maar je geeft zo wel je gunstige injectietarief-formule op voor de nieuwe versie?Ik ben overgestapt. Had juli 2022 (14,03€cent). Rekenend aan 2000 KWh verbruik op 1 maand heb je je vaste kosten al direct “terugverdiend”.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
maar je geeft zo wel je gunstige injectietarief-formule op voor de nieuwe versie?Ik ben overgestapt. Had juli 2022 (14,03€cent). Rekenend aan 2000 KWh verbruik op 1 maand heb je je vaste kosten al direct “terugverdiend”.
Ow dat wist ik dus ook niet... Ik dacht dat je die vaste vergoeding sowieso kwijt was als je in't eerste jaar switchte (naar andere of zelfde leverancier).Je spreekt hier altijd over de vaste kosten terugverdiend. Maar de vaste kosten worden binnen Luminus gewoon geprorateerd zolang je niet overstapt naar een ANDERE energieleverancier. Zelfs al stap je elke maand over binnen Luminus naar een andere Optifix tarief, je betaalt gewoon 1/12e van uw vaste vergoeding. Dus het zou dom zijn om niet te switchen van een duurdere Optifix contract naar een goedkopere Optifix contract, zelfs al is het maar 1 cent verschil.
Klopt, ik zou switchen.Ow dat wist ik dus ook niet... Ik dacht dat je die vaste vergoeding sowieso kwijt was als je in't eerste jaar switchte (naar andere of zelfde leverancier).
Dan kan ik beter ook switchen voor gas?
- Heb nu BEgreenfix aan 14,61 en 42,4 euro vaste vergoeding.
- Optifix gas staat op 12,70 en 17,09 euro vaste vergoeding.
Voor elektriciteit ga'k wel blijven, want zowel comfy als optifix zijn duurder dan wat ik nu betaal (nu 31,91 en 63,6 euro vaste vergoeding)

Ik ben zelf al een tijdje uit de loop wegens nog spotgoedkope optifix. Maar ik wil nu toch even mijn broer zijn contract onder de loep nemen.
Schakel ik hem beter over op optifix januari nu?
Hij heeft nu onderstaande:
Luminus Optimal voor gas en elektriciteit type tarief: variabel
![]()
Ja maar doordat die Optimal variabel is, zijn die prijzen dan ook niet in dalende lijn?
Bij Optimal blijven de prijzen nu tot eind maart hetzelfde (kwartaalbasis) en liggen nu hoger dan Optifix. Zou niet slim zijn om dan Optimal te behouden… Waarom meer betalen? Als de prijzen blijven dalen zal Optifix ook wel verder mee volgen en kun je daar steeds lager mee volgen en dat heb je dan 2 jaar vast…Ja maar doordat die Optimal variabel is, zijn die prijzen dan ook niet in dalende lijn?
Ja, maar Optimal was toch de keren dat ik gekeken had veruit bij de duurste.Ja maar doordat die Optimal variabel is, zijn die prijzen dan ook niet in dalende lijn?
Oké bedankt, ik switch hem nu naar optifix. Kijk volgende maand dan wel weer opnieuw als optifix nog daalt om opnieuw te switchen.Bij Optimal blijven de prijzen nu tot eind maart hetzelfde (kwartaalbasis) en liggen nu hoger dan Optifix. Zou niet slim zijn om dan Optimal te behouden… Waarom meer betalen? Als de prijzen blijven dalen zal Optifix ook wel verder mee volgen en kun je daar steeds lager mee volgen en dat heb je dan 2 jaar vast…
Als je de formule hebt kan je de indexparameters normaal vinden op de site van de leveranciers:Kunt ge de gasprijzen van een bepaald variabel contract van februari 2022 tot augustus 2022 ergens bekijken?![]()
Als je ook de historische tarieffiches zoekt, dan weet ik niet of er ergens iemand die bijhoudt en heb je dus pech.
ah amai handig!Energieleveranciers
Vind hier een compleet overzicht van energieleveranciers actief in België. Ontdek hun tarieven en promoties.www.mijnenergie.be
Op de energieleverancier klikken, dan kiezen voor Huidige en historische tarieven