Energieleveranciers

Je kan van Luminus ook op 21 dagen naar een andere leverancier.
Heb Luminus optifix op 21/12 opgezegd en contract beëindigd op 11/01. Vanaf 12/01 zit ik bij Engie.
Ah kijk, handig om te weten. In dit geval heb je waarschijnlijk wel de vaste vergoeding aan je fles, waar volgens de "verander gratis van tarief" teksten op de website van Luminus ik in de waan blijf dat ze die toch gewoon pro rata aanrekenen per contract indien je binnen Luminus blijft.
Indien niet ga ik toch wel even een telefoontje plegen denk ik.

Ah kijk, handig om te weten. In dit geval heb je waarschijnlijk wel de vaste vergoeding aan je fles, waar volgens de "verander gratis van tarief" teksten op de website van Luminus ik in de waan blijf dat ze die toch gewoon pro rata aanrekenen per contract indien je binnen Luminus blijft.
Indien niet ga ik toch wel even een telefoontje plegen denk ik.

Die 17€ mogen ze hebben. De verwachting is dat een m3 gas 1€ minder kost en ik nog makkelijk 6-800m3 zal verbruiken in Q1 2023… tel maar uit :)

Die 21 dagen starten dan te lopen vanaf dat het contract ingaat?
Ik heb ook in Augustus ingetekend en mijn contract start op 1/1, maar ik kan nog niet veranderen op hun website.

(Ik ga mijn dossier niet meer in detail posten)

Sinds ik 2 maand geleden tegen de deurwaarder heb gezegd, dat hij de grootste boom in mag kruipen (figuurlijk, ik heb dat niet letterlijk gezegd), en dat ik echt niet ga betalen, omdat Mega geen gelijk heeft, is het akelig stil geworden, rond die mens.

Mega is schriftelijk ondertussen wel gezwicht doordat ik op trustpilot een 100% sluitend dossier PUBLIEKELIJK heb gepost (waar echt geen speld tussen te krijgen is) en ondertussen ook de ombudsdienst mij volledig gelijk heeft gegeven.

Ze hebben ondertussen nu al 2x gezegd dat ik 100% gelijk heb en dat ze de correctie gaan doorvoeren, echter dat is nog steeds niet gebeurd, dus ik vertrouw dit zaakje niet en ik heb geen idee of Mega mijn dossier nu 'on hold' gezet heeft bij de deurwaarder of niet.

Iemand een idee hoelang het kan duren voor een dagvaarding in de bus kan vallen, nadat je de laatste verwittiging van een deurwaarder door de "papierversnipperaar" hebt gedaan? :tongue:

Laatste verwitting tot betaling van het verschuldigde bedrag (+ nalatingheidsinteresten), vooraleer een dagvaarding zal verstuurd worden ;)
Neem contact op met de deurwaarder met de vraag of mega de vordering al heeft ingetrokken. Zo moeilijk is dat nu toch ook niet?

Neem contact op met de deurwaarder met de vraag of mega de vordering al heeft ingetrokken. Zo moeilijk is dat nu toch ook niet?
De deurwaarder is al bijna even erg als Mega qua communicatie ;) Of had je iets anders verwacht dan? :unsure:
Tussen een email die ik stuur en een antwoord verkrijgen van hem, zit gemiddeld 2-3 maand tussen.
Bellen is al helemaal hopeloos ..

Even nagekeken
Mailtje verstuurt naar de deurwaarder "06/07/2022 19:39:47"
Reactie deurwaarder "12/10/2022 11:16:36": ... mijn klant bevestigt dat de sommen nog verschuldigd zijn ..
We nodigen u uit om zo snel mogelijk een voorstel voor een afbetalingsplan te nemen
Bij gebreke aan deze, zal de procedure verder lopen en zal u voor de rechtbank moeten verschijnen (dagvaarding)

Mailtje terug dat dit niet klopt (met uitleg) en of hij het nog eens zou bekijken (maar dat ik dit nu echt wel beu ben)
... Momenteel geen reactie teruggekregen ..

En dan hier de laatste conversaties met Mega

18/10/2022
Jammer genoeg moet ik constateren dat u overschot van gelijk heeft. Ik doe het nodige om dit te laten rechtzetten en de eindfactuur te laten aanpassen naar het correcte bedrag (met de juiste korting eraan toegevoegd). Eens dit gebeurd is, is de hoofdsom voldaan en laat ik het dossier bij de gerechtsdeurwaarder schrappen.

17/11/2022 11:34
We hebben uw klacht via de ombudsdienst goed ontvangen. Gezien de grote drukte, staan zij toe dat we u rechtstreeks contacteren en volgen ze mee in CC. Bij nazicht in het systeem kan ik zien dat er een correctie is gevraagd voor uw slotfactuur in verband met de korting. Van de moment dat de slotfactuur is gecorrigeerd wordt ze u ook verzonden.

---

Misschien is dit fout van mij, maar dit dossier loopt al sinds 28/01/2022 (!). En ik ben het gewoon beu om te blijven er achter te zitten, om te horen hoe ver ze staan met mijn dossier (dat dus nog altijd openstaat).

Laatst bewerkt:
Ook net gehad. Snap er de ballen van hoor. Vandaag de dag moet je niet anders doen als particulier dan alle cijfertjes zitten opzoeken. Kotsmisselijk word ik daarvan.

Waarom gaat het van -0.369 naar +0.03 voor injectie? Meaning? Je krijgt geen cent meer voor je injectie?
Euhm ik ben misschien slecht in tellen hé.

Maar als ik lees dat ik van -0.369 cent per kwh ga voor mijn injectie naar 0.03€cent dan wil dat zeggen dat ik MEER krijg.
Is dus gewoon een correctiemodifier die ze toepassen. Waarom, geen idee. Waarschijnlijk omdat hun model stelt dat het dan nog voordelig is of omdat het niet zoveel uitmaakt. Laat ons duidelijk zijn dit is een verschil van 0.00399€ / kwh... toch niet iets om over wakker te liggen zou ik zeggen...

Gewoon een keuze maken, die als je variabel bent op regelmatig tijdstip eens vergelijken als je er de zin voor hebt, en gewoon business as usual.

Je kan van Luminus ook op 21 dagen naar een andere leverancier.
Heb Luminus optifix op 21/12 opgezegd en contract beëindigd op 11/01. Vanaf 12/01 zit ik bij Engie.

Hoe heb je dit juist gedaan? Gewoon bij Engie ingetekend en zij doen de rest?
Mijn optifix contract begint op 1/1 en ik wil er asap vanaf en betaal graag de vaste vergoeding.

Maar als ik lees dat ik van -0.369 cent per kwh ga voor mijn injectie naar 0.03€cent dan wil dat zeggen dat ik MEER krijg.
Is dus gewoon een correctiemodifier die ze toepassen. Waarom, geen idee. Waarschijnlijk omdat hun model stelt dat het dan nog voordelig is of omdat het niet zoveel uitmaakt. Laat ons duidelijk zijn dit is een verschil van 0.00399€ / kwh... toch niet iets om over wakker te liggen zou ik zeggen...

Gewoon een keuze maken, die als je variabel bent op regelmatig tijdstip eens vergelijken als je er de zin voor hebt, en gewoon business as usual.

Modifier? Ik denk het niet :o Leest voor mij gewoon als zijnde de nieuwe prijsvoorwaarden, zoals ze het zelf ook verwoorden.

Modifier? Ik denk het niet :o Leest voor mij gewoon als zijnde de nieuwe prijsvoorwaarden, zoals ze het zelf ook verwoorden.
Ja, dat is hetzelfde hé. Maar het is een aanpassing in uw voordeel. Als is dat gewoon morrelen in de marge. Aangezien ze in de meeste gevallen dan eerder een aanpassing doen in hun variabele component. Om dan met de vaste component dat te beperken of iets te vergroten op basis van hun statistieken. Bij x personen komt dat voordeliger uit om de variabele te vergroten rekening houdende met de te verwachten marktprijzen, bij andere komt dat nadelig uit. Maar globaal gezien brengt dat x% meer op.

Maar opnieuw om te klagen over een stijging voor de injectie van 0.0039cent... /kwh of zelfs te zeggen dat je er kotsmisselijk van wordt... meh.

Sowieso hebben ze het recht om die voorwaarden aan te passen. Net zoals de index op uw loon uw prijsvoorwaarden aanpast ;).

Nog steeds geen energiepremie ontvangen.
Is het bij andere mensen hier bij Luminus al in orde?
Screenshot-2022-12-26-175713.jpg

Ook net gehad. Snap er de ballen van hoor. Vandaag de dag moet je niet anders doen als particulier dan alle cijfertjes zitten opzoeken. Kotsmisselijk word ik daarvan.

Waarom gaat het van -0.369 naar +0.03 voor injectie? Meaning? Je krijgt geen cent meer voor je injectie?

Het vaste deel van de injectie stijgt 0.6cent, maar het variabele deel zakt. Dus voor injectie doe je enkel voordeel als de EPEX DAM laag is.
Als de parameter EPEX DAM lager dan 137 is, ben je in het nieuwe model beter uit voor injectie.

Aan de kenners hier... Zit ik nog ok bij "Luminus BeGreen Fix" (vast contract tot september 2023)?

Elektriciteit: 31,9 c/kwh
Gas: 14,6 c/kwh

(Geen zonnepannelen, geen elektrische auto)

voor degene met luminus optifix die er niet vanaf willen…

Ik heb telefoon gekregen met een voorstel om alsnog te blijven en 300€ korting te krijgen. Dus doe alsof je overgaat en wacht af. Als ze niet bellen kan je na 13 dagen nog steeds annuleren…

Wie niet waagt blijft maagd…

Terug
Bovenaan