rubenvb
Well-known member
@SomeDude zegt dus letterlijk wat hij heeft moeten betalen in een "switch-binnen-Luminus" scenario...Dit staat in contract: “De vaste vergoeding is een jaarlijkse forfaitaire vergoeding per gasaansluiting die alle vaste operationele kosten van Luminus dekt. Indien het contract vroegtijdig beëindigd wordt bij Luminus (= in het eerste jaar na de start van levering), is de klant de jaarlijkse vaste vergoeding verschuldigd per gasaansluiting. Na het eerste jaar na de start van levering wordt de vaste vergoeding enkel aangerekend in verhouding tot de werkelijke verdere duur van onafgebroken levering door Luminus voor gas.” Dus volgens mij enkel pro rata als je al langer dan 1 jaar bij Luminus bent.
Wat je quote zegt letterlijk "vroegtijdig beëindigd bij Luminus". Als je switcht tussen tarieven blijf je een overeenkomst houden bij Luminus.
Elders op hun website staat ook dat tariefswitchen gratis kan, dus het lijkt me in ieder geval allemaal wel zo dat je geen extra jaarlijkse vergoeding kwijt zal zijn bij intern switchen. Ik ga hier ook vanuit, en zal het je binnen een jaartje weten te bevestigen (hoewel SomeDude dit dus al heeft gedaan als ik 'm goed begrijp).
.