Energieleveranciers

Dus die prijzen dat op de tariefkaarten staan zouden dan ook degene zijn die ik met mijn huidige tarieven zou moeten betalen?

Ja, komt 8% bij voor iedereen.

De distributienettarieven in Vlaanderen stijgen in 2024 gemiddeld met 8 procent. Dat meldt de Vreg. Voor gezinnen komt er zo gemiddeld 45 euro bij op hun energiefactuur.

Zonet ook weer nieuw contractje aangemaakt voor Luminus basic fix gas en elektriciteit.
Elke keer het zakt wijzig ik terug.

Ja, komt 8% bij voor iedereen.

De distributienettarieven in Vlaanderen stijgen in 2024 gemiddeld met 8 procent. Dat meldt de Vreg. Voor gezinnen komt er zo gemiddeld 45 euro bij op hun energiefactuur.
Thx!

Ik had er een tijdje geleden idd iets over gelezen maar had er niet bij stilgestaan dat dit hierdoor kwam.
Zonet ook weer nieuw contractje aangemaakt voor Luminus basic fix gas en elektriciteit.
Elke keer het zakt wijzig ik terug.
Idem!

Ook ingetekend van TotalEnergies Pixel Blue (Variabel) naar Luminus BasicFix. Ik betaal wel wat meer maar ik kan de laatste tijd niet meer aan die tariefkaarten uit van hen, wat een soepje daar. De ene keer is hun vaste vergoeding 25€, dan weer 75€, de maand erna 90€ ...

Gas ook gewisseld naa Basicfix. Op jaarbasis zal het een 50-60 euro schelen, maar doe het vooral voor de 2 jaar.
Elektriciteit is vanaf vandaag bij ecopower, voorlopig scheelt dat wel wat ivm optifix dat ik had :).

Niet dat de besparingen masaal zijn, maar alles helpt.

Wij hebben een variabel contract bij Energie.be sinds januari 2022. Ik checkte zonet de tariefkaart ( is nog die van december, tarieven januari zullen er binnenkort opkomen en vermoedelijk nog wat lager liggen) en vroeg me af of onderstaande tarieven nog concurrentieel zijn, of dat ik beter switch naar een ander contract/leverancier?

Bedankt!è

Wij hebben een variabel contract bij Energie.be sinds januari 2022. Ik checkte zonet de tariefkaart ( is nog die van december, tarieven januari zullen er binnenkort opkomen en vermoedelijk nog wat lager liggen) en vroeg me af of onderstaande tarieven nog concurrentieel zijn, of dat ik beter switch naar een ander contract/leverancier?

Bedankt!è
Gasprijzen zijn weer gedaald op de markt dus zal wss wel weer rond de 4 a 4,5 cent per kWh komen te liggen.
Variabel staat nu rond de 7. Das een besparing van 2,5 a 3 eurocent per kWh. Je verbruikt ongeveer 15 a 20 procent van je totale gasvoorraad in januari. Als je dan 2000 kWh zou verbruiken dan bespaar je 60 euro in die maand.

Gasprijzen zijn weer gedaald op de markt dus zal wss wel weer rond de 4 a 4,5 cent per kWh komen te liggen.
Variabel staat nu rond de 7. Das een besparing van 2,5 a 3 eurocent per kWh. Je verbruikt ongeveer 15 a 20 procent van je totale gasvoorraad in januari. Als je dan 2000 kWh zou verbruiken dan bespaar je 60 euro in die maand.
Volgens de tariefkaart ligt mijn gasprijs voor december op 5,34 €? Waar haal je die 7 cent?

Gokje voor januari als je kijkt dat de ttf index weer gedaald is van rond de 40 naar rond de 30
Nu snap ik er niets meer van, sorry:D Je zegt dat variabel rond de 7 cent ligt nu, maar ik zit nu op 5,34 cent voor december. Mijn tarief voor januari zal dus vermoedelijk onder de 5 liggen. Dan lijkt het mij toch dat ik heel dicht tegen jouw shcatting van 4 a 4,5 cent/kwh zal zitten en dat het dus weinig zin heeft om te veranderen? Of zie ik dat verkeerd?

Nu snap ik er niets meer van, sorry:D Je zegt dat variabel rond de 7 cent ligt nu, maar ik zit nu op 5,34 cent voor december. Mijn tarief voor januari zal dus vermoedelijk onder de 5 liggen. Dan lijkt het mij toch dat ik heel dicht tegen jouw shcatting van 4 a 4,5 cent/kwh zal zitten en dat het dus weinig zin heeft om te veranderen? Of zie ik dat verkeerd?
Sorry bedoelde vast rond de 7 ;) scusie

Dus conclusie... Blijven waar ik zit?
Tja wie kan dat voor jou beslissen. Ik ben nu ook pas geswitcht naar vast gewoon omdat ik 6,9 aanvaardbaar vind voor de komende periode, ook al betaal ik nu dees maand een stuk meer tov variabel.ik heb gewoon gekeken naar wat ik vandaag maandelijks als voorschot betaal voor mijn variabel contract. Vast zou nu evenveel zijn, en ook al trekken we wss wel terug voor de variabele, dat bedrag dat we betalen voelt gewoon comfortabel.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan