Feedback topic

Versta ik dat nu verkeerd op zeg jij als moderator dat P&A een toxisch forum is?
Amai, ik weet zelfs niet hoe het komt dat die zin er zo is uitgekomen...

Wat ik bedoelde, was: Wat niet wegneemt dat als je vindt dat ergens een toxische sfeer hangt, je de posts moet reporten, want dat willen we echt niet. 😅

Nee, P&A is geen toxisch forum, integendeel. Het kan er verhit aan toe gaan, dat wel. En hier en daar zit er een toxische post die we dan ook meteen willen aanpakken.
 
Amai, ik weet zelfs niet hoe het komt dat die zin er zo is uitgekomen...

Wat ik bedoelde, was: Wat niet wegneemt dat als je vindt dat ergens een toxische sfeer hangt, je de posts moet reporten, want dat willen we echt niet. 😅

Nee, P&A is geen toxisch forum, integendeel. Het kan er verhit aan toe gaan, dat wel. En hier en daar zit er een toxische post die we dan ook meteen willen aanpakken.

Helemaal mee eens. Ik report posts af en toe wanneer ik vind dat het taalgebruik ongepast is. Het gaat dan nooit om zaken waar ik het inhoudelijk niet mee eens ben, maar posts waarvan ik vind dat ze niet respectvol zijn. Ik vind overigens dat die reports steeds zeer snel worden behandeld, dus kudos naar de mods toe daarvoor.

Verder ben ik het eens met wat anderen hier al aangeven. Af en toe moet je gewoon even afstand nemen wanneer je voelt dat je u te hard zou opwinden, zo doe ik het toch. Een paar dagen later terugkomen helpt 😁.
 
Er zijn de laatste dagen enkele low-effort posts in enkele topics (klimaat en energie) waar ik me wel aan stoor. Het gaat dan met name om de link tussen groen en gascentrales, en dit in het belachelijke trekken. Los van de mening van mij of een poster komt dit als heel erg low-effort over, te meer omdat dit al evenveel keer weerlegd of minstens genuanceerd werd. Heel die discussie laait terug op, gaat liggen en hop op de volgende pagina denkt de volgende persoon grappig te zijn en dat zinnetje terug in een low-effort oneliner te droppen en het spel zit terug op de wagen. Lijkt wat op het "corona is een griepje volgens Van Ranst"-spelletje.
Opnieuw, deze feedback staat los van mijn mening of die van de poster, mijn frustratie zit echt in de low-effort one-liner die om de x posts gedropt wordt door iemand die denkt het wiel te hebben uitgevonden.
We mikken op discussies van enig niveau: onderbouw je stellingen met argumenten, laat holle slogans achterwege, blijf ontopic. Pas je schrijfstijl en taalgebruik aan.
 
Er zijn de laatste dagen enkele low-effort posts in enkele topics (klimaat en energie) waar ik me wel aan stoor. Het gaat dan met name om de link tussen groen en gascentrales, en dit in het belachelijke trekken. Los van de mening van mij of een poster komt dit als heel erg low-effort over, te meer omdat dit al evenveel keer weerlegd of minstens genuanceerd werd. Heel die discussie laait terug op, gaat liggen en hop op de volgende pagina denkt de volgende persoon grappig te zijn en dat zinnetje terug in een low-effort oneliner te droppen en het spel zit terug op de wagen. Lijkt wat op het "corona is een griepje volgens Van Ranst"-spelletje.
Opnieuw, deze feedback staat los van mijn mening of die van de poster, mijn frustratie zit echt in de low-effort one-liner die om de x posts gedropt wordt door iemand die denkt het wiel te hebben uitgevonden.
En vooral de low effort terugkerende circle jerk
 

Kan deze niet terug hier geplaatst worden? Ik vond dat een vrij interessant topic om te volgen, maar doordat het nu in zijn eigen subforum geplaatst is lijkt het langzaam maar zeker een stille dood te sterven. Is een pak minder actief dan voordien toen het hier stond.

Het al dan niet nut hebben van een subforum voor een handvol topics laat ik in het midden, maar imo mis je toch input in het topic door het niet meer in pol & actua te hebben.
 

Kan deze niet terug hier geplaatst worden? Ik vond dat een vrij interessant topic om te volgen, maar doordat het nu in zijn eigen subforum geplaatst is lijkt het langzaam maar zeker een stille dood te sterven. Is een pak minder actief dan voordien toen het hier stond.

Het al dan niet nut hebben van een subforum voor een handvol topics laat ik in het midden, maar imo mis je toch input in het topic door het niet meer in pol & actua te hebben.
Ik heb in het p&a overzicht een redirect naar de thread in het nieuwe subforum toegevoegd. Laten we even bekijken of lezers nu terug sneller de weg naar de thread vinden.
 

Kan deze niet terug hier geplaatst worden? Ik vond dat een vrij interessant topic om te volgen, maar doordat het nu in zijn eigen subforum geplaatst is lijkt het langzaam maar zeker een stille dood te sterven. Is een pak minder actief dan voordien toen het hier stond.

