XBOX >>> FAQ <<< Xbox

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
xtoppmks3.jpg





Xbox Series X|S
_________________________________

Series X. De snelste en krachtigste Xbox ooit.​
Series S. Minder krachtig en een disc drive ontbreekt, maar speelt dezelfde games.​



Features:
  • SSD voor kortere laadtijden
  • ondersteuning voor 120 Hz, 8K, VRR
  • ray tracing (realistischere belichting en reflecties)
  • verbeterd 3D-geluid
  • speelt ook oudere Xbox-games
  • Ultra HD Blu-ray




Xbox Game Pass
_________________________________

Online gamen vereist een Game Pass abonnement, dat je ook toegang geeft tot een selectie gratis games.​

Game Pass Core​
Game Pass PC​
Game Pass Ultimate​
€6,99 / maand​
€9,99 / maand​
€14,99 / maand​
online multiplayer op console
✓​
✓​
toegang tot een selectie van 25 games
✓​
✓​
toegang tot de volledige Xbox Game Pass bibliotheek
✓​
✓​
alle games van Xbox Game Studios vanaf dag één
✓​
✓​
toegang tot EA Play bibliotheek
✓​
✓​
cloud gaming
✓​


xbottomicjii.jpg
 
Ik ben control aan het spelen momenteel op men Series S. Speelt precies toch vlotter dan Quantum Break.
 
Amai die console is hier populair ;)

Ik heb hem gisteren geinstalleerd.
Ik vind hem qua unboxing experience, looks en installatie toch al de betere console van de twee.

Gamepass is fantastisch, alleen dat eerste gevoel bij het spelen evenaart toch de ps5 niet, de allereerste keer astro spelen daar was toch mond weer open.

Blijft wel een topper om als tweede console te hebben, zeker met gamepass erbij.
 
Amai die console is hier populair ;)

Ik heb hem gisteren geinstalleerd.
Ik vind hem qua unboxing experience, looks en installatie toch al de betere console van de twee.

Gamepass is fantastisch, alleen dat eerste gevoel bij het spelen evenaart toch de ps5 niet, de allereerste keer astro spelen daar was toch mond weer open.

Blijft wel een topper om als tweede console te hebben, zeker met gamepass erbij.
Volledig mee akkoord ;)
Zelf ook de Series X in bezit en deze is vooral als secundaire console met gamepass naast de PS5.
 
Laatst bewerkt:
Klopt! Bij het opstarten van de Series S was het: ok wat gaan we es installeren van gamepass? Ik ben ondertussen wel aan men 5e gamepass game bezig (ori uit, nu Will of wisps, quantum break uit, nu control, Tetris effect uit, FH4 bezig, Gears 5 bezig)

mop ps5 was het wauw, astro!
 
Klopt! Bij het opstarten van de Series S was het: ok wat gaan we es installeren van gamepass? Ik ben ondertussen wel aan men 5e gamepass game bezig (ori uit, nu Will of wisps, quantum break uit, nu control, Tetris effect uit, FH4 bezig, Gears 5 bezig)

mop ps5 was het wauw, astro!
Ori echt beide zalige games :love:
 
Ja, ik dacht ook eerst, oh tzal wel een rustige sidescroller zijn, nooit gedacht dat het zo vlot ging spelen, ik denk dat ik hem open 3 dagen volledig uitgespeeld heb hehe...

de 2e speelt wel wat anders, met die wisselende krachten, zeker als de krachten van op het einde van het eerste spel gewoon waart.
 
Gamepass is echt een goudmijn. Kan soms wel voor keuzestress zorgen zoals bij Netflix. Zit zelf nog op de OG Xbox One, maar gamepass is echt een serieus voordeel tov PS5 om voor een nieuwe xbox te gaan.
 
Gamepass is echt een goudmijn. Kan soms wel voor keuzestress zorgen zoals bij Netflix. Zit zelf nog op de OG Xbox One, maar gamepass is echt een serieus voordeel tov PS5 om voor een nieuwe xbox te gaan.
Yup, heb sinds vorige week ook een PS5 en ben nu feitelijk terug op XSX aan ‘t spelen. Zit zoveel moois op GamePass dat ik wel op PS5 zou willen spelen, maar ‘t is te zot om er 40+ EUR voor te dokken :unsure:
(Currently playing: Dragon Quest XI S)
 
Ja, dat is altijd het dilemma.. op welke console speel je wat ? 😀 maar uiteindelijk draait het om dat je het spel kunt spelen, op welke console is maar bijzaak op zich.

mik heb een ps5 voor de exclusives, Xbox voor gamepass en de rest zie ik wel waar ik het op koop, hangt af van het spel zelf, ik koop ze graag op stadia omdat het mij toelaat de games overal te spelen
 
Is de series S nu eigenlijk ne aanrader?
Natuurlijk samen met GamePass.

Aangezien de 2 PlayStations op de zonen hun kamer staan ben ik op zoek naar een console voor mij.
Exclusives maken me niet veel uit.
Meeste games die ik speel zijn op alle platforms te vinden dusja...

enige wat me doet twijfelen...
Ik heb nu een LG C9.
Gaat een series X /PlayStation 5 zoveel beter/mooier zijn?
Momenteel speelt de zoon hierop nu Mario Kart op de Switch en da beeld is ook al mooi 😂
 
ik zou vooral voor de series X gaan qua future proofing

Bekijk het momenteel zoals de xbox one en xbox one x.

Natuurlijk, je kan nu ook de series S kopen en wachten tot er een Seriex X plus model uitkomt ofzo.
 
Is de series S nu eigenlijk ne aanrader?
Natuurlijk samen met GamePass.

Aangezien de 2 PlayStations op de zonen hun kamer staan ben ik op zoek naar een console voor mij.
Exclusives maken me niet veel uit.
Meeste games die ik speel zijn op alle platforms te vinden dusja...

enige wat me doet twijfelen...
Ik heb nu een LG C9.
Gaat een series X /PlayStation 5 zoveel beter/mooier zijn?
Momenteel speelt de zoon hierop nu Mario Kart op de Switch en da beeld is ook al mooi 😂
Goh ja, Hangt vooral af van je eigen verwachtingen :).
Series X / PS5 gaat altijd "top-of-the-line" graphic options zijn. Als je dat echt belangrijk vindt, zou ik voor de X kiezen.
Series S gaat nieuwe / updated games normaal wel goed runnen (ik zeg hier specifiek nieuwe / updated, aangezien Series S in backward Compatibility eigenlijk de One versies draait en niet de One X versie).

Voordeel van de Series S is dat hij eigenlijk dezelfde CPU & SSD architectuur heeft als de X, maar een mindere GPU, met de bedoeling om een fatsoenlijke 1080p machine te maken ipv 4K.
Zie filmpjes bijvoorbeeld van Cyberpunk. Op de Series S draait hij vlotjes & Stabiel op 30FPS op 1080p, terwijl het op de One X geen stabiel 30 haalt op Dynamic "4K". Games waarbij CPU vaak de bottleneck zijn gaan er echt op vooruit op eender welke Series console.
Je hebt natuurlijk minder RAM, minder schijfruimte maar je betaalt ook 200 EUR minder.
De Series S is ook wel een stukje kleiner om in een kast te zetten :)

Niemand kan zeggen hoe goed de Series S in de toekomst blijft performen tov de Series X. Dat blijft een beetje afwachten, maar door zijn nieuwere CPU architectuur is de verwachting toch dat het wel nog steeds een performante 1080p machine gaat blijven.
 
Terug
Bovenaan