Energieleveranciers

:laugh:

Tot 2025 kan je in principe toch tegenhouden (oude installatie)?
Niet als je op een appartement woont. Ze hadden de handtekening van de syndicus nodig. Die hebben ze niet (want dat ben ik)
Ik heb de deur ook nooit geopend. 1x raden of hier nu digitale meters staan. :support:

Als je in een huis woont kan je het nog doen vertragen.

Niet als je op een appartement woont. Ze hadden de handtekening van de syndicus nodig. Die hebben ze niet (want dat ben ik)
Ik heb de deur ook nooit geopend. 1x raden of hier nu digitale meters staan. :support:

Als je in een huis woont kan je het nog doen vertragen.
Het kan enkel bij mensen met zonnepanelen, staat dus los van huis of appartement.

Ik heb vandaag bericht gehad van Engie dat binnen 2 maand mijn variabel contract afloopt. Dit jaar weet ik effectief mijn verbruik omdat we hier iets meer dan een jaar wonen.

We hebben een zonnepanelen installatie van 4,5Kva en vinden het daarom belangrijk dat we alles via de app kunnen volgen mbt verbruik en kosten. De Engie app is hier zeer goed in. We betalen ook maandelijks ons effectieve verbruik want we hebben m’n digitale tellers. Ik heb ook een hybride wagen met een eigen laadpaal.

Welke leverancier raden jullie aan? Ik ga sowieso eens kijken op de gebruikelijke vergelijk websites.

Must:
Goede app om alles op te volgen

Nice to have:
Maandelijkse betaling ufc verbruik

Het kan enkel bij mensen met zonnepanelen, staat dus los van huis of appartement.
Maar ik kan bij een huis wel besluiten de deur niet open te doen. Ja daar hangen dan negatieve gevolgen aan vast maar het is wel mogelijk ..

Maar in een appartement? Een buur doet gewoon open, ze installeren gewoon alles en de handtekening die nodig is ???? Gewoon op een papierke zelf een kribbel plaatsen en dat was het dan.

Dat bedoel ik dus.

Maar ik kan bij een huis wel besluiten de deur niet open te doen. Ja daar hangen dan negatieve gevolgen aan vast maar het is wel mogelijk ..

Maar in een appartement? Een buur doet gewoon open, ze installeren gewoon alles en de handtekening die nodig is ???? Gewoon op een papierke zelf een kribbel plaatsen en dat was het dan.

Dat bedoel ik dus.
Schandalig

Marktprijs oktober 2023 tov september 2023:
Elektriciteit -8%
Gas +18%

Elektriciteit blijft sinds mei ongeveer gelijk.
Gas is sinds mei 41% gestegen.

Marktprijs oktober 2023 tov september 2023:
Elektriciteit -8%
Gas +18%

Elektriciteit blijft sinds mei ongeveer gelijk.
Gas is sinds mei 41% gestegen.
Hier optifix vast aan 7.60 cent / kwh

Ik zie dat de beste variabele prijzen momenteel nog steeds lager staan.
Dus vast was voorlopig nog steeds een slechte keuze maar dit kan snel veranderen.

Hier optifix vast aan 7.60 cent / kwh

Ik zie dat de beste variabele prijzen momenteel nog steeds lager staan.
Dus vast was voorlopig nog steeds een slechte keuze maar dit kan snel veranderen.
Hoezo? Gas bedoel je toch hè?
Je verbruikt amper gas in de zomerperiode dus de meerprijs die maanden is verwaarloosbaar

Ik denk dat hij bedoelt dat de variabele prijs in oktober lager staat dan 7,6?
Maar als je vrijwel niets verbruikt maakt het niet uit dat je vaste prijs in de goedkope maanden duurder is dan een variabel contract, het prijsverschil is pas echt belangrijk in de maandag maanden dat je echt moet verwarmen.

Laatst bewerkt:
Maar als je vrijwel niets verbruikt maakt het niet uit dat je vaste prijs in de goedkope maanden duurder is dan een variabel contract, het prijsverschil is pas echt belangrijk in de maandag dat je echt moet verwarmen.
De TTF prijszetting kan nog verdubbelen voordat de vaste prijs van oktober onder de variabele BasicFlex van oktober schiet.

Sure, dat is niet ondenkbaar, gezien vorige winter, maar zelfs dan was dat ook maar heel even nog die winteruitschieter (de baseline was gewoon gigantisch hoog toen). Ik denk niet dat we dezelfde uitschieters gaan zien omdat er eigenlijk weinig paniek heerst over de gasbevoorrading, niet tegenstaande dat de wereld niet minder in de fik staat dan vorig jaar.

