Energieleveranciers

Hieraan zie je dat je gewoonweg veel te veel betaald hebt. Ben ook overgeschakeld van Optifix elektriciteit augustus. Voor Optifix gas juli aan 14,03€cent twijfel ik nog voor Engie Direct of update Optifix. Als ik vast blijf behouden zal ik iedere maand de situatie herevalueren en uittellen 😉.
Zijt maar gerust, Luminus heeft enorm veel winst gemaakt op de contracten van augustus.

Nogmaals een bewijs dat Luminus toen de prijzen echt laag waren, veel extra (gas)volumes heeft opgekocht aan een spotprijsje en deze nadien voor woekerprijzen verkocht heeft aan hun klanten.

Zijt maar gerust, Luminus heeft enorm veel winst gemaakt op de contracten van augustus.

Nogmaals een bewijs dat Luminus toen de prijzen echt laag waren, veel extra (gas)volumes heeft opgekocht aan een spotprijsje en deze nadien voor woekerprijzen verkocht heeft aan hun klanten.
Inderdaad. De “verzekering” van augustus 2022 was een “verzekering” van hoge winsten voor luminus.

Hieraan zie je dat je gewoonweg veel te veel betaald hebt. Ben ook overgeschakeld van Optifix elektriciteit augustus. Voor Optifix gas juli aan 14,03€cent twijfel ik nog voor Engie Direct of update Optifix. Als ik vast blijf behouden zal ik iedere maand de situatie herevalueren en uittellen 😉.

Ik heb niets te veel betaald. Mijn contract startte pas vanaf 1/1 en ze hebben mij op de nieuwe tarieven al vanaf 1/1 gezet.

Allez, ook Optifix gas 2j vast augustus naar nu overgeschakeld. Heb ik dus van half september tot nu aan 23,...cent betaald. Gelukkig was ons verbruik in de herfst minder dan de helft van 2021 😏
Gaat pas in op 23/1 zie ik. Da's 1 week voor meteropname 😅

Laatst bewerkt:
Kan zijn, maar dan kun je weer overstappen…
Vergeet niet dat overstappen geld kost omdat je met vaste tarieven zit, of je moet exact na 1 jaar tijd overstappen.
Al zijn de prijzen tegenwoordig zodanig hoog, dat het vaste onderdeel van het contract niet meer zo hard doorweegt tov vroeger.

Vergeet niet dat overstappen geld kost omdat je met vaste tarieven zit, of je moet exact na 1 jaar tijd overstappen.
Al zijn de prijzen tegenwoordig zodanig hoog, dat het vaste onderdeel van het contract niet meer zo hard doorweegt tov vroeger.
Als je binnen 6 maanden overstapt mogen ze maar de helft van de vaste kosten in rekening brengen. Als je Optifix augustus hebt heb je juist geen 6 maanden gedaan en verlies je in principe bijna niets aan vaste kost (helft van vaste kosten en dat voor 5-tal maanden)… En als ik nu overstap van vast aan 14,03€cent naar vast 12,7€cent, en ik verbruik 2000 KWh op 1 maand, heb ik 20-30€ uitgespaard, dus verlies ik zeker niets tov nog een maand te wachten…

Als je binnen 6 maanden overstapt mogen ze maar de helft van de vaste kosten in rekening brengen. Als je Optifix augustus hebt heb je juist geen 6 maanden gedaan en verlies je in principe bijna niets aan vaste kost (helft van vaste kosten en dat voor 5-tal maanden)… En als ik nu overstap van vast aan 14,03€cent naar vast 12,7€cent, en ik verbruik 2000 KWh op 1 maand, heb ik 20-30€ uitgespaard, dus verlies ik zeker niets tov nog een maand te wachten…
Wordt dat effectief als overstap bekeken? Denk het niet (vaste kost blijft hetzelfde)

Ik had optifix dat afliep, dat was automatisch omgezet naar nieuwe optifix en dat heb ik dan omgezet naar andere optifix.

Heb 3* vast vergoeding pro-rata betaald (dus in totaal 1 vaste vergoeding van 17 euro)

Iemand hier die ook een Homewizard heeft? Ik zou graag mijn tarieven willen ingeven. Maar ik ken enkel de energieprijs. Die is goed voor ongeveer 75% van het totaalplaatje. Heb geen idee hoe ik die andere 25% kan uitrekenen (de transportkosten en taksen/heffingen).

Iemand hier die ook een Homewizard heeft? Ik zou graag mijn tarieven willen ingeven. Maar ik ken enkel de energieprijs. Die is goed voor ongeveer 75% van het totaalplaatje. Heb geen idee hoe ik die andere 25% kan uitrekenen (de transportkosten en taksen/heffingen).
Tarieffiche bijnemen en even in Excel putten. Echt, helemaal correct gaat dat niet zijn, maar je hebt dan toch al een idee. Geen idee bij wie je wit, maar Luminus heeft nu ook een app die uw som berekend en dan zou je daar met de regel van drie wel aan de prijs moeten geraken.

Luminus heeft nu ook een app die uw som berekend en dan zou je daar met de regel van drie wel aan de prijs moeten geraken.
Zelfde voor Engie.
Zo heb ik het ook berekend voor Home Wizard.
Nog geen idee hoe het gaat zijn met variabel tarief. Heb momenteel nog vast tot februari.
Hopelijk komen ze ook eens met een update waarbij het tarief van het verleden niet mee aanpast. Bijvoorbeeld, als ik op 01/02 nieuw tarief ingeef, gaat hij alles er voor aan dat nieuwe tarief verrekenen...
Een "van... tot" zou handig zijn.

optifix zou 20€ duurder zijn dan mijn huidig variabel tarief bij engie. Hmmmmm ik woon alleen en ben helemaal geen groot verbruiker dus ik weet niet of het echt de moeite is om over te schakelen

En als de prijzen echt inéénstuiken en de anderen beginnen ook weer vast aan te bieden (lookin at you Engie) dan kunnen we nog altijd nog es veranderen.

Terug
Bovenaan