons best om dat er zo veel mogelijk uit te houden, en dan liefst zonder discussies dood te maken.
 
Ik wil over volgende 2 toch even iets zeggen

Ik heb ook het gevoel dat er sneller wordt opgetreden dan vroeger, ik ben ook van mening dat niet elke modactie terecht is (vooral als ze negatief uitdraaien voor mij, dat spreekt), maar fucking hell.

Ik denk dat we hier met een hoop mods zitten die, door het werk wat ze doen, overedag redelijk wat aanwezig zijn op het forum. Dat is "een geluk" dat we hebben en daardoor proberen we kort op de bal te spelen. Het had ook helemaal anders kunnen uitdraaien. Bijvoorbeeld dat we allemaal op een bouw stonden van 06.00 tot 18.00, dan was het een heel ander verhaal natuurlijk.

Dat niet elke modactie terecht is, dat is inderdaad ook zo. Maar daarvoor hebben we dus verschillende kanalen om dat te bespreken. Er zijn al meermaals modacties terug gedraaid na een discussie met de gebruiker of een bredere interne discussie. Dus ben je het niet eens met iets, laat het ons gewoon weten, dan gaan we daar over praten.

Ik heb vooral de indruk dat bepaalde thema's bijzonder gevoelig liggen bij de mods, en dat is gewoon een weerspiegeling van de maatschappij. (thema's als 'woke', racisme, cancel-cultuur, gender --> op eieren lopen)

Bepaalde thema's liggen niet perse gevoelig bij bepaalde mods. We proberen de regels zo correct mogelijk te volgen en gelijk toe te passen voor iedereen. Maar er zijn wel verschillende onderwerpen die heel gevoelig liggen in de maatschappij. Er wordt daar op een dunne lijn gediscussieerd, dikwijls met veel emotie, waar het gemakkelijk is er even af te stappen. Als we dan zien dat die stap naar de verkeerde kant is (lees tegen de regels) dan grijpen we in. Het klopt dat dit meer voor komt bij gevoelige topics, maar dat is omdat daar dan ook meer afgeweken wordt van die lijn.
 
@Sylverscythe en @Loser dan zijn we het er zeker over eens dat mods ook maar mensen zijn die hun best doen.

Met 'selectief' wil ik geen verborgen agenda insinueren trouwens. Dat is gewoon door de persoonlijkheid/mening van de mod(s), die er waarschijnlijk zelfs onbewust doorsijpelt. Je probeert zo objectief mogelijk te zijn in het beoordelen van posts, maar in politieke discussies bestaat objectiviteit niet.

Het hoeft ook geen probleem te zijn he. Zoals gezegd: het is mij de moeite allemaal niet waard, maar iedereen doet wat hij of zij wil.
Ik heb vroeger in totaal misschien al uren verspild aan het schrijven van lange forumposts, en ik zie er het nut niet meer van in. Hier ga ik het nu dus ook bij laten :wink:
 
@Sylverscythe en @Loser dan zijn we het er zeker over eens dat mods ook maar mensen zijn die hun best doen.

Met 'selectief' wil ik geen verborgen agenda insinueren trouwens. Dat is gewoon door de persoonlijkheid/mening van de mod(s), die er waarschijnlijk zelfs onbewust doorsijpelt. Je probeert zo objectief mogelijk te zijn in het beoordelen van posts, maar in politieke discussies bestaat objectiviteit niet.
Opnieuw: hier geef je aan dat het over politieke insteek gaat. Dan antwoord ik hetzelfde als op Kay-gell: daar mogen duidelijke voorbeelden van komen (die er nog nooit gekomen zijn), of we houden erover op. Niet dat komen insinueren als feit en dan "ik laat het hierbij". Het is moeilijk genoeg om tegen die verkeerde perceptie te vechten.
 
Dat is gewoon door de persoonlijkheid/mening van de mod(s), die er waarschijnlijk zelfs onbewust doorsijpelt. Je probeert zo objectief mogelijk te zijn in het beoordelen van posts, maar in politieke discussies bestaat objectiviteit niet.
Maar 'de mods' zijn toch allemaal mensen met een eigen mening? Daar zitten er tussen die vrij links/progressief zijn op bepaalde onderwerpen en ook die vrij rechts/conservatief zijn. Om dan op andere onderwerpen misschien weer anders te denken. Er wordt hier gedaan alsof dat modteam een en dezelfde entiteit is, vol linkse rakkers die elke post die nog maar een beetje afwijkt van wat 'woke' is naar de vuilbak sturen.

Zo altijd van die insinuaties maken en dan gaan van 'ik zeg er niks meer over,' tja. Wat is dat waard? Da's weer allemaal ballonnetjes oplaten en dan verdwijnen wanneer er om verduidelijking wordt gevraagd. Vrij nutteloos.

[Edit] Ondertussen zijn er dus al drie die vage insinuaties over de moderatie zijn komen uiten om dan af te sluiten met een variant op 'ik laat het hierbij'. Vaag doen, ballonnen oplaten, en dan verdwijnen. En dan maar zeuren dat 'bepaalde meningen hier niet mogen'. Typisch P&A zeker?
 