China's economie sputtert nog altijd:
Dus daar gaat de grote vraag zich ook niet manifesteren, die trouwens voornamelijk door Rusland wordt ingevuld, dus die impact op de wereldmarkt zal wel relatief beperkt blijven in ieder geval.

Maar als je vrijwel niets verbruikt maakt het niet uit dat je vaste prijs in de goedkope maanden duurder is dan een variabel contract, het prijsverschil is pas echt belangrijk in de maandag maanden dat je echt moet verwarmen.
Dat bedoelt hij toch in de laatste zin van zijn post?

Ik heb vandaag bericht gehad van Engie dat binnen 2 maand mijn variabel contract afloopt. Dit jaar weet ik effectief mijn verbruik omdat we hier iets meer dan een jaar wonen.

We hebben een zonnepanelen installatie van 4,5Kva en vinden het daarom belangrijk dat we alles via de app kunnen volgen mbt verbruik en kosten. De Engie app is hier zeer goed in. We betalen ook maandelijks ons effectieve verbruik want we hebben m’n digitale tellers. Ik heb ook een hybride wagen met een eigen laadpaal.

Welke leverancier raden jullie aan? Ik ga sowieso eens kijken op de gebruikelijke vergelijk websites.

Must:
Goede app om alles op te volgen

Nice to have:
Maandelijkse betaling ufc verbruik
Zo’n app hoeft niet af te hangen van een leverancier. Als je een digitale meter hebt: Koop een homewizard om uw verbruik op te volgen (P1 poort openzetten op mijn fluvius) en volg uw verbruik op onafhankelijk van uw leverancier. Is ook veel goedkoper.
Als dat realtime verbruik minder belangrijk is en je vooral een historisch overzicht wil: Koppel mijn fluvius aan energieID en volg uw verbruik zo op (data daar komt 3 dagen achter, homewizard is instant). EnergieID kost niks.

En neem daarna de goedkoopste leverancier (buiten die gangsters van Mega dan) ongeacht hun app aanbod.

Ik denk dat hij bedoelt dat de variabele prijs in oktober lager staat dan 7,6?
Ja. En ik weet ook dat de kans nu wel heel erg groot is dat het straks hoger zal staan dan 7,6 cent / kwh en vast over 12 maanden misschien niet duurder zal zijn dan variabel over diezelfde termijn

Maar voorlopig is dat dus nog niet het geval hé ;)

Dat bedoelt hij toch in de laatste zin van zijn post?
Ja inderdaad. Maar ik heb mij misschien wel een beetje slecht uitgedrukt.

Laatst bewerkt:
Wij zijn ook opnieuw aan het vergelijken. Momenteel lijkt Total Energies interessant. We zijn echter afgeschrokken doordat hun website (na prijsberekening) behoorlijk gebrekkig Nederlands bevat. En dan bedoel ik echt nog slechter dan de gemiddelde scam e-mail. Zijn die effectief betrouwbaar?

Nieuwe Basicfix prijzen voor november:
Gas: 8,29 c/kWh
Electriciteit: 20,76 c/kWh of 25,74 c/kWh (dag) & 16,76 c/kWh (nacht)

De elektriciteit is weer iets goedkoper dan vorige maand.

37 Euro profijt per jaar tov oktober 2023.
Geraak er zelfs nog niet mee in het frituur... denk dat ik es ga passen :lol:

Zo’n app hoeft niet af te hangen van een leverancier. Als je een digitale meter hebt: Koop een homewizard om uw verbruik op te volgen (P1 poort openzetten op mijn fluvius) en volg uw verbruik op onafhankelijk van uw leverancier. Is ook veel goedkoper.
Als dat realtime verbruik minder belangrijk is en je vooral een historisch overzicht wil: Koppel mijn fluvius aan energieID en volg uw verbruik zo op (data daar komt 3 dagen achter, homewizard is instant). EnergieID kost niks.

En neem daarna de goedkoopste leverancier (buiten die gangsters van Mega dan) ongeacht hun app aanbod.
Bedankt voor de tip. Eneco komt meestal het voordeligste er uit bij ons. Klopt het dat je ook een apart contract kan nemen voor de energie die je terug op het net steekt via de zonnepanelen bij een andere provider, of ben ik mis?

Terug
Bovenaan