Escape From Tarkov

Shooter PC Escape From Tarkov

Voidski

Well-known member
Crowdfunder FE
tarkov.png


release: 27 juli 2017 (nog steeds in beta)
genre: FPS
dev: Battlestate Games

Escape from Tarkov.

Escape from Tarkov is a hardcore and realistic online first-person action RPG/Simulator with MMO features and a story-driven walkthrough.

With each passing day the situation in the Norvinsk region grows more and more complicated. Incessant warfare in Tarkov has sparked massive panic; the local population has fled the city, but those who stayed are looking to improve their fortunes at the expense of others. Having accepted the new reality, savage Tarkov locals - "Scavs" flocked into well-armed gangs and started the redivision of the city. Nowadays, Tarkov is separated by unseen borders, controlled by different groups. Gain-greedy gunmen would go to any length to have their way, including the murder of civilians and direct confrontation with the two private military companies.

The players will have to experience living in the skin of one of the mercenaries who survived the initial stage of the Tarkov conflict. After choosing one of the sides – USEC or BEAR – the player’s character starts to make his way out of the city. Tarkov is sealed off by UN and Russian military, supply chains are cut, communication with operational command is lost, and in these conditions everyone has to make his own choices of what to do and how to get out of the chaos-ridden metropolis.


Overzicht van de nuttige websites:

EFT Wiki - De bron van alle informatie, hier vind je zo goed als alles op terug.​
mapgenie.io/tarkov - interactieve maps waar je bepaalde filters op kan instellen​
Tarkovtracker.io - Geeft een overzicht van alle loot die nodig hebt voor de hideout + quests. Ook een overzicht van quests.​
Tarkov-tools - Geeft een overzicht van de Flea market price vs Trader price, overzicht van ammo, mappen en items​
 
Ik heb het heel lang gespeeld, maar het is mij te tijdsintensief om te kunnen blijven spelen. By far de beste shooter die ik al heb gespeeld.
 
Nog volk die dit (niet te serieus) speelt?
Ik vrees dat dit bij Tarkov geen optie is? Telkens ik verleid word door filmpjes zie ik comments van milsim veteranen die nostalgisch terugkijken op de simpele dagen van ARMA3.. en Raids die 4u duren.. Wie heeft daar tijd voor? :p
 
Ik vrees dat dit bij Tarkov geen optie is? Telkens ik verleid word door filmpjes zie ik comments van milsim veteranen die nostalgisch terugkijken op de simpele dagen van ARMA3.. en Raids die 4u duren.. Wie heeft daar tijd voor? :p

Geen enkele raid in Tarkov duurt gelukkig 4u. Maximum duur dat je in een game kan blijven is 50minuten op de grootste map, minimum tijd is er 10. Alles ertussen bepaal je zelf.
 
Ah ok verkeerd gelezen dan. Maar dus de grind om deftig te kunnen Raiden dan? :p
 
Is een redelijk grindy spel, then again speelt ge het ook hoedat ge zelf wilt. Het grindy gehalte hangt samen met uw game knowledge. Deze wipe was ik op een paar weken tijd lvl 40+ op een paar quests van mijn Kappa container.

Grind om te kunnen raiden is er niet bepaald. Beste manier om uw bankaccount rolling te krijgen is raids surviven. Ge neemt ook gewoon mee in een raid wat je zelf wil. Ga je gewoon met een pistol, great. Ga je mega chad, modded m4a1, slick armour en een altyn, ook goed. Je kan nog altijd gedropped worden door iemand met een makarov die een lucky headshot maakt. High risk vs high reward sorta thing.

Spel met enorm zware learning curve. Heb er ongeveer 1k hours inzitten, en het is nog maar sinds vorige wipe dat ik niet het gevoel heb dat elke game mijn ballen er worden afgeslagen. Om vervolgens plat gemept te worden met een schup. Met die schup graven ze dan ne put, steken ze uw ballen erin, en blazen ze die put op met dynamiet.

Een geniaal spel, 1 van mijn favorietjes. En ik haat shooter games.

Als er nieuwe mensen zijn hier op het forum die wat sukkelen. Ik wil gerust als ik tijd heb een handje helpen met quests, of dingen uitleggen, wat gear geven etc. Ik zit in de huidige wipe op het moment dat geld voor mij geen issue meer is :)

//edit: Het is wel een spel met vele bugs. Effe dikke disclaimer. Als je door deze bugs kan doorzien, ga je merken dat het een geweldig spel is. Indien niet gaat ge u serieus ergeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik speel voornamelijk SPTarkov eigenlijk, een singleplayer mod. Vind de gameplay van Tarkov fantastisch maar de stress van alles kwijt te geraken aan overpowered medespelers minder dusja, SPTarkov to the rescue. Het is niet perfect maar goed speelbaar zo :)
 
Ik speel voornamelijk SPTarkov eigenlijk, een singleplayer mod. Vind de gameplay van Tarkov fantastisch maar de stress van alles kwijt te geraken aan overpowered medespelers minder dusja, SPTarkov to the rescue. Het is niet perfect maar goed speelbaar zo :)

Jammer, want dan haalt ge het ganse aspect weg wat deze game nu juist een parel maakt in zijn genre
 
Jammer, want dan haalt ge het ganse aspect weg wat deze game nu juist een parel maakt in zijn genre
Goh, ieder zijn ding denk ik. Ga er mee akkoord dat dat wel een uniek aspect is van Tarkov maar het maakt het voor mij te stressy en tijdsintensief. Ik ben niet bijzonder goed online dus maar maar traag vooruitgang.
Singleplayer is het alsnog wreed tof, ik speel graag met de wapenconfigurator (echt, elke shooter zou zo een geniale configurator moeten hebben) en de A.I is zodanig goed dat het spannend blijft.
 
Had het spel al 2-3j maar gisteren pas mee begonnen nadat ik ne maar heb kunnen overtuigen om mee te spelen.
Van de 10 games ofzo als PMC/SCAV mss 1x kunnen extracten, met behulp van een interactive map dan nog.
De andere keren serieus op ons doos gekregen. Mijne stash is al bekans leeg lol :-D.
 
Had het spel al 2-3j maar gisteren pas mee begonnen nadat ik ne maar heb kunnen overtuigen om mee te spelen.
Van de 10 games ofzo als PMC/SCAV mss 1x kunnen extracten, met behulp van een interactive map dan nog.
De andere keren serieus op ons doos gekregen. Mijne stash is al bekans leeg lol :-D.

Rustig spelen is de grootste cadeau die ge uzelf kunt doen. Paar wipes geleden vloog is ook veel te snel in gevechten, en nu dat ze inertia hebben toegevoegd is het nog moeilijker om fights in de te vliegen, maar sinds ik rustig(er) speel gaat het mij echt véél beter af.
Gisteren toch 3x PMC extract op een rij kunnen doen. Mijn probleem is vooral mapkennis. Woods & Customs ken ik, maar de rest ben ik of nog nooit geweest of loop ik in verloren 😂 mapgenie.io/tarkov for the win I guess.
 
Rustig spelen is de grootste cadeau die ge uzelf kunt doen. Paar wipes geleden vloog is ook veel te snel in gevechten, en nu dat ze inertia hebben toegevoegd is het nog moeilijker om fights in de te vliegen, maar sinds ik rustig(er) speel gaat het mij echt véél beter af.
Gisteren toch 3x PMC extract op een rij kunnen doen. Mijn probleem is vooral mapkennis. Woods & Customs ken ik, maar de rest ben ik of nog nooit geweest of loop ik in verloren 😂 mapgenie.io/tarkov for the win I guess.

Yup! Ik zit al in die mindset, maar mijne maat nog niet helemaal waardoor hij pas stiller wordt als hij zelf iets hoort. Communicatie is ook nog een probleem soms, waardoor we elkaar al eens liggen hebben gehad.
Ben nu exclusief Customs aan het spelen voor map kennis op te doen.
Probleem, zoals ik in de andere thread ook al liet vallen is dat ik er vannacht wel last van had. Ingame zo intens gefocust op gehoor, dus vannacht ook bij het minste lawaai in paniek wakker geschoten. Eerste keer dat ik dat heb bij een game.
 
Yup! Ik zit al in die mindset, maar mijne maat nog niet helemaal waardoor hij pas stiller wordt als hij zelf iets hoort. Communicatie is ook nog een probleem soms, waardoor we elkaar al eens liggen hebben gehad.
Ben nu exclusief Customs aan het spelen voor map kennis op te doen.
Probleem, zoals ik in de andere thread ook al liet vallen is dat ik er vannacht wel last van had. Ingame zo intens gefocust op gehoor, dus vannacht ook bij het minste lawaai in paniek wakker geschoten. Eerste keer dat ik dat heb bij een game.

Daar had ik het in het begin ook af en toe moeilijk mee. Het inlevingsvermogen is hoog bij deze game waardoor ik soms erna wel effe moet loslaten haha.
Mapkennis is inderdaad alles in dit spel, samen met communicatie. Ik speel vooral alleen dus dan heb je dat minder, maar dan heb je andere problemen zoals uitkomen tegen 2-3 andere PMC's haha.
 
Overzicht van de nuttige websites:
EFT Wiki - De bron van alle informatie, hier vind je zo goed als alles op terug.
mapgenie.io/tarkov - interactieve maps waar je bepaalde filters op kan instellen
Tarkovtracker.io - Geeft een overzicht van alle loot die nodig hebt voor de hideout + quests. Ook een overzicht van quests.
Tarkov-tools - Geeft een overzicht van de Flea market price vs Trader price, overzicht van ammo, mappen en items

heb ze ook toegevoegd aan de OP.
 
Meest intense spel dat ik ooit online speelde.
Het kruipt in je vel. Vind het wel vrij moeilijke shooter, misschien omdat ik ook lang niet online heb gegamed.
Mapkennis is zo belangrijk, en toch moeilijk om onder de knie te krijgen.

'k Vind het een zeer geslaagde game (behalve dan de tijdelijke problemen met backend)
 
Meest intense spel dat ik ooit online speelde.
Het kruipt in je vel. Vind het wel vrij moeilijke shooter, misschien omdat ik ook lang niet online heb gegamed.
Mapkennis is zo belangrijk, en toch moeilijk om onder de knie te krijgen.

'k Vind het een zeer geslaagde game (behalve dan de tijdelijke problemen met backend)

Denk dat de moeilijkheid er ook vaak inzit dat je wordt beschoten van god weet waar. (helaas) vandaag weer 2x gekilled als ik aan het extracten ben, gewoon head-eyes gedaan. Redelijk frustrerend want dan ben je na 40min op 5 seconden van de loot die je nodig hebt voor je quest of hide out, maar part of the game I guess.
Learning curve is inderdaad ook super hoog bij deze game. Soms frustrerend, maar vaak ook heel leuk.

Ik ben er slecht in, en toch vind ik het een fijn spel, dan doen de makers wel iets goed zeker.
 
Komt inderdaad nog wel.

Ik herinner mij nog levend mijn eerste wipe met 10% survival rate. Nu zijn we 5 of 6 wipes verder denk ik, en ik hang de laatste 2 wipes altijd rond de 45 / 50% survival rate.

Mapkennis is combinatie met weten hoe de flow van de maps ligt early mid en end-raid zijn inderdaad de grootste tools om uw survival rate naar omhoog te krijgen. Dat en met een plan in uw raids gaan, en u aan uw voorgesteld plan houden.
Hoeveel keer ik al niet ben gekilled als ik van mijn initieel plan afwijk is niet te tellen.

Ik ben wel jaloers op jullie intense momenten, ik heb dit na al die jaren jammer genoeg nog amper :(
De jump scares verdwijnen wel nooit


Als iemand hier hulp nodig heeft bij quests, pm maar. Kan wel wat sherpa'en op de meeste maps

//edit indien er hier een lab chad zit, deze wipe heb ik mij voorgenomen labs eindelijk een keer te leren. Ben een shitload keycards aan het hoarden. Dus als iemand een zo goed als lab maagd wil sherpa'n. I'd be forever in your debt ;D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan