Feedback Politiek & Actualiteit

En opnieuw is die semantiek niet onbelangrijk. In een discussie waarin gepraat wordt over discriminatie en positieve actie is het wel belangrijk dat die termen scherp gesteld worden, zodat iedereen het over hetzelfde heeft. De metadiscussie over waarom dat belangrijk is, is in dat geval veel irritanter, maar ook daar valt het onder de discussie.
Je hebt gelijk dat "positieve discriminatie" niet bestaat, maar ik denk dat iedereen wel weet wat er bedoeld wordt uiteindelijk, ook al is de uitdrukking semantisch gezien niet correct. Door daar op te springen laat je toch in zekere zin de discussie ontsporen? Is het niet belangrijker om te discussiëren over het inhoudelijke dan over hoe je het zegt?
 
Komt ook voort uit het feit dat enkelen zich wat beter voelen dan de rest (of toch zo overkomen), P&A komt vaak over als een elitair clubje, waar men net niet zegt “blablablabla” als er meningen zijn die niet in hun kraam passen.
Of inderdaad er een klein puntje uitpikken en daar dan alles mee proberen in hun voordeel te laten uitdraaien.
Niet openstaan voor andere meningen toont de zwakte aan van bepaalde bewierookte leden.

Het is “maar” een forum hé, sommigen echter lijken er hun levenswerk van te maken om X of Y te viseren die niet in het elitaire clubje past (al dan niet omdat er een vermoeden is van een andere politieke kleur dan rood)
 
Komt ook voort uit het feit dat enkelen zich wat beter voelen dan de rest (of toch zo overkomen), P&A komt vaak over als een elitair clubje, waar men net niet zegt “blablablabla” als er meningen zijn die niet in hun kraam passen.

Dat vind ik zever, sorry.
Het (beoogde) niveau ligt hier inderdaad hoger dan op pakweg HLN of Facebook, maar daar stopt het dan ook.
Als ge uw mening een beetje degelijk formuleert, gaat die niet weggelachen worden als "blablablabla".
't Is daar dat het schoentje knelt hoor, niet hoe links of rechts de mening in kwestie is.

Toegegeven, er is (helaas) een zekere correlatie merkbaar, maar zoals we al te vaak moeten herhalen is correlatie niet hetzelfde als causaliteit.

On a side note: ik heb er geen enkel probleem mee om toe te geven dat ik mij beter voel dan dat volk op HLN en Facebook, maar echt veel voldoening haal ik daar verder niet uit hoor. Het is meer een vloek dan een zegen. :unsure:
 
Je hebt gelijk dat "positieve discriminatie" niet bestaat, maar ik denk dat iedereen wel weet wat er bedoeld wordt uiteindelijk, ook al is de uitdrukking semantisch gezien niet correct. Door daar op te springen laat je toch in zekere zin de discussie ontsporen? Is het niet belangrijker om te discussiëren over het inhoudelijke dan over hoe je het zegt?
Ik neem dan even mijn post als voorbeeld, en dan zie ik daar 2 pagina’s aan inhoudelijke posts, en 2 regels over die semantiek. Het gaat over het inhoudelijke, ook al worden er ook termen scherp gesteld.
 
Soms vraag ik me af of hij het er om doet, of niet.

 
Soms vraag ik me af of hij het er om doet, of niet.

Ik vind het op dit forumonderdeel ook wel zeer jammer dat de moderatie zo opvallend sterk aanwezig is in elke topic, en vaak zelfs discussies gewoon verbrod door te doen wat hier de laatste pagina al vermeldt. Dat geeft sowieso een gevoel van partijdigheid, of dat nu een correct gevoel is of niet. Mods moeten imo gewoon neutraal blijven.
Wel grappig dat ik dan op de vorige pagina moet lezen dat men dit zelf niet inziet en er "nochtans alles aan doet om net het tegenovergestelde te hebben". Juist ja...
 
Dit topic dient niet om discussies gaan uit te vechten, maar voor feedback en opbouwende kritiek over moderatie.
De post die is gelinkt, heeft niks te maken met moderatie.
 
