Energieleveranciers

Jep, Comfy is dus de (nieuwe?) Optifix dan?
En hoe gebeurt overstappen van Optifix Aug dan?
  • Nieuw contract
  • Contract aanpassen
  • Contract stopzetten (en nieuw kiezen)
Inloggen op MyLuminus, dan surfen naar de pagina van Optifix zelf:
Klant worden > Bestaande klant en doorklikken.

Optifix is wel gewoon beschikbaar op de website, maar verbergen ze weer een beetje.

Bij het berekenen van je prijs moet je onderaan op 'ontdek ons volledig aanbod' klikken. Dat staat mooi weggestopt in het lichtgrijs.

Overstappen kan gewoon via my Luminus. Via contracten kan je kiezen voor tarief aanpassen. Daar kan je wisselen van contract als je al klant bent.

Voila, aanvraag voor wijziging naar de nieuwe Optifix tarieven zijn ook ingediend. Scheelt toch weer wat met de augustus Optifix.

Het feit dat Luminus zo’n lage injectietarieven voor elektriciteit van zonnepanelen biedt wijst er volgens mij op dat ze verwachten dat de elektriciteitsprijs nog verder zal dalen/laag blijft. Voor gas hetzelfde: de Europese gasvoorraden zijn nog voor 83% gevuld waardoor de wintervoorraden voor volgend jaar minder bijgevuld moeten worden, in China is het chaos met Covid, dus geen economische heropleving, de Europese economie zal in 2023 een serieuze klap krijgen, er is enorm veel gas-en energieinfrastructuur bijgekomen, … De hoge gasprijzen komen niet meer terug en Luminus weet dat. Variabel momenteel is een betere keuze. In mei ga ik terug tijdelijk een zekerheid inbouwen.

Laatst bewerkt:
Thanks voor de info, BG-helden! :fingerguns_r:

Ik dacht dat een interne overstap binnen Luminus (Optifix Aug -> Optifix Jan) ongeveer 21d zou duren, dus ik betaal deze maand wel nog mijn huidig contract gewoon.
Dat dacht ik ook maar ik heb eind september een tarief wijziging aangevraagd en dat is nog altijd niet in orde.

Optifix is wel gewoon beschikbaar op de website, maar verbergen ze weer een beetje.

Bij het berekenen van je prijs moet je onderaan op 'ontdek ons volledig aanbod' klikken. Dat staat mooi weggestopt in het lichtgrijs.

Overstappen kan gewoon via my Luminus. Via contracten kan je kiezen voor tarief aanpassen. Daar kan je wisselen van contract als je al klant bent.
Merci voor de info! Had nog Optifix van juli '22, voor elektriciteit is het interessanter die nog te houden, maar gas is nu iets goedkoper door over te stappen.

Voila, aanvraag voor wijziging naar de nieuwe Optifix tarieven zijn ook ingediend. Scheelt toch weer wat met de augustus Optifix.

Dat lukt precies niet hier.

Ik word doorgestuurd naar de pagina 'contracten en diensten' op My Luminus, maar daar kan ik niet switchen van de ene optifix naar de andere. Zie ik iets over het hoofd?

Edit: bij de productpagina gewoon verderklikken en doorscrollen - mea culpa.

Het feit dat Luminus zo’n lage injectietarieven voor elektriciteit van zonnepanelen biedt wijst er volgens mij op dat ze verwachten dat de elektriciteitsprijs nog verder zal dalen/laag blijft. Voor gas hetzelfde: de Europese gasvoorraden zijn nog voor 83% gevuld waardoor de wintervoorraden voor volgend jaar minder bijgevuld moeten worden, in China is het chaos met Covid, dus geen economische heropleving, de Europese economie zal in 2023 een serieuze klap krijgen, er is enorm veel gas-en energieinfrastructuur bijgekomen, … De hoge gasprijzen komen niet meer terug en Luminus weet dat. Variabel momenteel is een betere keuze. In mei ga ik terug tijdelijk een zekerheid inbouwen.
Injectie is altijd variabel.

In mijn geval (optifix april)
oktober: dag: 16ct / nacht 10ct
november: dag: 18ct / nacht 12 ct

Dat lukt precies niet hier.

Ik word doorgestuurd naar de pagina 'contracten en diensten' op My Luminus, maar daar kan ik niet switchen van de ene optifix naar de andere. Zie ik iets over het hoofd?
Onderaan de verschillende contract keuzes staat er een link waar je naar de rest van de contracten kan gaan. Het staat zoals gewoonlijk weeral verstopt.

Pfff, er is serieus aan de injectie formule gerommeld bij Optifix januari.
Dat ik weg moet van Optifix augustus is duidelijk, maar toch nog eens vergelijken met variabele tarieven dan. Ecopower lijkt me een goeie als je daar terug binnen geraakt voor de PV houders met veel injectie.

ETmMNuM.png

Pfff, er is serieus aan de injectie formule gerommeld bij Optifix januari.
Dat ik weg moet van Optifix augustus is duidelijk, maar toch nog eens vergelijken met variabele tarieven dan. Ecopower lijkt me een goeie als je daar terug binnen geraakt voor de PV houders met veel injectie.

ETmMNuM.png
Idd, ik merkte het ook net. Ze zullen hun broek te hard gescheurd hebben aan die hoge injectietarieven. :D

Kan iemand mij zeggen of het de moeite is om bijvoorbeeld snachts uw thuisbatterij vol te laden via het net nu het capaciteitstarief is ingevoerd zodat je overdag uw pieken kunt afvlakken?

Ik wil een familielid overzetten, maar inloggen lukt niet meer. De site ligt zo goed als plat.
Goede PR van Luminus. Eerst als laatste een vast contract aanbieden en nu als eerste.

Toch even advies vragen aangezien de meesten er meer van af weten dan ikzelf.
Stappen we best over of niet?

Situatie ouders:
Hebben optifix elektriciteit van Augustus 2022 (dag aan 58.89, nacht aan 45.59, vaste vergoeding van 17.09).

Nieuwe optifix elektriciteit is dag aan 41.90, nacht aan 30.59, vaste vergoeding aan 17.09.

Overschakelen of nog maand afwachten?
Indien overschakelen, kan je gewoon van de ene optifix naar de andere optifix?

Situatie van mezelf:
Heb BEGreenfix elektriciteit (31.9 enkelvoudige meter, vaste vergoeding 63.6 euro).
Nieuw tarief enkelvoudige meter is 35.67, dus overstappen lijkt me hier niet van toepassing.

Heb BEgreenfix gas (14.60 en vaste vergoeding van 42,4 euro).
Nieuwe prijs is 12.70 en vaste vergoeding 17.09 euro.

Overschakelen op optifix? Of nog even wachten?

Laatst bewerkt:
Ik wil een familielid overzetten, maar inloggen lukt niet meer. De site ligt zo goed als plat.
Goede PR van Luminus. Eerst als laatste een vast contract aanbieden en nu als eerste.
De prijszetting is anders ook niet slecht van die Optifix gas als je vergelijkt met de variabele contracten.

Luminus optifix juni 2022 is momenteel nog voordeliger. We kijken de kat uit de boom.
Ik betaal ongeveer 10c en 13 c dag/nacht voor elektriciteit (tarieven easy3 van vorig jaar september)
En 8.8 c voor gas

Dus voor mij is het momenteel nog een no brainer.

Bon, heb Engie Easy geannuleerd wegens veel te duur en Optifix gas genomen. 12c/kWh is niet veel slechter dan de goedkoopste variabele en wisselen kan later altijd. Voorlopig neem ik deze verzekering weer voor 2 jaar. De gasfactuur gaat van 6500 euro naar 3750 euro per jaar. Nog steeds zeer hoog, maar al veel beter. Eens verhuisd zitten we op een kost van 8-900 euro/jaar voor verwarming op 22,5 graden + warm water.

Binnenkort terug zonnepanelen + terugdraaiende teller. Dus voorlopig maakt dat niet heel veel uit.

Indien overschakelen, kan je gewoon van de ene optifix naar de andere optifix?
Ja, heb ik gedaan. Ik wacht wel nog op de bevestiging maar denk wel dat het geen probleem is.

Momenteel ligt de site wel plat, waarschijnlijk door de drukte van het nieuws dat ze weer vaste tarieven aanbieden.

Terug
Bovenaan