Het al dan niet nut hebben van een subforum voor een handvol topics laat ik in het midden, maar imo mis je toch input in het topic door het niet meer in pol & actua te hebben.
Mij lijkt het niet te komen door het subforum maar eerder door het feit dat het meeste ervan al gezegd is en belangrijker dat er niet nog een extra opstoot gekomen is. Is een beetje normaal.
 
Ik heb in het p&a overzicht een redirect naar de thread in het nieuwe subforum toegevoegd. Laten we even bekijken of lezers nu terug sneller de weg naar de thread vinden.

Is dit niet wat busy-work van de moderatie? Het gaat in tegen de natuurlijke ordenering van een forum als een boom.
 
Is dit niet wat busy-work van de moderatie? Het gaat in tegen de natuurlijke ordenering van een forum als een boom.
Maar als de boom op de verkeerde plek wortels uit de grond duwt, verplaatsen we die. We vonden het gezien de situatie wel goed om er een apart subforum voor te maken, en dat heeft alleen maar nut als alles er ook in staat. Het meeste moest niet verplaatst worden, maar stond daar al.
 
Maar als de boom op de verkeerde plek wortels uit de grond duwt, verplaatsen we die. We vonden het gezien de situatie wel goed om er een apart subforum voor te maken, en dat heeft alleen maar nut als alles er ook in staat. Het meeste moest niet verplaatst worden, maar stond daar al.

Niet dat soort boom.

Een boomstructuur heeft normaal geen laterale overspanningen binnen eenzelfde niveau. Hoe zit het met de activiteitsstatistieken voor en na de verplaatsen van die thread eigenlijk. Of bestaat er geen informatie met die granulariteit?
 
Wat betreft de tussenkomst in het transgendertopic, ik vind nochtans dat de discussie (voor mij althans) er heel beschaafd en correct verloopt. Er is denk ik wel degelijk begrip voor verschillende standpunten, posts van iemand met een andere mening worden zelfs geliked, er wordt imo inhoudelijk gereageerd...

Eerlijk, ik vind dit net hoe een goede discussie op P&A hoort te zijn, los van het feit of mensen interesse hebben in het onderwerp tout court.
 
Wat betreft de tussenkomst in het transgendertopic, ik vind nochtans dat de discussie (voor mij althans) er heel beschaafd en correct verloopt. Er is denk ik wel degelijk begrip voor verschillende standpunten, posts van iemand met een andere mening worden zelfs geliked, er wordt imo inhoudelijk gereageerd...

Eerlijk, ik vind dit net hoe een goede discussie op P&A hoort te zijn, los van het feit of mensen interesse hebben in het onderwerp tout court.

Ik volg u hier wel in, ik vind het zelfs een redelijk aangenaam topic om te volgen en in te posten, net omdat er respectvol wordt gereageerd. De meesten nemen ook wel hun tijd om uitgebreide posts te plaatsen waardoor de typische oneliners wat achterwege blijven.

Ik begrijp het standpunt van het mod team wel dat er herhaling bij kijken komt, maar het is in mijn ogen niet onlogisch dat dat gebeurt wanneer er bvb iets in de media verschijnt dat het meer actueel maakt. In dit geval die test van de Standaard ivm het “woke taalgebruik”. Ik vind het dan ook niet zo erg als er na x aantal tijd eens iets herhaald wordt. Het zijn dergelijke topics die ervoor zorgen dat ik mijn standpunten zelfs wat bijstel, wat toch teken is dat er deftige argumenten worden aangebracht.

Er zijn andere topics op P&A waar ik wel lees, maar niets post omdat het daar veel vermoeiender is dan hier bvb. Ik denk ook niet dat jullie (mods) hier de laatste dagen veel tussenbeide moeten komen, niet?
 
My 2 cents:
Dus bij deze onze aanbeveling als Mod team: De discussie over voornaamwoorden lijkt ons nog weinig zinvol omdat alles al verschillende keren is herhaald door iedereen, en er geen consensus wordt gevonden, noch nieuwe argumenten worden aangehaald. De discussie heeft misschien meer zin zodra er iets nieuws over in de actualiteit komt, maar dat we nu beter dat specifieke onderwerp even laten voor wat het is.
Zijn de meeste threads hier niet zo? Ik heb nog niet vaak geweten dat mensen effectief van gedacht veranderen, zeker bij zo'n ideologisch debat (zie ook: politiek, racisme, armoede, ...) lijkt het me niet alsof we snel op een consensus gaan moeten hopen.

Nu goed, ik snap dat zo'n discussie vermoeiend is en niet leuk om volgen voor buitenstaanders.
 
Bij andere threads in pol en actua (oorlog, crisis, politieke beslissingen, ...) komen er frequenter updates in het nieuws om een nieuwe impuls aan het onderwerp te geven. Bij dit onderwerp hadden we het gevoel dat er wat thread-fatigue is aan het optreden omdat er weinig nieuws te melden valt en er daardoor veel in rondjes wordt gegaan.

Soms kan het wel eens goed doen om afstand te nemen van zo'n onderwerp, maar zolang jullie vinden dat het nog nut heeft om dat onderwerp te bespreken en de posts zich aan de forumregels houden, dan kunnen we daarin volgen en zullen we niet van bovenaf opleggen dat de thread moet worden gestaakt.
 
Terug
Bovenaan