Mods moeten neutraal zijn in hun moderatie, niet in hun standpunten in discussies. Ik geef ook al eens graag af op @Loser (
hug.gif
) maar hier doet hij toch niets mis? Hij heeft toch al vaak vrij duidelijk gemaakt dat enkel posts in het rood moderatie posts zijn?

Wordt er hier te vaak geneut op 1 specifiek woord uit een post van 1000 woorden? Absoluut, maar dat is een andere discussie.
 
Laatst bewerkt:
Dit topic dient niet om discussies gaan uit te vechten, maar voor feedback en opbouwende kritiek over moderatie.
De post die is gelinkt, heeft niks te maken met moderatie.
Akkoord, maar mijn post blijft toch valabel als feedback?
 
Een doodgewone post en discussie en die moet ons ervan overtuigen dat mods partijdig zijn en discussies verbrodden?
Ik zie het niet, sorry. Zal wel aan mijn bias liggen.
 
Een doodgewone post en discussie en die moet ons ervan overtuigen dat mods partijdig zijn en discussies verbrodden?
Ik zie het niet, sorry. Zal wel aan mijn bias liggen.
Zoals er hier zo vaak gevraagd wordt: lees het binnen zijn context het. Los van die ene link.
 
De mods moeten onpartijdig zijn in hun moderatie, niet in hun bestaan.
Ik zie nu pas dat Carrion net hetzelfde heeft gepost, toch ook bezwaarlijk een linkse rakker te noemen.
 
Tja, dat je een gevoel van onpartijdigheid overhoudt aan het feit dat mods zich in de discussies mengen en dus een positie innemen, dat kan ik natuurlijk niet betwisten. Maar ik denk dat men op onze effectieve moderatie weinig zou kunnen afdingen als die grondig onder de loep zou worden genomen.
Nu er is een vacature voor pol&actua mods he. Indien er zich goede kandidaten aandienen, houden we zeker rekening met de politieke complementariteit. Denk dat het zeker een goede zaak is als er ook binnen het mod team verschillende perspectieven aanwezig zijn. Meer dan twee kunnen we echter momenteel niet aanbieden. ;)

(PS dat zou trouwens een perfect gerechtvaardigd onderscheid zijn dat we maken tussen kandidaten en dus geen discriminatie :p).
 
Helemaal akkoord met Carrion en Nahrtent hoor, ik ben het vaak oneens met Loser en heb al geanimeerde discussies gehad, maar het is niet omdat hij mod is dat dat niet zou kunnen of mogen of dat hij daarom een neutrale mening moet hebben (buiten 1x waarbij je een post hebt geliked van Bloembak die een reactie gaf op iets wat ik totaal niet had geschreven. Daar vind ik wel dat je in de fout bent gegaan).
 
Tja, dat je een gevoel van onpartijdigheid overhoudt aan het feit dat mods zich in de discussies mengen en dus een positie innemen, dat kan ik natuurlijk niet betwisten. Maar ik denk dat men op onze effectieve moderatie weinig zou kunnen afdingen als die grondig onder de loep zou worden genomen.
Nu er is een vacature voor pol&actua mods he. Indien er zich goede kandidaten aandienen, houden we zeker rekening met de politieke complementariteit. Denk dat het zeker een goede zaak is als er ook binnen het mod team verschillende perspectieven aanwezig zijn. Meer dan twee kunnen we echter momenteel niet aanbieden. ;)

(PS dat zou trouwens een perfect gerechtvaardigd onderscheid zijn dat we maken tussen kandidaten en dus geen discriminatie :p).
Hopelijk inderdaad iemand met een heel andere kijk, het zou voor niemand kwaad doen!

Nu, ikzelf zou de slechtste mod ooit zijn voor dit onderdeel, dus de vacature ga ik in elk geval niet invullen. :unsure:
 
Tja, dat je een gevoel van onpartijdigheid overhoudt aan het feit dat mods zich in de discussies mengen en dus een positie innemen, dat kan ik natuurlijk niet betwisten. Maar ik denk dat men op onze effectieve moderatie weinig zou kunnen afdingen als die grondig onder de loep zou worden genomen.
Nu er is een vacature voor pol&actua mods he. Indien er zich goede kandidaten aandienen, houden we zeker rekening met de politieke complementariteit. Denk dat het zeker een goede zaak is als er ook binnen het mod team verschillende perspectieven aanwezig zijn. Meer dan twee kunnen we echter momenteel niet aanbieden. ;)

