Energieleveranciers

Zwaar aan het twijfelen om toch ook over te stappen van de vaste 7,6c...
Momenteel zie ik de meerprijs nog als een verzekering. Maar het wordt duur :p

Hier gisteren overgeschakeld naar comfyflex, dan ga ik 2 maanden vast en 2 maanden variabel gehad hebben = goede risicospreiding.

Dan zien we in het voorjaar wel weer om terug over te schakelen naar een vast tarief.

Ecopower nog steeds niet in de v-test opgenomen. *zucht*

Ik wil nog tip geven, als je engie pakt gas/electriciteit krijg je een combinatiekorting. Maar dat was er al een tijd. Wel is teruglevering een zwak, maar je bent wel al zeker dat er 30 euro korting is op je bundel.
Nu wel zie ik

De jaarschatting is wel in het voordeel van basicflex. De huidige prijs is goedkoper bij Comflyflex.
Je zou de tarief formules moeten bekijken en bekijken als ze maandelijks of 3 maandelijks geindexeerd worden.

@mattie
Prijs comfyflex is toch goedkoper per kWh of heb ik iets over het hoofd gezien?

Ja maar rekening houdend met schatting voor volledig jaar en met vaste vergoeding lijkt basicflex toch beter te zitten.

Maar stel dat ik het een jaar aanhoud, krijg ik 500kWh gratis, wat op dit moment overeen komt met 10% van mijn jaarverbruik.
Ja als je momenteel geen klant bent bij Luminus dan krijg je blijkbaar 10% gratis
Dan lijkt mij Comfyflex wél een goeie deal.

Voor Optifix klanten is dat niet het geval hé die krijgen die korting niet :D

Ik overweeg Octa Gas Clear te nemen. 145€ korting na een jaar en ik verbruik ook maar +-7000 Kwh per jaar.
Dat lijkt mij dan ook niet zo slecht bij een laag verbruik? Dat zou dus overeenkomen met 3 maand gratis voor mijn verbruik.

Laatst bewerkt:
Maar stel dat ik het een jaar aanhoud, krijg ik 500kWh gratis, wat op dit moment overeen komt met 10% van mijn jaarverbruik.
Zou je dat ook nog krijgen als ik dat contract pas laat starten op 1/1/24 maar deze maand wel activeer/aanmaak?
Want bij de voorwaarden staat dat er deze maand nog moet afgesloten worden 🤔 beetje dubbel

Als nieuwe klant krijgt u een korting van 500 kWh voor het afsluiten van een Luminus ComfyFlex Gas contract in december 2023.

Zou je dat ook nog krijgen als ik dat contract pas laat starten op 1/1/24 maar deze maand wel activeer/aanmaak?
Want bij de voorwaarden staat dat er deze maand nog moet afgesloten worden 🤔 beetje dubbel

Als nieuwe klant krijgt u een korting van 500 kWh voor het afsluiten van een Luminus ComfyFlex Gas contract in december 2023.
Ja, zoiets is altijd he. Je sluit het contract af, het begint ergens +N dagen daarna.

Ik heb vorige week naar ecopower overgestapt. Op de site staat 'maandelijkse meteropname'. Volgens mij heb ik zonder te vragen een maandelijkse afrekening.

Bij mij staat dat ook, en iets eronder staat maandelijkse voorschotten. Dus veronderstel dat het standaard voorschotten zijn.

Ondertussen iemand al ervaring met Frank energie? Dynamisch contract, dus lijkt dat me enkel nuttig als je veel kan verbruiken buiten de pieken.
Ik weet niet of wij daar als "typisch" gezin veel aan zullen hebben, want ik vermoed dat onze verbruikspieken nogal gelijklopend zijn aan die van de meeste anderen waardoor ons grootste verburik net in de dure momenten zal liggen?

Ondertussen iemand al ervaring met Frank energie? Dynamisch contract, dus lijkt dat me enkel nuttig als je veel kan verbruiken buiten de pieken.
Ik weet niet of wij daar als "typisch" gezin veel aan zullen hebben, want ik vermoed dat onze verbruikspieken nogal gelijklopend zijn aan die van de meeste anderen waardoor ons grootste verburik net in de dure momenten zal liggen?
Tjah, lastig te zeggen zonder uw specifieke data te hebben. Je kan in de Vtest uw kwartierdata uploaden en die zou dan ook met dynamische tarieven kunnen rekenen. Je moet wel minimaal 1 jaar aan data hebben.

Wat ik doe is mijn Fluvius kwartier data downloaden, herrekenen naar per uur. En dan de Nordpool geschiedenis van de dynamische tarieven downloaden en dan koppelen aan mijn Fluvius data en de formule van de leverancier er overheen gieten.
Ik kwam ongeveer 65% goedkoper uit als mijn Engie Direct deze zomer, maar heb het nog niet opnieuw gedaan met recente data van deze winter er bij. Ik heb ik mijn laadpaal nu gezet dat ik wil laden via dynamische tarieven, dus die gaat automatisch op de goedkope momenten laden. Ik heb wel nog een enkelvoudig tarief, maar dan kan ik in mijn simulaties zien hoeveel ik zou kunnen besparen door zo verder te doen.

Tjah, lastig te zeggen zonder uw specifieke data te hebben. Je kan in de Vtest uw kwartierdata uploaden en die zou dan ook met dynamische tarieven kunnen rekenen. Je moet wel minimaal 1 jaar aan data hebben.

Ja, dan gaat het wel mis daar... Ik heb mijn digitale teller pas 2 maand enerzijds, en daarnaast wacht ik nog altijd op toestemming over mijn kwartiergegevens.

Terug
Bovenaan