Energieleveranciers

Vanavond toch nog maar eens de breking maken. Injectie en netto afname zijn zowat identiek op jaarbasis, +- 2200kWh. Benieuwd of Ecopower dan als betere eruit komt (heb digitale meter).
Voor gas betwijfel ik om van vast (6,9c€ optifix) naar variabel te switchen.

Bij mij is het Ecopower contract vandaag ook goedgekeurd :clap:. Had ze een mail gestuurd nadat het maar bleef staan op “klant worden” zoals nog mensen voorhadden maar blijkbaar werden ze overstelpt met aanvragen. Vooral beyond members denk ik dan 😂
Account op 25/11 aangemaakt en aandeel aangekocht.
Contract zal starten op 1/1.

Aan degenen die daarnaast nog gas hebben, bij welke leverancier zitten jullie?
Variabel/vast?
Ik heb voorlopig Engie Direct (variabel) voor zowel elek als gas, mss dat ik voor gas nu ook een alternatief zoek :)

Bij mij is het Ecopower contract vandaag ook goedgekeurd :clap:. Had ze een mail gestuurd nadat het maar bleef staan op “klant worden” zoals nog mensen voorhadden maar blijkbaar werden ze overstelpt met aanvragen. Vooral beyond members denk ik dan 😂

Variabel/vast?
Ik heb voorlopig Engie Direct (variabel) voor zowel elek als gas, mss dat ik voor gas nu ook een alternatief zoek :)

Heb Luminus vast (ook 7,6 cent). Gezien het beperkt verbruik neem ik daar geen risico mee de komende winter. Al denk ik niet dat het nog zo de spuigaten gaat uitlopen gelijk vorig jaar.

Volgens Luminus bedraagt mijn gasfactuur over een jaar 600€, dat is 50€ per maand.

Is Ecopower gunstig voor mensen zonder zonnepanelen? Lees hier nu veel over Ecopower maar al degene die ik hier heb gelezen, hebben zonnepanelen.

Variabel/vast?

Voor gas zit ik bij Engie (Easy vast 1 jaar): 6,94 cent/kWh (wel al sinds juli)
De verwachte meerprijs t.o.v. Engie Direct (toen op VREG het scherpste tarief voor mijn situatie), was volgens de voorspelling van VREG iets minder dan 10% en daarom gekozen voor een vast tarief.

Is Ecopower gunstig voor mensen zonder zonnepanelen? Lees hier nu veel over Ecopower maar al degene die ik hier heb gelezen, hebben zonnepanelen.

Je kan de prijs vergelijken van afname. Ecopower is niet de duurste, maar zeker niet de goedkoopste.
Vind het half vast en half variabel goed om schommelingen op te vangen. Heb het niet nagerekend maar het zal in mijn geval wss niet de goedkoopste zijn.

Aangezien winter 2025-2026 een serieus probleem lijkt te worden qua elektriciteit moeten we daar toch meer op inzetten.

Tot hiertoe al jaren vaste klant bij Luminus met het Optifix/Basicfix contract en ik ging er vanuit dat dit sowieso 1 van de goedkopere is dus ook geen intentie gemaakt om over te stappen. Ik had mij wel al een tijdje geleden geregistreerd op de nieuwsbrief van Ecopower en vandaag kreeg ik een mail dat ze weer nieuwe klanten aannemen.
Maar ik vind mijn weg niet goed in al die cijfertjes. Iemand die mij kan zeggen of Basicfix november goedkoper of duurder is dan Ecopower november? Ik ben van Oost-Vlaanderen, dus IMEWO.

Je kan de prijs vergelijken van afname. Ecopower is niet de duurste, maar zeker niet de goedkoopste.
Vind het half vast en half variabel goed om schommelingen op te vangen. Heb het niet nagerekend maar het zal in mijn geval wss niet de goedkoopste zijn.

Aangezien winter 2025-2026 een serieus probleem lijkt te worden qua elektriciteit moeten we daar toch meer op inzetten.
Ik heb nu enkel gekeken naar de energiekost en bij Engie Direct ben ik nu 1 cent goedkoper uit tov Ecopower. Maar ik zie bij Ecopower nergens een jaarlijkse kost. Klopt dat?

Ik heb nu enkel gekeken naar de energiekost en bij Engie Direct ben ik nu 1 cent goedkoper uit tov Ecopower. Maar ik zie bij Ecopower nergens een jaarlijkse kost. Klopt dat?
Ik denk dat ze die niet hebben en "vervangen" door het aandeelhouderschap (da's toch een "vaste kost" van 250 euro).

Ook zonder zonnepanelen is het voor mij het goedkoopste tarief. Ik ben ongeveer 70euro goedkoper uit dan het goedkoopste variabele tarief in de vtest als ik op de Ecopower een prijssimulatie doe voor 5000kWh afname zonder injectie.

Engie heeft geen aparte vaste kost. Ze rekenen 0.03cent/kWh aan als vaste kost en die zit omvat in hun vaste kWh prijs (17cent in totaal) die 50% van de prijs uitmaakt. Dus eigenlijk betaal je netto 1.5cent/kWh als vaste kost. Wat 60euro/jaar is bij 4000kWh afname, wat me eerlijk lijkt.

Sinds deze middag zie ik ook een contractnummer in m'n Ecopower account staan. Heb de indruk dat er veel manueel werk bij te pas komt en als je bij een andere rescoop zit, het wat langer duurt.

Tot hiertoe al jaren vaste klant bij Luminus met het Optifix/Basicfix contract en ik ging er vanuit dat dit sowieso 1 van de goedkopere is dus ook geen intentie gemaakt om over te stappen. Ik had mij wel al een tijdje geleden geregistreerd op de nieuwsbrief van Ecopower en vandaag kreeg ik een mail dat ze weer nieuwe klanten aannemen.
Maar ik vind mijn weg niet goed in al die cijfertjes. Iemand die mij kan zeggen of Basicfix november goedkoper of duurder is dan Ecopower november? Ik ben van Oost-Vlaanderen, dus IMEWO.
Ecopower is goedkoper dan Basicfix, maar de prijs bij Ecopower is wel licht variabel.

Terug
Bovenaan