(PS dat zou trouwens een perfect gerechtvaardigd onderscheid zijn dat we maken tussen kandidaten en dus geen discriminatie :p).
Ik heb het in het ergernissen-topic ook al eens gezegd toen het daarover ging. In mijn ogen bestaat volledige onpartijdigheid hier niet op Pol & Actua. Dit is een subforum waarin uw eigen politieke mening toch steeds een bepaalde factor in uw beslissingen gaan zijn, hoe klein dan ook. Want laten we eerlijk zijn, veel van de moderatie die hier toegepast moet worden is puur interpretatie.

Uiteraard, "Alle negers aan de galg!" zal vrij makkelijk objectief te benaderen zijn. Maar bijvoorbeeld "Het moet niet verwonderen het opnieuw Marokkaanse jongeren zijn die voor overlast zorgen in Brussel.". Jij & Loser zijn toch ietsje meer geneigd richting het linker spectrum (daarom ben je nog geen volbloed PVDA'er eh). En voor jullie zal dat laatste sneller als racisme gezien worden dan door mij of bv. KnightOfCydonia.

Dit is geen aanval eh, maar pure onpartijdigheid is hier evenmin mogelijk als in het Jupiler Pro League topic tenzij het over echt flagrante zaken gaat. In dat opzicht zou het bij jullie rekrutering inderdaad niet slecht zijn om een oog open te houden naar een nieuwe mod die wat rechtser ingesteld is. Maar zoals eerder, dat moet dan ook weer niet een extreem-rechtse VB'er met tatoeage van DVL zijn eh.
 
Ik kan je volgen, hè. Het is niet dat ik niet weet waar het van komt. Maar ik denk dat je ten eerste nog zou schrikken over het stemgedrag van de mods, en ten tweede onderschat hoezeer alles in overleg gebeurt. Maar dat we ook graag een mod aan de rechtsere kant van het spectrum zouden willen voor P&A is denk ik geen geheim, ik heb dat al meermaals aangegeven.
 
Ik kan je volgen, hè. Het is niet dat ik niet weet waar het van komt. Maar ik denk dat je ten eerste nog zou schrikken over het stemgedrag van de mods, en ten tweede onderschat hoezeer alles in overleg gebeurt. Maar dat we ook graag een mod aan de rechtsere kant van het spectrum zouden willen voor P&A is denk ik geen geheim, ik heb dat al meermaals aangegeven.
Zo lang de mods het verschil snappen tussen "een links standpunt" en "een constructief aangebracht standpunt", is dat helemaal niet nodig. Tot nu toe heb ik daar weinig klachten over.

't Is een beetje een "kip of het ei"-discussie hé. Veel uitgesproken rechtse posters zijn iets heviger en minder diplomatisch in hun argumentering, en steken de infras dan op linkse mods omdat ze het gevoel hebben dat dat de oorzaak is van de moderatie. Maar de linkse mods zien waarschijnlijk evengoed een report binnenkomen van poster X en denken "oh jee, wat heeft hij nu weer gezegd." en gaan dan misschien iets rapper op de infra-knop duwen omwille van de historiek.

Ik vermoed dat het met mac-bc niet veel anders was, en die kunt ge bezwaarlijk rechts noemen.
 
Ik kan je volgen, hè. Het is niet dat ik niet weet waar het van komt. Maar ik denk dat je ten eerste nog zou schrikken over het stemgedrag van de mods, en ten tweede onderschat hoezeer alles in overleg gebeurt. Maar dat we ook graag een mod aan de rechtsere kant van het spectrum zouden willen voor P&A is denk ik geen geheim, ik heb dat al meermaals aangegeven.
Waarom moet je eigenlijk een rechtse mod hebben als een mod in zijn moderatie neutraal moet zijn? Maakt toch helemaal niet uit dan?

Het vetgedrukte geloof ik best, maar transparantie is alles natuurlijk. Je kan 100 keer je best doen om te zorgen voor een goede indruk, maar je hebt dikwijls maar een paar slechte nodig om perceptie helemaal te laten omslaan.
 
Terug
Bovenaan