Nineshots
Well-known member
Ik heb omwille van een EV voor maandelijkse afrekening gekozen bij elektriciteit.Ik ben eigenlijk wel best een kalf
Luminus stelde voor om een bepaald bedrag als voorschot te nemen. Ik vond dat teveel want met mijn huidig verbruik en vast tarief kwam ik 1600 euro onder hun voorgestelde eindafrekening en ging ik eigenlijk massa's teveel betalen. Natuurlijk kon ik dat niet zelf instellen en zodus maar een klachtenformulierke ingevuld.
Ben uiteindelijk opgebeld geweest waarbij dat madammeke vroeg of ik zeker was en dat ik het op 200 euro wou ipv 350 per maand.
Ik zeg ja, ik ben geen bank voor jullie hé, zet dat maar op 200
2 dagen later
haja, binnenkort komt er hier eigenlijk een EV bij die gaat thuisladen. Misschien moet ik mijn bedrag toch weer verhogen?![]()
Want het EV verbruik is sowieso heel onvoorspelbaar (in mijn geval dan toch) en we spreken direct over serieuze bedragen dan.
Dus ik spaar die rekening dan liever niet een heel jaar op om dan eventueel gigantisch veel te mogen bijbetalen of terug te krijgen.
En in geval van jaar afrekening krijg je ook nog eens te maken met een verdeelsleutel, doordat je met een EV direct met grote bedragen bezig bent kan die verdeelsleutel ook wel eens heel raar doen met je kosten als je geen vast tarief hebt.

Het lijkt mij dat zowel ikzelf als de energiemaatschappij beiden in de fout zijn gegaan. (al blijft de eindverantwoordelijkheid bij mijzelf)

.