Energieleveranciers

10cent voor gas bij Engie Direct.
Ik zit bij Engie Easy (kwartaalprijzen) en heb nu nog steeds 25 cent.
Vorige maand ook al t dubbel mogen betalen. Ik weet wat te doen.

Mij hebben ze sinds 17 september ook op easy gezet.
Ook eens kijken wat de prijs van januari gaat worden.
Zijn er kosten als je veranderd?

Engie easy is een TTF103 zeker? Heb de exacte cijfers niet bij de hand en ook niet opgevolgd vorige maand maar ik vermoed dat die ergens rond de 12 cent ofzo zal uitkomen voor Q1 23.

Allez luminus, we zijn 2023, waar is da nieuw vast tarief?
't Is Optifix voor 2 jaar. Kan het al zien staan bij de sectie om contract aan te passen. Maar als je klikt op "bijzondere voorwaarden", dan wordt je terug naar't vorige scherm gekicked. Dus nog geen idee wat de tarieven zijn.

't Is Optifix voor 2 jaar. Kan het al zien staan bij de sectie om contract aan te passen. Maar als je klikt op "bijzondere voorwaarden", dan wordt je terug naar't vorige scherm gekicked. Dus nog geen idee wat de tarieven zijn.
Mss terug de tarieven van augustus.

Engie easy is een TTF103 zeker? Heb de exacte cijfers niet bij de hand en ook niet opgevolgd vorige maand maar ik vermoed dat die ergens rond de 12 cent ofzo zal uitkomen voor Q1 23.
formule exclusief btw van toepassing voor Januari 2023 is:
  • Afname: 2,2372 + (0,1000 x TTF103 (Heren))

Volgens tariefkaart van januari is het 25 cent.

Bovenstaande prijs werd berekend op basis van de Kwartaal parameter TTF103 (Heren) = 212,3097 €/MWh, van toepassing tijdens het 4de trimester 2022. De parameter TTF103 (Heren) wordt berekend en gepubliceerd door ENGIE (zie engie.be).

Let op, dit is niet de werkelijke prijs voor december. Als je de voorwaarden van de tarieffiche van vandaag bekijkt:

Ter informatie, de weergegeven prijzen worden berekend op basis van de laatst gekende waarde van ZIG DAM ( November 2022: 84,9247€/MWh). De historiek van de ZIG DAM waarden is raadpleegbaar op engie.be De geschatte jaarlijkse parameter ZIG DAM bedraagt 129,9793 €/MWh voor deze maand

Blij dat in november mijn Engie Direct gascontract ingegaan is.

Gasverbruik in december 2022 +2.5% tegenover december 2021. Voor België kan ik niet direct up-to-date graaddagen data vinden maar op basis van data uit Nederland is deze december een stuk kouder geweest.

Elektriciteitsverbruik -11%.

formule exclusief btw van toepassing voor Januari 2023 is:
  • Afname: 2,2372 + (0,1000 x TTF103 (Heren))

Volgens tariefkaart van januari is het 25 cent.

Bovenstaande prijs werd berekend op basis van de Kwartaal parameter TTF103 (Heren) = 212,3097 €/MWh, van toepassing tijdens het 4de trimester 2022. De parameter TTF103 (Heren) wordt berekend en gepubliceerd door ENGIE (zie engie.be).

Is dat nu de prijs voor Q1 2023 voor engie easy? Want dan ga ik niet over, nog duurder dan optifix. Morgen eens bellen maar engie, of ik nog naar direct kan en anders maar annuleren…

Blij dat in november mijn Engie Direct gascontract ingegaan is.

Gasverbruik in december 2022 +2.5% tegenover december 2021. Voor België kan ik niet direct up-to-date graaddagen data vinden maar op basis van data uit Nederland is deze december een stuk kouder geweest.

Elektriciteitsverbruik -11%.

Ik heb 35% minder verbruik tov December vorig jaar :).

ik kan overstappen in de "my luminus"
ik zie deze prijzen voor optifix 2 jaar elektriciteit:

enkelvoudig: 35,67
dag 41,90
nacht 30,59
Vergoeding geïnjecteerde energie (c€/kWh)2
dag 10,86
nacht 13,56
Vaste vergoeding (€/jaar) 17,09 17,09

Terug
Bovenaan