>>> FAQ <<< VR | Virtual Reality

De nieuwe controllers voor de PS5-VR


03_withnotice.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
YES! Goed om te zien dat Sony mee in de race blijft. Nu Microsoft nog met hun tamme kloten!
 
Ben wel benieuwd.
Hopelijk wordt de nieuwe PS VR wel wat gebruiksvriendelijker, want met al die kabels en aansluitingen en wat weet ik nog allemaal...
Ligt hier nu weer stof te vangen in de kast.
 
Ja awel ik hoop dat ze Oculus volgen en draadloos gaan want dat is inderdaad toch wel een merde.
 
Ja awel ik hoop dat ze Oculus volgen en draadloos gaan want dat is inderdaad toch wel een merde.
Is al bevestigd dat het ding een kabel zal hebben.

Ook de draadloze headsets van Oculus vereisen trouwens nog steeds een kabel wil je er zware PC-games op spelen (Oculus Link). Omgekeerd heb je de niet-draadloze-headsets van Vive, waarvoor een draadloze adapter bestaat met een prijskaartje van maar liefst 400 euro. :crazy:
 
Is al bevestigd dat het ding een kabel zal hebben.

Ook de draadloze headsets van Oculus vereisen trouwens nog steeds een kabel wil je er zware PC-games op spelen (Oculus Link). Omgekeerd heb je de niet-draadloze-headsets van Vive, waarvoor een draadloze adapter bestaat met een prijskaartje van maar liefst 400 euro. :crazy:
Haaaave you heard about virtual desktop?
Draadloos is al perfect mogelijk op quest mits je een fatsoenlijke verbinding hebt.

Standalone zou evengoed kunnen, nadeel van 1 draad en geen gescheiden videokanaal is dat je met compression en decompression zit en dit vertaalt in performance loss. Hoe beefy je hardware ook is. Virtusl desktop heeft daar geen last van.
 
Laatst bewerkt:
Waar moet je op letten als je een kabel voor de Quest 2 koopt?
Maakt 3.0 of 3.1 uit? Moet je op de lengte letten? Ik meen me te herinneren eens op Reddit gelezen te hebben dat de USB spec zegt dat je best maximum 3 meter doet. Maar 5 meter zou wel wat meer ruimte geven...
 
3 meter is mogelijk ok seated. Meet zeker goed af. Gezien ja avatar vermoed ik dus racesims only? 5 meter is sowieso wel de minimum als je bedraad iets heel actief wil doen en eventueel eens wil wegduiken in een poef.
 
3 meter is mogelijk ok seated. Meet zeker goed af. Gezien ja avatar vermoed ik dus racesims only? 5 meter is sowieso wel de minimum als je bedraad iets heel actief wil doen en eventueel eens wil wegduiken in een poef.
Waarschijnlijk het meeste uren racen ja, maar ik wil toch ook een hoop andere games proberen (bv. Arizona Sunshine).
 
Waarschijnlijk het meeste uren racen ja, maar ik wil toch ook een hoop andere games proberen (bv. Arizona Sunshine).
De betere graphics zijn de draad niet waard.

(Waarmee ik wil zeggen dat Arizona Sunshine ook native op quest is. Het spelen zonder draad overtreft de betere graphics).

Racesims in VR is wel vet. Ge ziet zoveel van een circuit dat ervoor nooit opviel. En ge ziet véél sneller welke curbs ge kunt aanvallen. En het meest vreemde. Normaal zoekt ge altijd rempunten uit. Die boom, dat bordje, dat gebouw, .... In VR is dat véél minder. Ge voelt gewoon aan waar ge moet remmen. Ik vermoed door het dieptezicht.
 
De betere graphics zijn de draad niet waard.

(Waarmee ik wil zeggen dat Arizona Sunshine ook native op quest is. Het spelen zonder draad overtreft de betere graphics).

Racesims in VR is wel vet. Ge ziet zoveel van een circuit dat ervoor nooit opviel. En ge ziet véél sneller welke curbs ge kunt aanvallen. En het meest vreemde. Normaal zoekt ge altijd rempunten uit. Die boom, dat bordje, dat gebouw, .... In VR is dat véél minder. Ge voelt gewoon aan waar ge moet remmen. Ik vermoed door het dieptezicht.

Racesims heb ik nog niet geprobeerd, moet ge daarvoor dan ne speciaal stuur voor aanschaffen voor meer realisme, of volstaan de controllers?
 
Tja... De bedoeling is een stuur hé.
De echte racesims (zoals iRacing, rFactor2, AC) zijn denk ik ook nauwelijks speelbaar met stuur?


Ik heb enkel LFS en vooral iRacing getest in VR.

LFS is ouder, maar wel beter uitgewerkt
  • Het is vet dat ge echt kunt uitstappen en rond uw auto kunt lopen.
  • Ge ziet uw eigen in de spiegel als ge voor de spiegel gaat hangen
  • Het zijn echte spiegels.
    In iRacing valt het op dat de spiegels 'plat 2D zijn' (zo een beetje precies alsof het schermpjes zijn).
 
Racesims heb ik nog niet geprobeerd, moet ge daarvoor dan ne speciaal stuur voor aanschaffen voor meer realisme, of volstaan de controllers?
Project Cars 2 is nog wel doen met een controller als je de nodige assits aan zet en die is ook goed speelbaar in VR dacht ik.
Een stuur verandert de belevenis wel volledig natuurlijk. Vooral omdat de meeste sturen tegenwoordig allemaal wel oké tot goede Force Feedback hebben waardoor je uw wagen en de hobbeltjes in de weg voelt.
 
Ik denk dat in VR met een controller ook maar vreemd is. Wordt er zo al wel een beetje motion sick van.
 
PistolWhip gekocht, en inderdaad vette game. Ben wel nog niet heel mee hoe je ook punten scoort op de beat, of die beatcombos.

Maar tis heerlijk knallen en best wel lastig, zoals superhot o_O
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan