Energieleveranciers

Ge snapt dat soms toch niet hé... weinig zonne energie de komende maanden, en toch een daling van de prijs. Ik had écht verwacht dat het nog verder omhoog zou gaan, zoals Basicfix November een paar cent duurder was geworden.

En hoe werkt dat teruggaan naar een lager tarief dan juist?
Op 31/12 evalueer ik. Staan de gasprijzen dan nog laag, valt ook te verwachten dat gas basicFix januari nog steeds vrij voordelig zal zijn. Zijn de gasprijzen fel gestegen tegen 31/12, kan ik nog aan 7,87€cent terug overschakelen naar vast tarief december. Is maar 0,27€cent duurder dan mijn vast nu, terwijl variabel ongeveer 1,5-2 €cent goedkoper is. En 2€cent aan 20000 KWh is 400€.

De afnameprijs van Engie Direct is ook serieus omhoog geschoten. Van 0.137 cent naar 0.175 cent..
De prijs die je ziet staan, is het gemiddelde van de maand. Aangezien nog maar de 1e zijn en het momenteel een dure periode is, zie je een hoge prijs. Als het klimaat terug wat zachter wordt, meer wind, meer zon, zal de prijs terug zakken.

Krijgt ge uw Ecopower-ID van zodra uw aankoop van 250euro aandelen geregistreerd wordt?

Ik heb me juist ook maar ingekocht en klant gemaakt.

Laatst bewerkt:
Zit hier met de optifix van juni (gas 7.6 en elektriciteit 27,. en 17,.).

Elektriciteit is toch wat gedaald nu zie ik. Kan ik ook de overstap maken enkel voor elektr.?

En is dat nog altijd kosteloos?

Iemand ervaring met een verhuis waarbij je in de huidige pand nog een aantal maanden blijft?
Zou graag mijn Optifix behouden en ook hier en daar constant stroom en gas hebben.

Iemand ervaring met een verhuis waarbij je in de huidige pand nog een aantal maanden blijft?
Zou graag mijn Optifix behouden en ook hier en daar constant stroom en gas hebben.

Dacht da je 3 maand kunt overbruggen.
Ik heb een huis gekocht 28/06 en mijn verkocht 09/08 en dat was geen probleem om contract te behouden.

Desnoods kan je optifix verhuizen en tegen dat het weg moet op oud adres even iets amders nemen.

Begrijp ik het goed dat er bij Ecopower geen verschil is tussen dag en nacht tarief? Slechts 1 tarief, bv voor november 0,1481c€/kWh?
Kan je via hun website eenvoudig meterstanden ingeven en voorschot simuleren want is nu wel handig via de Luminus app.

Hier ook maar eens aangemeld voor ecopower. Kan je al op voorhand aangeven dat je maandelijkse afrekening wilt? Of gaat dat zo vlot niet bij hen?
Tijdens het inschrijven op het contract jammer genoeg deze optie niet gezien.

Hier ook maar eens aangemeld voor ecopower. Kan je al op voorhand aangeven dat je maandelijkse afrekening wilt? Of gaat dat zo vlot niet bij hen?
Tijdens het inschrijven op het contract jammer genoeg deze optie niet gezien.
Nope, je moet ze een mailtje sturen. Paar dagen erba antwoord gekregen dat het in orde zal zijn eens contract begint.

Terug
Bovenaan