Laatst bewerkt:
Opnieuw: hier geef je aan dat het over politieke insteek gaat. Dan antwoord ik hetzelfde als op Kay-gell: daar mogen duidelijke voorbeelden van komen (die er nog nooit gekomen zijn), of we houden erover op. Niet dat komen insinueren als feit en dan "ik laat het hierbij". Het is moeilijk genoeg om tegen die verkeerde perceptie te vechten.
Een voorbeeld.
De post van grafzerkpisser heeft een duidelijke warn gekregen (geen idee of er infractie aanhangt)
@Sir.Killalot geeft in een reply een terechte uitleg dat de post van grafzerkpisser verkeerd is . Zo is het is duidelijk voor de lezers en daar hoeft van mij vanuit het modgebeuren geen warn aan te hangen. Zo een extra warn geeft de perceptie van het sturen van wat gezegd mag worden en wat niet.
 
Ik heb vooral de indruk dat bepaalde thema's bijzonder gevoelig liggen bij de mods, en dat is gewoon een weerspiegeling van de maatschappij. (thema's als 'woke', racisme, cancel-cultuur, gender --> op eieren lopen)
Die onderwerpen kunnen hier toch perfect besproken worden? Zolang je respectvol en beleefd blijft, tenminste. Dat lijkt me nu toch echt niet teveel gevraagd?
Dat argument van 'geen oneliners maar enkel grondig onderbouwde meningen' klopt gewoon niet. Bv. in het Rusland-Oekraïne topic zie ik voldoende flutposts, soms zelfs gewoon het herposten van een tweet zonder meer. Zeer diepgaand hoor :sarcastic:
Dat topic is een heel actueel topic, met bijna elke dag nieuwe ontwikkelingen. Dat soort topics zijn heel andere beestjes dan bijvoorbeeld het topic Getouwtrek op Sociale Media: Woke - Cancel Culture, dat zie je toch zelf ook wel in? Op de momenten dat er in het Rusland-Oekraïne topic meer inhoudelijke of levensbeschouwelijke discussies plaatsvinden, worden dat soort posts waar jij naar refereert ook minder getolereerd (niet alleen door de mods, maar door de community). Logisch toch. Context context context.

Daarnaast is er ook gewoon een fundamenteel verschil in waar wij naar refereren met die oneliners, en waar jij naar verwijst. Kortere antwoorden, opmerkingen of vragen in een lopende discussie, daar maakt niemand problemen van toch?
Ten tweede zie ik niet in waarom ik hier moeite zou steken in het schrijven van lange en diepgaande posts. Hoeveel te meer nuance je in een post legt, hoeveel te meer kans dat muggenzifters uit die post 1 zinnetje quoten en daarmee volledig langs de kwestie beginnen discussiëren waarbij alle nuance uit de oorspronkelijke post genegeerd wordt.
Ieder zijn meug hé, maar ik vind dat persoonlijk zeer flauw. Er zijn hier verschillende leden die al jaren veel tijd en moeite steken in de meerderheid van hun posts: genuanceerd, beargumenteerd, met bronvermeldingen en taalkundig correct. Langs beide zijden van het politieke spectrum. Ik reken mezelf daar bij. Ja, het is dan vaak frustrerend als mensen doen alsof heel je betoog ongeldig is op basis van 1 zinnetje dat ze uit context hebben gehaald of al dan niet bewust verkeerd hebben geïnterpreteerd. Maar dat risico hoort er nu eenmaal bij, ik vind dat dat risico absoluut niet opweegt tegen het feit dat je alleen op die manier deftige discussies kan hebben. Als je dat risico niet wil lopen ... tja, dan blijf ik er bij, dan ben je gewoon niet op zoek naar een discussieforum maar naar een echokamer waar je je frustraties kan uitschreeuwen zonder een weerwoord te krijgen. Ook je goed recht hé. Maar daarvan zijn er meer dan genoeg te vinden op het internet, laat ons deze veilige haven.

Ik denk dat we hier met een hoop mods zitten die, door het werk wat ze doen, overedag redelijk wat aanwezig zijn op het forum. Dat is "een geluk" dat we hebben en daardoor proberen we kort op de bal te spelen. Het had ook helemaal anders kunnen uitdraaien. Bijvoorbeeld dat we allemaal op een bouw stonden van 06.00 tot 18.00, dan was het een heel ander verhaal natuurlijk.

Dat niet elke modactie terecht is, dat is inderdaad ook zo. Maar daarvoor hebben we dus verschillende kanalen om dat te bespreken. Er zijn al meermaals modacties terug gedraaid na een discussie met de gebruiker of een bredere interne discussie. Dus ben je het niet eens met iets, laat het ons gewoon weten, dan gaan we daar over praten.
Op games.telenet.be en 9lives.be heb ik welgeteld 1 keer een infra gekregen, op 20 jaar tijd, hier heb ik intussen wel al wat meer warns gekregen terwijl ik niet het gevoel heb dat ik meer of anders post. En ook los van mij persoonlijk heb ik wel het gevoel dat er sneller wordt gereageerd en opgetreden. Maar da's zeker geen kritiek, da's absoluut positief.

Wat betreft de gevoelens van onterechte modacties, ik wou dat hier ook niet per sé oprakelen om kritiek te geven op de mods, maar eerder om duidelijk te maken dat ook "linkiewinkies" of "wokers" als mezelf door de mods aangesproken worden. En dat ik die berispingen en bijhorende verklaringen ook lang niet altijd terecht vind. Het punt dat ik daar wou maken is enerzijds dat dat er nu eenmaal bij hoort wil je een veilige haven op het internet, en anderzijds om die insinuaties alsof hier een bepaalde levensbeschouwelijke strekking wordt geviseerd te counteren.
 
Terug
Bovenaan