Energieleveranciers

Injectie is vast totdat ze van hun kant beslissen om die te veranderen he. Geen vaste formule, geen jaar lang vast.
Maar ze lijken het wel later aan de te passen dan andere leveranciers. Zij geven tot eind dit jaar nog 11cent terwijl een Luminus/Engie al een tijdje op 3-5cent zit. Zelfs met die 7.5cent is het nog bijna dubbel zoveel als een andere leverancier en de afname prijs zit ook best goed.

Ik ben geen Ecopower cooperant, maar ik vraag me ook af in hoeverre de cooperanten ook invloed hebben op de prijs. Als die beslissen weg te gaan omdat het elders beter is, is hun missie ook mislukt lijkt me.

Soit, ik ga het proberen en ik zie wel. Voorlopig de beste optie voor mij. Er zijn vaste kosten te betalen, dus ik ga weer over mocht elders weer interessanter worden. Engie Dynamic bijvoorbeeld, maar durf nog niet goed. Wil eerst eens een jaartje in onze woning gewoond hebben voordat ik dat doe.

Wist ik niet. Ben cooperant en heb ondertussen het contract aangegaan.
Als Luminus na 5 maanden nog geen correcte factuur kan opmaken ga ik er ook niet blijven.
Ik moet ook nog correcties krijgen van Luminus + injectievergoedingen met terugwerkende kracht aangezien het nog altijd niet is doorgegeven van Fluvius. Ik zit er nu wel mee dat dat allemaal nog niet in orde gaat zijn tegen dat ik overga naar Ecopower en dat het dan nog moeilijker gaat worden om alles te regelen bij Luminus...

Ik moet ook nog correcties krijgen van Luminus + injectievergoedingen met terugwerkende kracht aangezien het nog altijd niet is doorgegeven van Fluvius. Ik zit er nu wel mee dat dat allemaal nog niet in orde gaat zijn tegen dat ik overga naar Ecopower en dat het dan nog moeilijker gaat worden om alles te regelen bij Luminus...
Ik ben overgestapt van Luminus naar Engie toen mijn zonnepanelen nog in de aanmeldingsfase zaten, maar ik wel al aan het injecteren was. Ik heb zonder zelf iets te moeten ondernemen een creditnota gehad van Luminus om mijn injectie uit te betalen een maand of 3 nadat de aanmelding in orde was bij Fluvius.

Ik wacht daar niet op, zeg al een tijdje dat ik naar ecopower ga als ze klanten aannemen.
Had een ticket aangemaakt, ze hebben 3x gebeld. 2x hoorde ik niets en de derde maal was ik te laat. En dan bellen die ook nietmeer.
Dus moet weer een ticketje aanmaken.

Heb toch nog vraagje over ecopower. Ik zit op engie en de engie app vind ik heel handig. Daar kan je dagelijks/maandelijks zien wat de prijs is van je verbruikte energie. Ik zie dat ecopower geen app heeft? Zit dat soms in een webinterface? Ik wil graag een screenshot zien. Thx

Ik blijf voorlopig bij Engie voor elektriciteit (particiculier contract). Ik heb nog een 'vast' contract tem eind 2024.

Dagtarief = 12.447 Kwh
Nachttarief = 9.204 Kwh
(Inclusief 10% extra korting)

Ik dacht dat ik 10% korting kreeg op het eerste jaar maar blijkbaar is de korting geldig voor 3 jaar (Easy3) :tongue:

Als Ecopower beschikbaar is op 01/01/2025 en de tarieven vallen mee dan stap ik over.

Ik blijf voorlopig bij Engie. Ik heb nog een 'vast' contract tem eind 2024.

Dagtarief = 12.447 Kwh
Nachttarief = 9.204 Kwh
(Inclusief 10% extra korting)

Ik dacht dat ik 10% korting kreeg op het eerste jaar maar blijkbaar is de korting geldig voor 3 jaar (Easy3)

Als Ecopower beschikbaar is op 01/01/2025 en de tarieven vallen mee dan stap ik over.
Is dat zo'n 3 jarig contract ofzo? Want de vaste tarieven bij engie zitten nu op 23 en 19 cent dag/nacht

Is dit een no brainer voor een normaal huishouden met zonnepanelen? Verwarming en water nog wel op gas maar voor de rest wel alles elektrisch (hybride & airco's ook aanwezig)

Heb momenteel Luminus basicflex.

Is dit een no brainer voor een normaal huishouden met zonnepanelen? Verwarming en water nog wel op gas maar voor de rest wel alles elektrisch (hybride & airco's ook aanwezig)

Heb momenteel Luminus basicflex.
Je kan op hun website een prijs simulatie doen. Zal sowieso goedkoper zijn dan Basicflex, maar 50% van de prijs is wel variabel. Dat kan verder zakken of stijgen in de toekomst. Dat risico moet je zelf inschatten. Langs de andere kant als je zonnepanelen hebt en deels zelf voorzienend bent, is het risico misschien ook beperkt.

