Energieleveranciers

Deze claim heeft geen enkele bron. Behandel voorzichtig.
De ICE Dutch ETF staat momenteel op 52,56 €/MWh…
ja en ? Die zit al sinds Maart 23 rond dat niveau

iWrp4WC.png

Bijkomend, de gas reserves zitten overal voor 95% vol. Ook al hebben we een koude winter dan nog zullen ze gevuld zijn voor bijna 60% zonder nood aan aankoop.

Laatst bewerkt:
ja en ? Die zit al sinds Maart 23 rond dat niveau

iWrp4WC.png

Bijkomend, de gas reserves zitten overal voor 95% vol. Ook al hebben we een koude winter dan nog zullen ze gevuld zijn voor bijna 60% zonder nood aan aankoop.
ICE Dutch TTF is op weg richting 95 €/MWh (nu 55,275), hetgeen volgens mij gehaald wordt in de winter.

Laatst bewerkt:
De grafiek van ICE Dutch TTF.
Ja amai... voorspel je me anders ook de Lotto cijfers?

Harde cijfers lijken me moeilijk te voorspellen. Toegegeven nu we de winter ingaan zou ik liever toch ook geen variabel contract willen.

Lotto kan ik niet voorspellen, is geen grafiek van. De top van 26/08/2022 en 01/12/2022 had ik correct gespot. Voorspellen is wel wat moeilijker.

Laatst bewerkt:
Lotto kan ik niet voorspellen, is geen grafiek van. De top van 26/08/2022 en 01/12/2022 had ik correct gespot. Voorspellen is wel wat moeilijker.

Met de grafieken in de hand de top kunnen spotten.
Sterk !

Elke voorspelling met cijfers na de komma moet uiteraard op hoongelach ontvangen worden.

Ik heb nog die optifix van juni (laten starten op 1/9). Ik baseerde me op berichtgeving van vorig jaar rond mogelijke bevoorradingsproblemen voor deze winter om uiteindelijk een vast contract te nemen. Het is natuurlijk koffiedik kijken wat er effectief zal gebeuren, 60 euro/Mwh is nog altijd relatief goedkoop.

De voorraad die vol zit is geen echte indicator, onze voorraad is vrij beperkt.
De temperaturen zullen volgend weekend een serieuze duik nemen naar 7graden, dan pas zal de vraag serieus toenemen. Die voorraad mag dan wel gevuld zijn aan een lage prijs, de uiteindelijke prijs zal toch bepaald worden door de marktprijs.

Ik heb nog die optifix van juni (laten starten op 1/9). Ik baseerde me op berichtgeving van vorig jaar rond mogelijke bevoorradingsproblemen voor deze winter om uiteindelijk een vast contract te nemen. Het is natuurlijk koffiedik kijken wat er effectief zal gebeuren, 60 euro/Mwh is nog altijd relatief goedkoop.

De temperaturen zullen volgend weekend een serieuze duik nemen naar 7graden, dan pas zal de vraag serieus toenemen. Die voorraad mag dan wel gevuld zijn aan een lage prijs, de uiteindelijke prijs zal toch bepaald worden door de marktprijs.
Voor 1 of 2 €cent/KWh ga ik momenteel niet van vast naar variabel. Vorig jaar was de range/het verschil veel groter. Nu is vast houden een no-brainer voor wie van zekerheid houdt.

Wou eens kijken wat momenteel de variabele prijzen zijn van easy variabel waar ik mee zit.
Engie smart app tijdelijk buiten gebruik wegens update

De vaste prijs, basicfix, staat nu lager als die van optifix van juni. En is ook voor 2 jaar.

Het is niet enorm veel (1 cent voor elektriciteit). Maar bon, wat ik gehad heb heb ik gehad.

Terug
Bovenaan