Callandt95
Member
hupla, zonet ook geswitched van basicfix elektriciteit van december en optifix gas van juni naar deze maand 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Dus die prijzen dat op de tariefkaarten staan zouden dan ook degene zijn die ik met mijn huidige tarieven zou moeten betalen?Dat ging sowieso stijgen in 2024 he. Ook voor je contract van vorig jaar.
Dus die prijzen dat op de tariefkaarten staan zouden dan ook degene zijn die ik met mijn huidige tarieven zou moeten betalen?
Thx!Ja, komt 8% bij voor iedereen.
De distributienettarieven in Vlaanderen stijgen in 2024 gemiddeld met 8 procent. Dat meldt de Vreg. Voor gezinnen komt er zo gemiddeld 45 euro bij op hun energiefactuur.
Idem!Zonet ook weer nieuw contractje aangemaakt voor Luminus basic fix gas en elektriciteit.
Elke keer het zakt wijzig ik terug.
Toch zolang ze niet terug een verbrekingsvergoeding introduceren.Zonet ook weer nieuw contractje aangemaakt voor Luminus basic fix gas en elektriciteit.
Elke keer het zakt wijzig ik terug.
De injectievergoeding is toch iets gestegen van basicfix?Injectie trekt wel op geen zak, maar we gaan dan maar onze laadpaal in stellen om die beschikbare stroom in de auto te pompen aan terugbetaald Creg tarief![]()
Hetzelfde hier! Elektriciteit wacht ik nog even af.Ja, gewisseld van Optifix juni naar Basicfix Januari. 6.93 is goed.
.
Gasprijzen zijn weer gedaald op de markt dus zal wss wel weer rond de 4 a 4,5 cent per kWh komen te liggen.Wij hebben een variabel contract bij Energie.be sinds januari 2022. Ik checkte zonet de tariefkaart ( is nog die van december, tarieven januari zullen er binnenkort opkomen en vermoedelijk nog wat lager liggen) en vroeg me af of onderstaande tarieven nog concurrentieel zijn, of dat ik beter switch naar een ander contract/leverancier?
![]()
![]()
Bedankt!è
Volgens de tariefkaart ligt mijn gasprijs voor december op 5,34 €? Waar haal je die 7 cent?Gasprijzen zijn weer gedaald op de markt dus zal wss wel weer rond de 4 a 4,5 cent per kWh komen te liggen.
Variabel staat nu rond de 7. Das een besparing van 2,5 a 3 eurocent per kWh. Je verbruikt ongeveer 15 a 20 procent van je totale gasvoorraad in januari. Als je dan 2000 kWh zou verbruiken dan bespaar je 60 euro in die maand.
Gokje voor januari als je kijkt dat de ttf index weer gedaald is van rond de 40 naar rond de 30Volgens de tariefkaart ligt mijn gasprijs voor december op 5,34 €? Waar haal je die 7 cent?
Nu snap ik er niets meer van, sorryGokje voor januari als je kijkt dat de ttf index weer gedaald is van rond de 40 naar rond de 30
Je zegt dat variabel rond de 7 cent ligt nu, maar ik zit nu op 5,34 cent voor december. Mijn tarief voor januari zal dus vermoedelijk onder de 5 liggen. Dan lijkt het mij toch dat ik heel dicht tegen jouw shcatting van 4 a 4,5 cent/kwh zal zitten en dat het dus weinig zin heeft om te veranderen? Of zie ik dat verkeerd?Sorry bedoelde vast rond de 7Nu snap ik er niets meer van, sorryJe zegt dat variabel rond de 7 cent ligt nu, maar ik zit nu op 5,34 cent voor december. Mijn tarief voor januari zal dus vermoedelijk onder de 5 liggen. Dan lijkt het mij toch dat ik heel dicht tegen jouw shcatting van 4 a 4,5 cent/kwh zal zitten en dat het dus weinig zin heeft om te veranderen? Of zie ik dat verkeerd?
scusieDus conclusie... Blijven waar ik zit?Sorry bedoelde vast rond de 7scusie
Tja wie kan dat voor jou beslissen. Ik ben nu ook pas geswitcht naar vast gewoon omdat ik 6,9 aanvaardbaar vind voor de komende periode, ook al betaal ik nu dees maand een stuk meer tov variabel.ik heb gewoon gekeken naar wat ik vandaag maandelijks als voorschot betaal voor mijn variabel contract. Vast zou nu evenveel zijn, en ook al trekken we wss wel terug voor de variabele, dat bedrag dat we betalen voelt gewoon comfortabel.Dus conclusie... Blijven waar ik zit?