Je kan op hun website een prijs simulatie doen. Zal sowieso goedkoper zijn dan Basicflex, maar 50% van de prijs is wel variabel. Dat kan verder zakken of stijgen in de toekomst. Dat risico moet je zelf inschatten. Langs de andere kant als je zonnepanelen hebt en deels zelf voorzienend bent, is het risico misschien ook beperkt.
16€ duurder dan het goedkoopste variabel contact (voor mij persoonlijk). Dus absoluut niet slecht. Maar iets duurder dan mijn huidig Engie contract (dat vast is). Dus een no brainer voor mij.

Is dat zo'n 3 jarig contract ofzo? Want de vaste tarieven bij engie zitten nu op 23 en 19 cent dag/nacht
Ja dat klopt. Ik heb toen een heel goeie gok gedaan ;) Dat contract bestaat alleen nog voor bestaande klanten.

Allé ja eigenlijk een halve gok. Een paar beyondgamers die de markt in het oog hielden overtuigden mij om snel zo'n vast contract nog aan te gaan toen er indicaties waren dat de tarieven 'mogelijks' stevig zouden stijgen.

Sommige hebben dat toen gedaan maar veel mensen hebben dan nog even getreuzeld en verder afgewacht (wat achteraf bezien de foute keuze was)

Injectie is vast totdat ze van hun kant beslissen om die te veranderen he. Geen vaste formule, geen jaar lang vast.

Al die contracten schelen toch allemaal niet zo veel. 50 euro hier 50 daar. En op voorhand weet je toch niet wat het beste zal geweest zijn.

Voordeel van Ecopower is dat je geen verrassingen kunt hebben. Prijs is semi vast. Als het zakt, dan krijg je dividen. Als het stijgt, dan zit je vast.

De injectie is ook relatief sticky. Ik weet nu al dat ik volgend jaar ~550 injectie vergoeding zal krijgen.

(los van het feit dat voor mij Ecopower in elke simulatie de goedkoopste is).

(los van het feit dat voor mij Ecopower in elke simulatie de goedkoopste is).
Toen Ecopower nog in de vtest stond waren ze niet echt bij de goedkopere (en was dat niet hun doel).
Dus ik weet niet goed waarom ze nu (nog steeds) bij de prijsbrekers lijken te zitten...

Toen Ecopower nog in de vtest stond waren ze niet echt bij de goedkopere (en was dat niet hun doel).
Dus ik weet niet goed waarom ze nu (nog steeds) bij de prijsbrekers lijken te zitten...

Zelfs toen we nog geen panelen hadden, waren ze een pak goedkoper dan de rest.

Nu met de panelen is het een no-brainer, zelfs als het 7.5cent blijft.

Ik weet eigenlijk niet of we hier dure nettarieven hebben of niet. Misschien dat het all in tarief voor ons voordelig was omdat we dure nettarieven hebben ? Kan rap 2cent per kwh schelen puur aan nettarieven, is toch al 10% verschil.

Zelfs toen we nog geen panelen hadden, waren ze een pak goedkoper dan de rest.

Nu met de panelen is het een no-brainer, zelfs als het 7.5cent blijft.

Ik weet eigenlijk niet of we hier dure nettarieven hebben of niet. Misschien dat het all in tarief voor ons voordelig was omdat we dure nettarieven hebben ? Kan rap 2cent per kwh schelen puur aan nettarieven, is toch al 10% verschil.
Nettarieven zijn voor alle leveranciers dezelfde natuurlijke dus dat zal het verschil niet maken.

Ga toch eens zien om klant te worden precies...

Nettarieven zijn voor alle leveranciers dezelfde natuurlijke dus dat zal het verschil niet maken.

Ecopower heeft lang een all in prijs gehad. Geen idee hoe ze dat toen precies in z'n werk ging.
Maar zo slecht hebben ze bij nooit in de Vtest gescoord. Volgens mij hebben ze ook vrji lang hun oude tarieven aangehouden toen de crisis begon. Uiteindelijk zijn ze dan wel moeten overstappen, want de energie die ze moeten inkopen op momenten zonder wind en zon was te duur geworden.

Is het niks, dan kun je er ook weer weg. Alleen kan je uw aandeel pas na 3 jaar terug doorverkopen denk ik, maar het geld ben je dus nooit echt kwijt. Tenzij ze overkop gaan ofzo.

Heb toch nog vraagje over ecopower. Ik zit op engie en de engie app vind ik heel handig. Daar kan je dagelijks/maandelijks zien wat de prijs is van je verbruikte energie. Ik zie dat ecopower geen app heeft? Zit dat soms in een webinterface? Ik wil graag een screenshot zien. Thx
Op hun website is er een platform, maar dat is enkel voor administratief beheer: uw contactgegevens, de facturen etc. Daar zie je geen verbruiksgrafieken.

Ecopower werkt wel samen met https://www.energyid.eu/nl (gratis premium licentie).
En daar kun je uw eigen dashboard maken. Je kunt die website ook zonder ecopower gebruiken. Er is ook een gratis licentie.

De effectieve kostprijs van je verbruik kun je bij Ecopower nog nergens echt automatisch opvolgen.

Ja, maar Ecopower had een vast all-in tarief voor iedereen als ik goed herinner, los van je nettarief. Als je dan een hoog nettarief hebt, win je natuurlijk tgo een laag nettarief regio.

Terug
Bovenaan