Escape From Tarkov

Shooter PC Escape From Tarkov

Voidski

Active member
Crowdfunder
tarkov82jfn.jpg

Escape from Tarkov.

Escape from Tarkov is a hardcore and realistic online first-person action RPG/Simulator with MMO features and a story-driven walkthrough.

With each passing day the situation in the Norvinsk region grows more and more complicated. Incessant warfare in Tarkov has sparked massive panic; the local population has fled the city, but those who stayed are looking to improve their fortunes at the expense of others. Having accepted the new reality, savage Tarkov locals - "Scavs" flocked into well-armed gangs and started the redivision of the city. Nowadays, Tarkov is separated by unseen borders, controlled by different groups. Gain-greedy gunmen would go to any length to have their way, including the murder of civilians and direct confrontation with the two private military companies.

The players will have to experience living in the skin of one of the mercenaries who survived the initial stage of the Tarkov conflict. After choosing one of the sides – USEC or BEAR – the player’s character starts to make his way out of the city. Tarkov is sealed off by UN and Russian military, supply chains are cut, communication with operational command is lost, and in these conditions everyone has to make his own choices of what to do and how to get out of the chaos-ridden metropolis.

Voidski

Active member
Crowdfunder
Ik heb het heel lang gespeeld, maar het is mij te tijdsintensief om te kunnen blijven spelen. By far de beste shooter die ik al heb gespeeld.

Koonut

Well-known member
Crowdfunder
Nog volk die dit (niet te serieus) speelt?
Ik vrees dat dit bij Tarkov geen optie is? Telkens ik verleid word door filmpjes zie ik comments van milsim veteranen die nostalgisch terugkijken op de simpele dagen van ARMA3.. en Raids die 4u duren.. Wie heeft daar tijd voor? :p

Voidski

Active member
Crowdfunder
Ik vrees dat dit bij Tarkov geen optie is? Telkens ik verleid word door filmpjes zie ik comments van milsim veteranen die nostalgisch terugkijken op de simpele dagen van ARMA3.. en Raids die 4u duren.. Wie heeft daar tijd voor? :p

Geen enkele raid in Tarkov duurt gelukkig 4u. Maximum duur dat je in een game kan blijven is 50minuten op de grootste map, minimum tijd is er 10. Alles ertussen bepaal je zelf.

PolletPoulet_OG

New member
Is een redelijk grindy spel, then again speelt ge het ook hoedat ge zelf wilt. Het grindy gehalte hangt samen met uw game knowledge. Deze wipe was ik op een paar weken tijd lvl 40+ op een paar quests van mijn Kappa container.

Grind om te kunnen raiden is er niet bepaald. Beste manier om uw bankaccount rolling te krijgen is raids surviven. Ge neemt ook gewoon mee in een raid wat je zelf wil. Ga je gewoon met een pistol, great. Ga je mega chad, modded m4a1, slick armour en een altyn, ook goed. Je kan nog altijd gedropped worden door iemand met een makarov die een lucky headshot maakt. High risk vs high reward sorta thing.

Spel met enorm zware learning curve. Heb er ongeveer 1k hours inzitten, en het is nog maar sinds vorige wipe dat ik niet het gevoel heb dat elke game mijn ballen er worden afgeslagen. Om vervolgens plat gemept te worden met een schup. Met die schup graven ze dan ne put, steken ze uw ballen erin, en blazen ze die put op met dynamiet.

Een geniaal spel, 1 van mijn favorietjes. En ik haat shooter games.

Als er nieuwe mensen zijn hier op het forum die wat sukkelen. Ik wil gerust als ik tijd heb een handje helpen met quests, of dingen uitleggen, wat gear geven etc. Ik zit in de huidige wipe op het moment dat geld voor mij geen issue meer is :)

//edit: Het is wel een spel met vele bugs. Effe dikke disclaimer. Als je door deze bugs kan doorzien, ga je merken dat het een geweldig spel is. Indien niet gaat ge u serieus ergeren.

Laatst bewerkt:

Buon

Active member
Crowdfunder
Ik speel voornamelijk SPTarkov eigenlijk, een singleplayer mod. Vind de gameplay van Tarkov fantastisch maar de stress van alles kwijt te geraken aan overpowered medespelers minder dusja, SPTarkov to the rescue. Het is niet perfect maar goed speelbaar zo :)

PolletPoulet_OG

New member
Ik speel voornamelijk SPTarkov eigenlijk, een singleplayer mod. Vind de gameplay van Tarkov fantastisch maar de stress van alles kwijt te geraken aan overpowered medespelers minder dusja, SPTarkov to the rescue. Het is niet perfect maar goed speelbaar zo :)

Jammer, want dan haalt ge het ganse aspect weg wat deze game nu juist een parel maakt in zijn genre

Buon

Active member
Crowdfunder
Jammer, want dan haalt ge het ganse aspect weg wat deze game nu juist een parel maakt in zijn genre
Goh, ieder zijn ding denk ik. Ga er mee akkoord dat dat wel een uniek aspect is van Tarkov maar het maakt het voor mij te stressy en tijdsintensief. Ik ben niet bijzonder goed online dus maar maar traag vooruitgang.
Singleplayer is het alsnog wreed tof, ik speel graag met de wapenconfigurator (echt, elke shooter zou zo een geniale configurator moeten hebben) en de A.I is zodanig goed dat het spannend blijft.

Bovenaan