Op dit moment bezig aan The Grey Bastards, nummer twee. True Bastards, geloof ik? De eerste was echt Sons of Anarchy met Orcs of zo :) Vond ik heel tof en vermakelijk geschreven. De tweede voegt er een heel andere fantasysfeer aan toe, en dat heeft me veel moeite gekost. Heb hem weggelegd na 1/3, maar ben er nu toch weer in begonnen en nu bevalt hij me meer. Ik denk dat ik meer vrede heb genomen met de richting waarin het uitging.
 
Ik hoop volgend jaar eens terug Het Rad Des Tijds te beginnen. Tweeënhalf jaar geleden eens aan begonnen en tot ergens halverwege het vierde boek geraakt. Wegens geboorte van ons kindje destijds geen tijd en puf om verder te lezen. Is niet bepaald een boek dat je even vijf minuten kan vastpakken.
Maar nu begint het stilletjes toch wat te kriebelen. Afgelopen zomer nog eens GoT doorgelezen, maar als ik direct aan Het Rad begin, kan ik dat precies niet met een volledig frisse blik doen.
 
Vroeger heb ik nog redelijk wat fantasy gelezen, oa LOTR, GOT, de Riftwar Saga en de Wheel of Time reeks.

Allemaal aanraders als fantasy je ding is. Van de eerste en laatste gaan ze trouwens TV series maken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn huidige doel is om me door Malazan te worstelen, maakt het gewoon moeilijk om iets anders te lezen in de komende 6 maanden
 
Mijn huidige doel is om me door Malazan te worstelen, maakt het gewoon moeilijk om iets anders te lezen in de komende 6 maanden
Succes! Ik heb de reeks twee keer gelezen, en ik ben eigenlijk nog altijd niet 100% mee. Er zitten boeken in die bij het beste horen dat ik al in het genre heb gelezen, en er zitten boeken bij die bij het slechtste horen. De eerste twee zijn ronduit geniaal, daarna is het de ene keer raak en de andere keer serieus mis dus.
 
1ste van The Stormlight Archive uit, en toch meteen al hooked. Echt leuke opbouw van de serie, ook niet te moeilijk om alles te volgen, toffe wereld, enz
 
Succes! Ik heb de reeks twee keer gelezen, en ik ben eigenlijk nog altijd niet 100% mee. Er zitten boeken in die bij het beste horen dat ik al in het genre heb gelezen, en er zitten boeken bij die bij het slechtste horen. De eerste twee zijn ronduit geniaal, daarna is het de ene keer raak en de andere keer serieus mis dus.
Ik zit in boek 4 nu, tot nu toe vind ik ze alle 4 goed. Ik zou zeggen 3 - 2 - 1 Maar je het is wel soms moeilijk om alles in mijn hoofd te houden. Af en toe een random zin die verwijst naar iets van 2 boeken terug.

Daarom dat ik nu Malazan en enkel Malazan lees. Ik vermoed dus dat ik pas aan Rythm of War zal kunnen beginnen wanneer boek 5 uitgekomen is :D
 
Voor mijn verjaardag de eerste 2 boeken van The Kingkiller Chronicle gekregen. Horen bij mijn favoriete fantasy boeken, daarom wilde ik de fysieke versie ipv op e-reader. Deze staan dus op mijn lijstje voor een re-read.
Maar geraak wel gefrustreerd (zoals velen) dat nummer 3 nog steeds niet uit is of zelfs geen release datum heeft! :mad:😩
 
Kweet niet goed als dit thuis hoort in Fantasy: Ready Player One vorig jaar uitgelezen in 3dagen, vorige week Ready Player Two besteld en vandaag toegekomen! Ik kijk er al naar uit. Boek was duizend keer beter dan de film, ik vrees een beetje voor de opvolger maar we keep an open mind!
 
Kweet niet goed als dit thuis hoort in Fantasy: Ready Player One vorig jaar uitgelezen in 3dagen, vorige week Ready Player Two besteld en vandaag toegekomen! Ik kijk er al naar uit. Boek was duizend keer beter dan de film, ik vrees een beetje voor de opvolger maar we keep an open mind!
Ik las dat het tweede deel absolute bagger is. Laat het zeker weten wat je er van vindt!
 
Het eerst boek leek mij dan ook perfect als stand alone. 2de boek zal misschien eerder uitgebracht zijn met het zicht op een 2de film?
 
Ik zit in boek 4 nu, tot nu toe vind ik ze alle 4 goed. Ik zou zeggen 3 - 2 - 1 Maar je het is wel soms moeilijk om alles in mijn hoofd te houden. Af en toe een random zin die verwijst naar iets van 2 boeken terug.

Daarom dat ik nu Malazan en enkel Malazan lees. Ik vermoed dus dat ik pas aan Rythm of War zal kunnen beginnen wanneer boek 5 uitgekomen is :D
Boek 4 heb ik me moeten door sleuren iirc. Dat is met Karsa he? Die stukken vond ik echt bagger.
 
Ik ben ook benieuwd naar jullie mening over Ready Player Two.
De eerste verleden maand aangekocht en ga die kort na nieuwjaar lezen.
 
Ik vond die eerste echt nog wel plezant. Niet te vergelijken met de film, waar alle dingen die een béétje goed doordacht waren, meteen eruit moesten.
 
Terug
Bovenaan